۷۰۱۶۴۸
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

عطوان: ترامپ به دنبال قدرت از دست رفته است

&#۰۳۹;عبدالباری عطوان&#۰۳۹; تحلیلگر مسایل عرب در واکنش به تهدیدهای موشکی آمریکا علیه سوریه معتقد است که &#۰۳۹;دونالد ترامپ&#۰۳۹; می خواهد قدرت نمایی کند تا شکست خود را در منطقه به نحوی جبران کند.

خبرگزاری ایرنا: 'عبدالباری عطوان' تحلیلگر مسایل عرب در واکنش به تهدیدهای موشکی آمریکا علیه سوریه معتقد است که 'دونالد ترامپ' می خواهد قدرت نمایی کند تا شکست خود را در منطقه به نحوی جبران کند.

عطوان در تحلیل خود که متن کامل آن فردا ( پنجشنبه) در روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' منتشر خواهد شد، تاکید کرد: ما معتقد بودیم که تجاوزی که ترامپ به سوریه در سرمی پروراند، با ائتلاف سه جانبه فرانسه، انگلیس و آمریکا صورت خواهد گرفت، اما پس از تهدیدات اسرائیل مبنی براینکه در صورت حمله انقامجویانه ایران، از خاک سوریه اقدام به حذف 'بشار اسد' و نظام او از نقشه جهان خواهد کرد، مشخص شد که رژیم اشغالگر در مرکز ائتلاف جدید آمریکا قرار گرفته و بعید نیست که ایران و حزب الله در راس لیست اهداف حملات این ائتلاف باشد.

وی افزود که اسرائیل در برابر هرگونه واکنش انتقامجویانه ایران به دلیل به شهادت رسیدن هفت ایرانی در میان کشته شدگان حمله جنگنده های اسرائیلی به پایگاه هوایی 'تیفور'(T-۴) در نزدیکی 'حمص' سوریه، در آماده باش کامل قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: رژیم اسرائیل واکنش های انتقامجویانه ای را از سوریه و حزب الله به دلیل نقش اصلی که در حملات آمریکا و ائتلاف جدید آن دارد، در نظر گرفته است. بخصوص که 'یواف گالانت' وزیر مسکن این رژیم تهدید کرد، اکنون زمان ترور اسد فرا رسیده است. 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی دیروز با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی درباره مشارکت در این ائتلاف هشدار داد.

این تحلیلگر معتقد است: ترامپ بهانه بکار گیری سلاح شیمیایی در 'غوطه شرقی' را ساخته، چون خواهان جنگ بزرگ در خاک سوریه است که تنها به حملات موشکی اکتفا نشود تا چشم ها را از شکست های خود در خاک این کشور منحرف و 'طناب برکنار شدن' را به دلیل اثبات شدن فساد و تقلب وی در انتخابات از گردن خود دور کند.

به نوشته عطوان، وقتی ترامپ در توییت خود تاکید می کند که موشک هایی که به سمت سوریه پرتاب می شوند از نوع دقیق، پیشرفته و هوشمند است و روسیه برای مقابله با آن آماده شود، اعلام جنگ از سوی رئیس جمهوری شکست خورده و متزلزلی است که سعی دارد مرکز رهبری جهانی را در حالی که وی مشغول بهره کشی از سران عرب و رسوایی های جنسی و سیاسی بود، به کنترل قوای جدید یعنی روسیه و چین در آمده، بازپس گیرد.

وی افزود: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه چه بسا کاخ ریاست جمهوری که یکی از اهداف اصلی حمله آمریکا در کنار فرودگاههای نظامی و مسافربری و مقرهای دستگاه های امنیتی در داخل دمشق است را ترک کرده، اما هرگز سوریه را ترک نخواهد کرد، چرا که وی زمانی که خمپاره ها و موشک ها به چند متری کاخش اصابت می کردند، خانواده خود را تنها نگذاشت و درحالی که بیش از ۶۰ درصد خاک سوریه در برخی مراحل در طول هفت سال گذشته از دست می رفت، در کشورش باقی ماند، آیا اکنون که بیشتر خاک سوریه و از جمله غوطه شرقی با کمک همپیمانانش ایران، روسیه و حزب الله آزاد شده، سوریه را ترک می کند.

تحلیلگر عرب نوشت: اسرائیل تهدید کرد که رئیس جمهوری سوریه و نظام او را از نقشه جهان خواهد زدود، اما مثلی هست که می گوید: 'سنگ بزرگ علامت نزدن است'. اسرائیل بیش از ۲۰ سال وقت داشت چنین تهدیداتی را عملی کند، اما نکرد. آنچه که اسرائیل باید از آن بترسد این است که اگر جنگی آغاز شود، در واقع خود این رژیم در معرض نابودی خواهد بود، چرا که برد موشک های مقاومت شاید تا آمریکا نرسد، اما قطعا برد دهها هزار فروند از این موشکها از چندین جبهه، به همه شهرها، شهرک ها و فرودگاه های اسرائیل خواهد رسید.

عطوان افزود: بارها تکرار کرده ایم که جنگ هیچگاه یکطرفه نخواهد بود و با وجود جنگ آمریکا علیه عراق و حملات و محاصره هایی که علیه این کشور انجام شد، اما عراق از نقشه جهان حذف نشد و اکنون بار دیگر قوای خود را بازیافته است. همینطور سوریه از هشت هزار سال پیش روی نقشه جهان بوده، اما رژیم اسرائیل عمری هفتاد ساله دارد که در هیچ یک از جنگ های ۳۵ سال گذشته خود پیروز نشده است.

وی اضافه کرد: سوریه با یک توطئه روبرو شد که عاملان آن پشت نقاب ها و توجیهات مختلف پنهان شده اند، چرا که با مواضع سوریه که در خدمت مسایلی از جمله مساله فلسطین بود، مشکل داشتند و خواهان گرفتن انتقام بودند و متاسفانه برخی سران عرب نیز در اردوگاه تجاوز به سوریه قرار گرفته اند، همانطور که پیشتر نیز اردوگاه ضد عراق، لیبی و یمن را انتخاب کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هاشم

      بر سوریه و همیمانانش مبارک باشد .( مدافعان درود خدا برشما )

    • بدون نام

      آمریکا را اوباما بی عرضه تضعیف کرد ،باعث شد روسیه
      گستاخ تر شود، اگه همان ۲۰۱۳ کار اسد را یکسره میکرد اینهمه کشت و کشتار راه نمیفتاد و در ضمن روسیه در سوریه لانه گزینی نمیکرد حالا کار ترامپ خیلی سخته مثله مثل یه نادان یه سنگ به چاه میندازه که هزار تا عاقل نمیتونن دربیارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد جرج بوش هم کار صدام رو تموم کرد و الان هفده ساله مردم عراق در امنیت و آرامش اند!!! دوره یکه تازی آمریکا تموم شده .ترامپ هم اصلا با شعار "اول آمریکا" سر کار اومد و مخالف دخالت در کشورهای دیگه بخصوص خاورمیانه ست .معلوم نیست شماها چرا به ترامپ دخیل بستید! بروید فکر دیگری کنید:))

      • بدون نام

        افرین .خدا ترامپ رو حمایت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج