۷۰۰۷۹۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

گزارش نوبخت از عملکرد بودجه ۹۶

نشست عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور محمدباقر نوبخت برای تشریح عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و منابع و مصارف عمومی بودجه سال ۹۶ برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: نشست عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور محمدباقر نوبخت برای تشریح عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و منابع و مصارف عمومی بودجه سال ۹۶ برگزار شد.

محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این باره گفت: در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با استناد به گزارش اخیر صندوق بین المللی پول؛ رشد اقتصاد کشور در سال ۱۳۹۶ را ۴/۳ درصد ذکر کرد که تقریبا با برآورد سازمان برنامه و بودجه برابر است.

تابش ادامه داد: وی اعلام کرد یک کار اساسی در سال گذشته صورت گرفت به طوری که ۲۱ هزار میلیارد تومان سررسید اوراق مشارکت سالیان قبل،‌ پرداخت گردید و با احتساب اوراق سال۹۶، این رقم به ۳۴/۵ هزار میلیارد تومان رسید که کار بسیار ارزنده ای بود.

وی تاکید کرد: با اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی، تسطیح اراضی کشاورزی در خوزستان و دشت زابل و . . . رقم بودجه عمرانی از ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز افزونتر شد.

نماینده مردم اردکان همچنین گفت: به واسطه تعدد وقوع حوادث غیر مترقبه در کشور،‌ حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات وارده پرداخت شده که ۶ برابر رقم سال ۹۵ است.

به گفته وی، در سال ۹۶ متوسط فروش هر بشکه نفت ۵۳ دلار و متوسط فروش هر بشکه میعانات ۵۵ دلار بود که در بودجه سال ۹۵ قیمت متوسط فروش هر بشکه نفت در دو سناریو ۵۰ و ۵۵ دلار پیش بینی شده بود.

محمدرضا تابش تصریح کرد: نرخ تورم کل کشور به گزارش مرکز آمار ایران در سال ۹۶، ماهانه ۲/. و سالانه ۸/۲ درصد عنوان شده و تورم نقطه ای اسفندماه ۹۶ نسبت به اسفندماه ۹۵ به میزان ۷/۲ درصد گزارش شده است؛ همچنین در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به ۹ ماهه اول سال ۹۵ جمعیت فعال، ۸۳۶ هزار نفر، جمعیت شاغل ۸۱۹ هزار نفر و جمعیت بیکار ۱۷ هزار نفر افزایش داشته است و نرخ بیکاری با ۳ واحد درصد کاهش از ۱۲/۳ درصد به ۱۲/۱ درصد تقلیل یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه حرف هایش دروع است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج