جاباما
۷۰۱۱۰۴
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

پلاک خودرو‌های دوبی دیجیتالی می‌شود

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، ماه آینده قرار است به‌طور آزمایشی تعدادی از خودروها به پلاک دیجیتالی مجهز شوند. اگر این اقدام صورت گیرد، دوبی اولین شهری خواهد بود که میزبان خودروهایی با پلاک هوشمند باشد.

وبسایت دیجی‌کالامگ - خشایار شاهسون: بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، ماه آینده قرار است به‌طور آزمایشی تعدادی از خودروها به پلاک دیجیتالی مجهز شوند. اگر این اقدام صورت گیرد، دوبی اولین شهری خواهد بود که میزبان خودروهایی با پلاک هوشمند باشد.

چند سالی است که صحبت از پلاک‌های دیجیتالی به میان می‌آید. حالا به نظر می‌رسد دوبی با عملی شدن این طرح به‌طور آزمایشی موافقت کرده‌ است. توجیه مسئولین حمل و نقل دوبی برای استفاده آزمایشی این وسیله این است که اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری مانند تصادفات یا سرقت رفتن خودرو، واکنش سریع‌تری داشته باشند. هم‌چنین با اجرای این طرح، سرعت انجام سرویس‌هایی از قبیل تمدید خدمات، عوارضی و جریمه‌های بیمه بسیار بیشتر می‌شود و در مدت زمان کوتاه‌تری از حساب دارنده‌ی اتومبیل کسر می‌شود.

البته این تمام ماجرا نیست؛ از آن‌جا که این پلاک‌های هوشمند به GPS مجهز می‌شوند، نگرانی‌هایی درمورد حریم شخصی افراد مطرح می‌شود. به طور مثال، این پلاک‌ها به راحتی توسط سیستم راه‌ و ترابری می‌توانند عوض شوند. اگر سیستم این ارگان هک شود، قطعا شاهد سواستفاده و پیامدهای نامطلوبی خواهیم بود. از آن‌جا که هیچ وقت نمی‌توان با اطمینان درمورد امنیت کامل برای جلوگیری از هک شدن سیستم‌ها صحبت کرد، این نگرانی می‌تواند در نوع خود درست باشد.

هم‌چنین گفته می‌شود که شرایط آب و هوایی گرم و همچنین شن و ماسه می‌تواند باعث مشکلاتی برای این پلاک‌های هوشمند شود. البته پرونده پلاک دیجیتالی برای خودروها چندان جدید نیست. سال ۲۰۱۳ بود که کالیفرنیا رسما اعلام کرد به زودی پلاک‌های هوشمند را برای خودروهای این ایالت مورد آزمایش قرار می‌دهد. در گزارش‌های اخیر شنیده شده که کالیفرنیا هم تصمیم گرفته این طرح را اجرا کند. به نظر می‌رسد کالیفرنیا و دوبی هر دو به زودی برای عرضه پلاک‌های هوشمند آماده می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این طرح برا ما خوبه تا بیشتر جریمه بشیم و اگه پول داشتیم از حسابمون کسر کنن اینجوری بیشتر در رفاه قرار میگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج