۷۰۲۵۰۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

کشف ۱۱ لاشه شیر مسموم شده در اوگاندا

لاشه ۱۱ قلاده شیر از جمله هشت توله در پاک ملی ملکه الیزابت در اوگاندا و در نزدیکی یک روستا یافت شده است که مقامات زیست محیطی این کشور به مسمومیت آنها مشکوک هستند.

خبرگزاری ایسنا: لاشه ۱۱ قلاده شیر از جمله هشت توله در پاک ملی ملکه الیزابت در اوگاندا و در نزدیکی یک روستا یافت شده است که مقامات زیست محیطی این کشور به مسمومیت آنها مشکوک هستند.

این سه قلاده شیر ماده به همراه توله‌هایشان که بخشی از یک گله شیر شامل سه شیر نر بوده‌اند احتمالا آخرین قربانیان مسمومیت گربه‌سانان در اوگاندا محسوب می‌شوند.

مسمومیت شیرها در کشور اوگاندا اتفاق جدیدی نیست و در سال ۲۰۱۰ نیز پنج قلاده شیر در همین پارک ملی مسموم و کشته شدند. در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ نیز ۱۵ قلاده شیر در این منطقه کشته شدند که مقصر آن عشایری که از گله‌های خود محافظت می‌کردند، شناخته شدند.

لاشه این شیرها برای آزمایش و تعیین علت واقعی مرگ آنها به آزمایشگاه فرستاده شده است.

این دسته از شیرها به علت رفتارهای غیرمعمول خود که برخلاف عادات معمول شیرها از درخت‌ها بالا رفته‌اند و از آنها آویزان شده‌اند و در آنجا به استراحت می‌پرداختند، مشهور بوده و برای ساخت یک مستند حیات وحش توسط شبکه نشنال جئوگرافیک انتخاب شده بودند.

به گزارش اسپوتینک، اکثر جمعیت شیرهای جهان در شرق آفریقا که اوگاندا نیز در آن واقع است و در جنوب آفریقا تمرکز یافته‌اند. جمعیت این گربه‌سانان در نیمه دوم قرن بیستم هر ۲۰ سال حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد کاهش یافته به طوری که این گونه را در «فهرست قرمز» اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و جز گونه‌های آسیب‌پذیر قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج