adexo3
۷۰۴۸۶۴
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

رقابت نمایندگان مجلس برای سفر خارجی!

«احساس می‌کنم بسیاری از سفرهای نمایندگان نه تنها بر اساس ضرورت نیست بلکه هیچ دستاوردی هم برای مردم ندارد.»

روزنامه آفتاب یزد نوشت: «روزی که عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان در تذکر شفاهی خود خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: «تقاضا دارم هیات رئیسه سفرهای خارجی نمایندگان که اخیراً به کثرت انجام می‌شود را کنترل کند.» مشخص بود که آش آن قدر شور شده که حتی کسانی از دل همین جماعت به ستوه آمده‌اند؛ تا جایی که دست استمداد به سمت هیات رئیسه دراز می‌کنند و خواستار جلوگیری از تداوم این روند هستند. تذکر آن روز گودرزی اما در میان خبرهای تلخ و شیرین داخل و خارج به چشم نیامد.

از همین رو در جست‌وجوی این که جریان آن تذکر و اتفاقات مجلس پیرامون سفرهای خارجه چه بوده که گودرزی را وادار به واکنش کرده، به سراغ او می‌رویم.

وی در گفت‌وگو با آفتاب یزد با بیان این که کثرت سفرهای خارجی نمایندگان آن قدر بود که تذکر و دفاع از بیت‌المال ضروری بود، گفت: احساس می‌کنم بسیاری از سفرهای نمایندگان نه تنها بر اساس ضرورت نیست بلکه هیچ دستاوردی هم برای مردم ندارد.

وی درباره این که چه مصداق‌هایی باعث این تذکر شده است، اظهار داشت: افزایش این سفرهای خارجی طی چند ماهه اخیر کاملا مشهود است تا جایی که من احساس می‌کنم در مجلس این موضوع به رقابت بین نمایندگان تبدیل شده است. در حالی که گفته می‌شود در جامعه نباید مسابقه اشرافی‌گری برگزارشود؛ چرا که این مسئله یک تهدید برای نظام است. حالا ظاهرا در مجلس چنین اتفاقی افتاده و این یک آسیب برای مجلس است.

گودرزی گفت: گاهی عده‌ای درباره نقد من می‌گویند که سفرها جای تجربه است که در پاسخ به آنها باید بگویم، نماینده در هنگام کاندیداتوری‌اش فریاد می‌زند که تجربه دارد و می‌تواند مشکلات را حل کند. هیچ نماینده‌ای در شعارهای انتخاباتی‌اش نگفته است که به من رای دهید تا با رفتن به خارج از کشور تجربه کسب کنم.

وی ادامه داد: سفرهای خارجه امروز نمایندگان جزو تشریفات و تجملات محسوب می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا فرآیند خاصی برای دستاورد سفرهای کاری خارج از کشور وجود دارد که مفید بودن یا نبودن آن را بتوان از هم تمیز داد، اظهار داشت: هیچ فرآیندی تعبیه نشده است. در مورد اکثریت این سفرها هیچ گزارشی داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون این که سفرهای کاری یا مسافرتی به خارج از کشور تا چه میزان از یکدیگر جدا هستند، گفت: تنها وجدان نمایندگان است که واقعا مشخص خواهد کرد کدام سفر کاری و کدام غیر کاری است.

این نماینده مجلس درباره این که اظهارات او در مجلس چه انعکاس‌هایی داشته است، پاسخ داد: همین که بحث این موضوع مطرح شود می‌تواند برای حرکت به اصلاح این روند کمک کند. هر چند زمان‌بر باشد اما ما به دنبال اصلاح این موضوع هستیم.

وی با تایید این مطلب که اساسا متقاضی برای برخی از کمیسیون‌ها نیز به دلیل وجود سفرهای خارجه در آن کمیسیون بیش از باقی کمیسیون‌هاست، اظهار داشت : این در حالی است که گاهی برخی کمیسیون‌ها بدون مشتری می‌مانند و تشکیل یک جلسه رسمی در آنها ماه‌ها به طول می‌انجامد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • esmaili

      سفر خارجی چیه آقا؟؟؟؟
      میخوان برن خارج ؛ اون دختر خوشگلا رو به هم نشون بدن...
      خدایا پناه میبریم به خودت از شر بعضی نماینده گان .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا، از عشق موگرینی دارن سر به اروپا میزنند

    • بام

      اره برای مامهم نیست که چرا خارج میرن برای ماچیزای دیگه مهمتره که پول ازکجا میارن از خودشون یا از جای دیگه

    • بدون نام

      خودفروخته ندیدبدیدبیگانه پرست شرم کنیدباپول ایران ومردم به اینجارسیدین

    • بدون نام

      حالم بهم میخوره از مجلس.ایکاش ستار خان وباقرخان بودند

    • یعقوب

      راست اقای لاریجانی بااین همه نمایندگان رفته ویتنام رفته تفریح انموقع به مردم گیر میدید چرا ترکیه رفتند

    • بدون نام

      اصلا سفر خارجی نمایندگان هیچ توجیهی نداره جز سنگینی هزینه بر گرده ی ملت . میرن که چی بشه ؟؟!!هروزارتخانه ای کارخودش را انجام میده دیگه حضور نمایندگان چه ضرورتی داره ؟؟؟!!!

    • بدون نام

      واقعا آدم بمیرد این خبرها را نشنیده بهتره مردم به سختی زندگی میکنن نمایندهای مردم مشغول تفریع

    • رضا

      سهمیه هست

    • احمد شاملوی قزمیت

      کاش همه این نمایندگان مجلس از ایران برند و هیچ وقت هم برنگردند تا از شرشان خلاص شویم

    • بدون نام

      عجب پس بگو آقایان چرادرموقع انتخابات میلیون ها ازجیب ملت بدبخت خرج می کنند تا پس ازرسیدن به کرسی نمایندگی عشق وحالشو ببرند وای به حال مامردم

    • بدون نام

      به حوزه ي انتخابي خودشون سفر نمي كنند ولي به جاش ميرن خارج! و از طرفي هم كاري مي كنند كه بقيه ي مردم نتونند پاشون رو از اين مملكت بيرون بذارن

    • جانباز

      هرچه بگنددنمکش میزنند. وای به روزی که بگنددنمک. شمافکرکردی کسی که برای رسیدن به کرسی مجلس میلیاردی خرج میکند.... دلشان برای من جانباز. که برای درمان ودارومحتاجم میسوزدنه اقااینهابرای تمایلات شخصی رقابت میکنندفبای الاربکماتکذبان

    • بدون نام

      همه چیز فقط برای ملت پیف پیف برای خودشون نه تنها ایرادی نداره بلکه ضرورت هم داره ....

    • بدون نام

      از این نمایندگان آدم ندیده که با خانم مو گرینی سلفی میگرفتند بعید نیست که برای رفتن به خارج و سلفی گرفتن با خانم های ....خارجی خود را هلاک کنند . این قبیل افراد نماینده ملت نیستند بلکه مرفهین بی دردی هستند که سرملت را کلاه گذاشتند و نماینده شدند

    • بدون نام

      ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج