۷۰۸۰۳۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

صدور کیفرخواست برای چند وزیر کابینه

پرسروصداترين گزارش تفريغ بودجه، کارش به صدور دادخواست براي چند وزير کشيده است.

روزنامه شرق: پرسروصداترين گزارش تفريغ بودجه، کارش به صدور دادخواست براي چند وزير کشيده است.

وقتي ديوان محاسبات گزارش تفريغ بودجه ۹۵ را در صحن علني قرائت کرد؛ بلافاصله دولت و در رأس آن آقاي سخنگو نسبت به اين گزارش واکنش نشان دادند. نوبخت در واکنش به اين گزارش گفت: «اين گزارش باعث تشويش اذهان عمومي بوده و نادرست است. برخي بخش‌هاي اين گزارش با آنچه عمل شده متفاوت است. انتظار داشتيم ديوان گزارش را براساس عملکرد و گزارش دولت در بودجه تهيه مي‌کرد اما خود اقدام به تهيه گزارش کرده است».

دادستان ديوان محاسبات گفت: ۱۳ هزار ميليارد ريال به صورت ريالي و چهارميلياردو ۱۰۵ ميليون دلار به صورت ارزي در سال ۹۶ به خزانه عودت داده شده است.

فياض شجاعي با اشاره به قرائت گزارش تفريغ بودجه سال ۹۵ در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، گفت: پيش‌بيني ما اين است که براساس گزارش‌هاي مبتني بر تفريغ بودجه سال ۹۵ که پيچيدگي زيادي داشت، هزار بند تخلف تا پايان خرداد ماه به دادستاني گزارش شود. دادستان ديوان محاسبات افزود: فرايند کار به اين نحو است که پس از قرائت گزارش در صحن علني مجلس واحدهاي فني، حسابرسي، حسابرسان کل ديوان محاسبات و مديران کل ديوان محاسبات استان‌ها مستندسازي کرده و در قالب گزارش‌هاي تخلف به دادستاني ديوان گزارش مي‌دهند.

شجاعي با تأکيد بر اينکه در راستاي رسيدگي به تخلفات بودجه سال ۹۴ که در قالب تفريغ ارائه شده بود، ۹۰۰ پرونده تشکيل شده است، يادآور شد: از اين ۹۰۰ پرونده که در سال ۹۶ تشکيل شده ۶۰۰ پرونده تعيين تکليف شده و از اين ۶۰۰ پرونده ۳۶۰ فقره دادخواست و کيفرخواست عليه مسئولان ذي‌مدخل صادر شده است.

وي با بيان اينکه در تمامي سطوح تخلف عملکردي از قانون بودجه وجود داشته و از همه آنها توضيحات و دفاعيات لازم اخذ شده است، افزود: نسبت به شخصي که دفاعيات آن موجه نبود، دادستاني ديوان محاسبات کيفرخواست صادر کرد و عليه وزير تا مسئولان رده‌هاي مختلف به دليل تخلف از احکام و تکاليف بودجه‌اي دادخواست صادر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      :(

    • بدون نام

      چه کشوری شده یعنی نیرو و وقت وپولمان کجا و چگونه دارد هدر میرود ،یعنی هر سال خود صاحب منصب می‌دونه که زیر دستی ها پولا رو هپلی هپو میکنند وهرسال به صورت سیستماتیک این جریان برقراره وانگاری یک کار معمولی وپیش پا افتاده شده ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج