۷۰۵۱۳۷
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

مهمترین فاکتور تعیین قیمت مسکن در ایران

دبیر کانون سراسری انبوه سازان ایران با بیان اینکه زمین مهمترین فاکتور در تعیین قیمت تمام شده مسکن است، گفت: حرکت بازار مسکن با رشد نامتعارف نرخ دلار کند شد.

خبرگزاری مهر: دبیر کانون سراسری انبوه سازان ایران با بیان اینکه زمین مهمترین فاکتور در تعیین قیمت تمام شده مسکن است، گفت: حرکت بازار مسکن با رشد نامتعارف نرخ دلار کند شد.

فرشید پورحاجت ضمن اشاره به چهار فاکتور اصلی برای تعیین قیمت مسکن یعنی دستمزد، نرخ خدمات، مصالح و زمین افزود: هم اکنون نرخ زمین به طور متوسط در کشور بین ۳۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را تشکیل می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ارز یک فاکتور بسیار مهم اقتصادی در ایران است، اظهارداشت: سکه، طلا، دلار و بورس جزء بازارهای همسو با بازار ارز هستند بنابراین تغییرات هر یک از این بازارها در بازار دیگر اثرگذار خواهد بود.

دبیرکانون سراسری انبوه سازان ایران گفت: رشد نامتناسب نرخ دلار طی چند مدت اخیر در کشور قطع به یقین در بازارهای موازی اثر خواهد گذاشت.

وی همچنین با بیان اینکه حرکت بازار مسکن با رشد نامتعارف نرخ دلار کند شد، افزود: پیش بینی می شود با توجه به سیاست های که دولت در راستای کنترل نرخ ارز دنبال می کند در آینده نزدیک سرمایه ها از بازار دلار به سمت بازار های موازی بالاخص مسکن سرازیر شود.

پورحاجت در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: طی یک ماهه گذشته مصالح ساختمانی متاثر از رشد نرخ نامتعارف دلار بر مدار گرانی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بی تردید با رشد قیمت اقلام مورد استفاده در ساختمان مانند آهن، میلگرد، سیمان، گچ و غیره طبیعی به نظر می رسد قیمت مسکن به عنوان یک کالا نیز افزایش پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی

      جوک بسسیاربزرگیست اخر من نفیممم مگه مامیخوایم خارج زندیگ کنیم اخرش ماادم به کشتن میدی ازدست شما ها کحا فرارکنیم قابل هضم نیست

    • رفیعی

      جوک بسسیاربزرگیست اخر من نفیممم مگه مامیخوایم خارج زندیگ کنیم اخرش ماادم به کشتن میدی ازدست شما ها کحا فرارکنیم قابل هضم نیست

    • متذکر

      از خواب بلند شو! تا شاید بتونی واقعیتها رو بهتر ببینی! نرخ ارز و سکه و کاهش سود بانکی بر بازار مسکن بی تأثیره. مصالح ساختمانی بیش از 99% در ایران تولید میشه. بنابراین تغییر نرخ ارز نمی تونه بر قیمت مسکن اثر بگذاره. شاید قیمت مصالح و دستمزد کارگر تا حد تورم بالا رفته باشه ولی این باعث افزایش دو برابری قیمت مسکن نمیشه! آنچه باعث افزایش قیمت مسکن و در نتیجه کمای آن شد، تبلیغات و آمار کاذب و طمعکاری برای کسب سود باد آورده بود! باید قیمت مسکن براساس هزینه هر متر مربع ساخت بعلاوه یک سود عادلانه و نیز قدمت محاسبه بشود! آنموقع است که قیمتهای کنونی باید بیشتر از نصف کاهش پیدا بکنه

    • بدون نام

      مهمترین فاکتور، خواست دلالان است!!!

    • بدون نام

      قیمت زمین رو خیلی بی دلیل 30 تا 50% ظرف یک ماه گران کردن.و هیچ خرید و فروشی هم انجام نمیشه فقط قیمت های الکی میدن.

    • بدون نام

      مهمترین فاکتور در افزایش قیمت مسکن اول وام مسکن است که تا الان هر چه مبلغ وام بالا رفته سریع فروشندگان مسکن را گران کردند، و دوم توان خرید است که تا فروسندگان متوجه توان خرید خریدار میشوند سریع قیمت مسکن را بالا میبرند، و سوم سرمایه داران کلان هستند که با سوداگری قیمت مسکن را گران میکنند، و چهارم خبرهای تبلیغاتی و منفعتی بعضی از صاحب نظران که دایما میگویند مسکن گران شده و گران خواهد شد و احتمال گرانی میدهند که باعث تحریک فروشندگان به گرانی کاذب و رکودی هر چه بیشتر مسکن میشود.

    • بدون نام

      دیگه چقدر میخواد بشه، توی این دو سه ماه تا ۴۰ درصد گرون کردن اونم مبالغ فضایی که اصلا با منطقه همخونی و تناسب نداره، بازم رکود سرسام آور در راهه، و فروشندگان باید واسه فروش التماس کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج