۷۰۱۶۲۶
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

این خبر به روز رسانی می‌شود:

آخرین تحولات سوریه؛ سازمان ملل نگران است

اوضاع سوریه بحرانی است. بوی جنگ از «شام» به مشام می‌رسد. آمریکا و متحدانش در برابر بشار اسد و متحدانش درحال صف‌آرایی هستند. سیر تحولات درباره سوریه آن قدر سرعت گرفته که هر لحظه خبری جدید می رسد، در تازه ترین تحولات، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در طی تماس تلفنی با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت (آمیکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین) در خصوص اوضاع سوریه ابراز نگرانی شدید کرد.

برترین ها: اوضاع سوریه بحرانی است. بوی جنگ از «شام» به مشام می‌رسد. آمریکا و متحدانش در برابر بشار اسد و متحدانش درحال صف‌آرایی هستند. سیر تحولات درباره سوریه آن قدر سرعت گرفته که هر لحظه خبری جدید می رسد، در تازه ترین تحولات، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در طی تماس تلفنی با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین) در خصوص اوضاع سوریه ابراز نگرانی شدید کرد.

آخرین تحولات سوریه؛ سازمان ملل نگران است

گوترش: نگذارید اوضاع سوریه از کنترل خارج شود

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در طی تماس تلفنی با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت (آمیکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین) در خصوص اوضاع سوریه ابراز نگرانی شدید کرد.

بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، وی در این گفت و گوها، از اینکه شرایط سوریه به مسیر بن بست رسیده، ابراز نگرانی و تأکید کرد که این شرایط نیاز به راه‌حل بدون خارج شدن کنترل اوضاع دارد.

او افزود: باید بر روی حفظ جان مردم سوریه و پایان درد و رنج‌هایشان تمرکز کنیم.

سخنگوی کرملین: ما دیپماسی توئیتری نداریم

سخنگوی ولادیمیر پوتین با رد تلاش دونالد ترامپ برای گفت‌وگو با روسیه از طریق انتشار پیام‌های توئیتری، هشدار داد رئیس‌جمهوری آمریکا خطر وخیم کردن همین شرایط شکننده کنونی را به وجود می‌آورد.

دیمیتری پسکوف، ‌سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه به رسانه‌ها گفت: ما دیپلماسی توئیتری نداریم. ما طرفدار یک رویکرد جدی هستیم. هنوز هم گمان می‌کنیم که باید از برداشتن گام‌هایی که ممکن است به همین شرایط کنونی شکننده آسیب بزند، خودداری کنیم.

عراق به تهدیدات ترامپ واکنش نشان داد

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق در واکنش به تشدید مواضع بین المللی و افزایش احتمال حمله آمریکا به سوریه، تاکید کرد که نیروهای امنیتی کشورش برای مقابله هرگونه اقدام خصمانه احتمالی در مناطق مرزی سوریه با عراق، آماده هستند.

'سعد الحدیثی' در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق درخصوص اقدامات انجام شده توسط عراق برای مقابله با هرگونه احتمال تجاوز آمریکا علیه سوریه گفت: نیروهای عراقی از آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه اقدام خصمانه که امکان دارد از مرزهای سوریه انجام شود، برخوردار است.

کابینه انگلیس امروز درباره مداخله نظامی در سوریه تصمیم می‌گیرد

نخست‌وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) نشستی فوق‌العاده با وزرای کابینه درباره تحولات سوریه خواهد داشت گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از آن است که نتیجه این رایزنی به مداخله نظامی لندن در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه منجر خواهد شد.

کانال 10 تلویزیونی رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گزارش داد که ناوهای جنگی روسی بندر طرطوس در سواحل سوریه را ترک کردند.

روسیه: توقف مسابقۀ تسلیحاتی را از آمریکا شروع کنیم

وزارت خارجۀ روسیه در پاسخ به پیشنهاد دونالد ترامپ برای پایان دادن به مسابقۀ تسلیحاتی، از واشنگتن خواست تا ابتدا تسلیحات شیمیایی خود را منهدم کند.

غوطه شرقی به طور کامل آزاد شد

گزارش‌ها حاکی از آزادسازی کامل غوطه شرقی است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای حامی دولت سوریه، غوطه شرقی را به طور کامل آزاد کرده‌‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای سوری کنترل کامل دوما را نیز به دست گرفته‌اند.

روزنامه هاآرتص نوشت: کابینه امنیتی اسرائیل روز چهارشنبه جلسه اضطراری تشکیل جلسه داد زیرا تل‌آویو تهدیدات ایران درباره انتقام‌گیری از حمله به سوریه را بسیار جدی گرفته است.

کانادا: در حمله نظامی به سوریه مشارکت نمی‌کنیم

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا مشارکت کشورش در حملات نظامی به سوریه را رد کرد.

به نوشته روزنامه اکسپرس، ترودو در گفت‌وگو با رادیوکانادا گفت، نظامیان کانادایی در ماموریت‌های شمال عراق حضور داشتند اما در سوریه حضور نخواهند داشت.

در حالی این اظهارات از سوی نخست وزیر کانادا مطرح می‌شود که کشورهای غربی بعد از حمله شیمیایی ادعایی به دوما در غوطه شرق دمشق، بر لزوم اقدام نظامی علیه حکومت سوریه سخن گفتند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روسیه را که حامی حکومت سوریه است، به شلیک موشک تهدید کرده است.

«الدیار»: پوتین از جنگ استقبال می‌کند

الدیار چاپ بیروت نوشت: یک سخنگوی سری در مسکو فاش کرد ولادیمیر پوتین قصد دارد جنگی را با آمریکا در خاورمیانه و دریای مدیترانه شعله ور کند، جنگی که پس از ارسال مقدار زیادی سلاح به سوریه و یونان و برپایی پایگاه دریایی بزرگی در سوریه، آغاز می‌شود.

در حال حاضر ارسال ۴۲ رزم‌ناو دریایی و ۶ زیردریایی اتمی روسی به اضافه موشک بانکستیر آغاز شده است، که ارسال این موشک (جدیدترین موشک ساخت روسیه) برای اولین بار صورت گرفته و میزان درستی هدف گیری آن ۹۸ درصد است، این موشک قادر است پایگاه‌های هوایی آمریکا در آلمان و هر دولت اروپایی دیگری را هدف قرار دهد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای درباره آنچه پیامدهای سیاست های ماجراجویانه آمریکا و متحدانش برای امنیت و صلح بین المللی اعلام شده است، هشدار داد.

هشدار دومای روسیه درباره سفر به خاورمیانه

مجلس دومای روسیه از شهروندان این کشور خواست تا در پی تهدیدات آمریکا برای حمله به سوریه به خاورمیانه سفر نکنند.

ترامپ: نگفتم چه زمانی به سوریه حمله می‌کنیم

جدیدترین توئیت رئیس جمهور آمریکا: هیچ وقت نگفتم حمله به سوریه کی خواهد بود. ممکن است خیلی زود باشد یا اصلا خیلی زود نباشد. در هر صورت، دولت آمریکای تحت هدایت من کار فوق العاده‌ای کرد و داعش را از منطقه بیرون کرد. " متشکرم آمریکا"ی ما کجاست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید کایا

      سازمان ‌ملل کارش چیه واقعا؟؟؟


      فقط ابراز ناراحتی؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از عربستان پول می گیره تا به نفع عربستان حکم بده

      • سعید کایا

        چقد ننگ‌آوره

        واقعا تاسف داره

    • بدون نام

      دروغ میدهند هردوطرف جرات این کار راندادند واگر شروع شد اسرائیل بدبخت شد هدف ایران دراین هین وبین اسرائیل است وبس

    • بدون نام

      باید‌مسولین‌ذیربط‌تلاش‌بکنند‌از‌بروز‌جنک‌‌احتمالی‌جلوکیری‌؛بکنند‌وتلاش‌بکنند‌با‌کشور‌عربستان‌روابط‌دوستانه‌هم‌چون‌گذشته‌برقرار‌کنند‌انشالله

      پاسخ ها

      • سعید کایا

        حداقل از فاصله تو جملاتت استفاده کن

    • بدون نام

      نقش ماست رو داره . مشروعیت میده ب دیکتاتورها فقط . باید اسمشو گذاشت سازمان رهبران نه ملل

    • بدون نام

      عربستان خودش عامل جنگ وخون ریزی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج