۷۰۱۸۳۷
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

لاریجانی: بحران آب در کشور فراگیر شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آب به عنوان یک بحران مهم در کشور فراگیر شده زیرا نزولات آسمانی کاهش یافته و باید از منابع آب به صورت دقیق استفاده کنیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آب به عنوان یک بحران مهم در کشور فراگیر شده زیرا نزولات آسمانی کاهش یافته و باید از منابع آب به صورت دقیق استفاده کنیم.

به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، امروز (پنج شنبه، ۲۳ فروردین ماه) در دیدار با جوادی آملی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: سال گذشته بررسی‌هایی در دولت و مجلس انجام شد تا چالش‌ها را شناخته و احصاء کنیم که در این زمینه دولت ۶ ابرچالش را معرفی کرد و مجلس با جزئیات بیشتر ۱۵ چالش را احصاء کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله آب بیان کرد: مسئله آب به عنوان یک بحران مهم در کشور فراگیر شده زیرا نزولات آسمانی کاهش یافته و باید از منابع آب به صورت دقیق استفاده کنیم.

وی افزود: بدنه دولت نیز عریض و طویل شده و همه منابع باید خرج مسائل جاری کشور شود و تا زمانی که دولت کوچک نشود وضع به همین ترتیب خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به مشکلات بازنشستگان ادامه داد: بانک‌ها نیز مشکلات ساختاری دارند و تا زمانی که سود بالایی دریافت می‌کنند قیمت تولیدات داخلی افزایش می‌یابد و قابلیت رقابت با محصولات خارجی را ندارند؛ از طرفی بخش زیادی از منابع بانک‌ها به صورت دستوری به برخی ارائه شده که بازنگشته است که برای حل مشکلات بانک‌ها راه‌حل‌های موقتی اندیشیده اند و آن دریافت سود و کارمزد زیاد است و به همین دلیل محصولات تولید داخل گران تمام می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای برخی از این مشکلات در قانون بودجه تدابیری اتخاذ شده است، گفت: برای صندوق‌های بازنشستگی تعیین تکلیف شده که تا چند سال آینده تقویت شوند و از طرف دیگر تلاش شده است تا برای رفع مشکلات صادرات نیز با در نظر گرفتن مشوق‌هایی مشکلات این حوزه نیز رفع شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه در روستاها به دلیل عدم وجود چرخه اقتصادی مناسب مهاجرت‌های فراوانی انجام می‌شود که جهت مقابله با این مهاجرت‌ها تلاش شده تا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت جوانان در همین روستاها مشغول شوند که این امر در استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: اگر سود بانک‌ها کاهش یابد تولید داخل راه‌اندازی شده و قابلیت رقابت با محصولات خارجی را خواهد داشت.

لاریجانی با اشاره به مسائلی که در زمینه بازار ارز به وجود آمد، گفت: تصمیمات اخیر برای ایجاد ثبات در بازار ارز است که البته علل به وجود آمدن این تلاطم احصا شده است.

بر اساس این گزارش در ادامه این دیدار جوادی آملی نیز در مورد مسائل حال حاضر کشور رهنمودهایی را ارائه کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از بس چاه عمیق زدید

    • بدون نام

      اقای لاریجانی خیلی وقت است بحران اب داریم شما تازه به یادت افتاده بحران اب داریم شما چطور مسعولی هستی که نمی دانی در مملکت چه می گذرد

    • بدون نام

      نه‌باباراست میگی

    • محسن

      خاموش کردن دستگاه هایی که ابر ها را یونیزه میکنند.وبار ابرها را خالی میکنند.آن را که حساب پاک است چه حاجت به دستگاه پخش پارازیت ماهواره دارد.وپایان بحران آب.

    • بدون نام

      چه عجب متوجه شدین فقط حرف میزنید اگه اینجورنبودافغانستان کوچیک ضعیف عقب مونده به ماایرانیای بزرگ زورنمیگفت وحق ابه ایران میدادهیلمن هامون سیستان بلوچستان خشک نمیکردو۱۰ملیون شغل اشغال نمیکردن وایرانیامجبوربشن ازبیکاری ومنابع وبودجه به جا ی خرج شدن برای شغل وکاربرای۱۵ملیون افغانی خارجی نکنید

    • جوان مملکت

      .... از این ور میگن خشک سالی داریم میمیریم .... خدا بعد هر سری گفتن شون برف سنگین . باران سنگین فرستاده ... هشدار سیل داده هواشناسی .... موندم والا ما چیزیم اونا چیز خودشونو فرض کردن .... چه بدونم والا. خدا آخر عاقبتمون ختم بخیر کنه ...

    • بدون نام

      جناب اقای لاریجانی بهترین راهکار برای این بحران بستن چاه های عمیق که محصولات غیرضروری کشت میکنند مانند هندوانه سیب زمینی ووو اگر این کارنکنید 5 ساله دیگه مردم فلات مرکزی همدیگررامیکشند

    • بدون نام

      اینو همه از کی دارن میگن

    • بدون نام

      یک نفر همیسه به خاطر دشمنی و کینه ای که با افغانیها داره هر مطلبی چاپ میشه آنرا به افغانها ربط میده حالا علت دشمنی هر چه باشه ولی عده ای که افغانها را علت بی کاری خود میدانند فقط خودشان را گول میزنند چون اگر مانند آنها تن به کار میدادند هیچ وقت کارفرمایان ترجیح نمیدادند این کار را بکنند ولی این عده فقط دنبال بهانه و دنبال مزد بدون کار و راحتی میگردند پس بجای گول زدن خود و تقصیر را گردن دیگران انداختن خود را اصلاح کنند حتی بسیاری از کارها را ایدانی حاضر به انجام آن نیست که نمکنه ها در ایران زیاد هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج