۷۰۶۹۰۰
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

انفجار مین در سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب از وقوع انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: این حادثه ۲ مجروح به جا گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده انتظامی سرپل ذهاب از وقوع انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: این حادثه ۲ مجروح به جا گذاشت.

سرهنگ محمدرضا یاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ، افزود: یک دستگاه بیل مکانیکی در روستای 'بیشکان' از توابع سرپل ذهاب با یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی برخورد کرد که در این حادثه ۲ تن مجروح شدند.

وی اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع این حادثه، نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند و مصدومان را به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب منتقل کردند.

وی بیان کرد: حال راننده خودروی بیل مکانیکی وخیم گزارش شده است.

از ابتدای امسال تاکنون این نخستین انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در سرپل ذهاب است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه با عراق 48 کیلومتر مرز دارد.

پارسال نیز هفت مورد انفجار مین بر جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در شهرستان مرزی قصرشیرین رخ داد که در اثر این انفجارها سه تن مجروح و دچار موج گرفتگی ، 10 راس دام تلف و هشت راس دام نیز آسیب دیدند و یک دستگاه تراکتور و سه دستگاه بولدوزر و یک دستگاه بیل مکانیکی نیز دچار خسارت مادی شدند.

در سال 95 نیز در مجموع 20 مورد انفجار مین به جا مانده از جنگ تحمیلی در این شهرستان مرزی رخ داد که در اثر آن یک تن کشته و 12 تن مجروح و یا دچار موج گرفتگی شدند.

نیروهای نظامی، کشاورزان، روستاییان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده، از حادثه دیدگان انفجار مین در شهرستان قصرشیرین هستند.

در 14 مورد از این انفجارها، 6 دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین زدایی، یک دستگاه گریدر، 2 دستگاه کمباین و چهار دستگاه تراکتور کشاورزان فعال در منطقه دچار خسارت مادی شد و در سه مورد دیگر از این انفجارها، 11 راس گوسفند تلف شد.

جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون 2 شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب 9 تیم به استعداد 30 تن تخریب چی و ناظر و 20 تن عوامل پشتیبانی در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری زمین های آلوده به مین هستند.

بازنگری به صورت دستی و 2 گروه مکانیزه توسط گروه های پاکسازی در منطقه در حال انجام است و همچنان نیز این عملیات ادامه دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز این منطقه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غیرت

      امسال این اولین سوغات عراقی نیست.دومین مین بود...هنوزمثل هیروشیماو...هستیم

    • بدون نام

      بیچارها همش بد بیرای میارند

    • رز

      خدا رو شکر که خانمها نبودن

    • بدون نام

      هردم ازین باغ بری میرسد

    • بدون نام

      دولت باید مینهای بجا مانده از جنگ را پاکسازی کند.

    • بدون نام

      این مردم بدبخت با چند مشکل باید دست پنجه نرم کنن
      راسته میگن سنگ مال پای لنگه

    • بدون نام

      خدا صدامو لعنت کنه

    • ناشناس

      خدا رحمتشون کنه .برای پاکسازی مینهای بجامانده از جنگ تحمیلی شهیدوجانباز زیاد دادیم ولی یک عزم جدی و تخصصی باید صورت بگیره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج