۷۰۰۵۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«کیم جون اونگ» سکوت خود را شکست

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه رسمی کره شمالی در روز گذشته – سه‌شنبه - کیم جونگ اون رهبر این کشور در یک میهمانی خصوصی با اعضای ارشد حکومت خود موضوع مذاکرات مستقیم در آینده با ایالات‌متحده آمریکا را به بحث گذاشته است. این برای اولین بار است که وی به شکل رسمی موضوع ملاقات و گفتگو با مقامات آمریکا ازجمله ترامپ را مطرح کرده است.

تابناک در گزارشی نوشت: بر اساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه رسمی کره شمالی در روز گذشته - سه‌شنبه - کیم جونگ اون رهبر این کشور در یک میهمانی خصوصی با اعضای ارشد حکومت خود موضوع مذاکرات مستقیم در آینده با ایالات‌متحده آمریکا را به بحث گذاشته است. این برای اولین بار است که وی به شکل رسمی موضوع ملاقات و گفتگو با مقامات آمریکا ازجمله ترامپ را مطرح کرده است.

آژانس خبری مرکزی کره شمالی گزارش داده است که رهبر این کشور در این میهمانی ارزیابی و تحلیل خود را در خصوص آینده مذاکرات کره شمالی با آمریکا و گفتگوهای میان این دو کشور با اعضای حزب حاکم و کمیته مرکزی این حزب در جریان گذاشته است. این ملاقات روز دوشنبه برگزار شده بود.

البته این خبرگزاری به موضوع ملاقات دوجانبه میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ که پیش‌بینی می‌شود در ماه می یا ژوئن انجام پذیرد اشاره‌ای نکرده است اما بیان کرده است که پیونگ‌یانگ به شکلی فعال برای این ملاقات آتی آماده شده و آماده استقبال از رویدادهای مهمی است که در پیش رو است.

این خبرگزاری همچنین اشاره‌ای به تحولات اخیر دیپلماتیک در کره شمالی و تغییر نگاه کیم جونگ اون در خصوص مذاکرات با کره جنوبی و واشنگتن نداشته است بااین‌حال به موضوع دیدار و ملاقات ماه گذشته میان کیم جونگ اون و شی جینپینگ کرده است. سفری که طی آن برای اولین بار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ اقدام به ترک کشور خود کرد و همچنین اولین ملاقات وی با یک همتای خارجی بود.

بر همین اساس قرار است که پارلمان کره شمال موسوم به شورای عالی خلق، روز چهارشنبه تشکل جلسه دهد. این پارلمان سالی یک‌بار برای تائید بودجه کل کشور و سایر سیاست‌هایی که پیش‌ازاین از سوی رهبر کره شمالی و حزب حاکم اتخاذ شده تشکیل جلسه می‌دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی در این جلسه در روز چهارشنبه نیز قرار است موضوع بودجه و سایر سیاست‌های تصویب شده در دیدار روز دوشنبه رهبران حزب حاکم در کره شمالی به تصویب برسد. همچنین اشاره کرده است که در این جلسه کیم جونگ اون تحلیل خود در خصوص وضعیت کلی شبه‌جزیره کره و موضوع ملاقات میان کره شمالی و جنوبی را که قرار است در ۲۷ آوریل در کره جنوبی برگزار شود، بیان کرده است.

درحالی‌که گزارش خبرگزاری کره شمالی بسیار سربسته بوده و به جزئیات دیدار میان رهبر کره شمالی و ترامپ اشاره‌ای نکرده است اما اولین و بارزترین نشانه رسمی تا به امروز از تغییر دیپلماسی وسیعی است که در کره شمالی در حال رقم خوردن بوده و موضوع آن آمادگی پیونگ‌یانگ برای اولین دیدار تاریخی میان رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا است.

ترامپ روز گذشته بیان کرده است که دیدار آن‌ها در ماه می یا ژوئن خواهد بود و مکان این دیدار هنوز تعیین نشده است. مهم‌ترین موضوع این دیدار مسئله تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است.

ترامپ روز گذشته در کاخ سفید امید خود برای رسیدن به یک توافق با کره شمالی در راستای خلع سلاح هسته‌ای این کشور را بیان کرد. مقامات آمریکایی بیان کرده‌اند که کره شمالی آمادگی کیم برای بحث پیرامون برنامه تسلیحات هسته‌ای را اعلام کرده است.

بااین‌حال هنوز این سؤال باقی است که شرایط کره شمالی برای هرگونه توافق خلع سلاح اتمی چه خواهد بود. جلسه روز چهارشنبه پارلمان کره شمالی می‌تواند کلیدهای بیشتری در خصوص این مسئله به دست دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج