جاباما
۷۰۸۷۸۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«گل های خرم» به تالار وحدت می‌رود

بابک شهرکی و بردیا صدر نوری در حالی قطعاتی را از زنده یاد همایون خرم در کنسرتی بی‌کلام اجرا می‌کنند که اعلام شده است تمامی آثاری که اجرا می‌شود، با اجازه خانواده زنده یاد همایون خرم برای کنسرت تنظیم شده است.

خبرگزاری ایسنا: بابک شهرکی و بردیا صدر نوری در حالی قطعاتی را از زنده یاد همایون خرم در کنسرتی بی‌کلام اجرا می‌کنند که اعلام شده است تمامی آثاری که اجرا می‌شود، با اجازه خانواده زنده یاد همایون خرم برای کنسرت تنظیم شده است.

بردیا صدر نوری ـ نوازنده پیانوـ درباره جزییات این کنسرت بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در کنسرت پیش رو که با عنوان «گل‌های خرم» به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد، ترکیبی از خاطره ساز ترین آثار زنده یاد همایون خرم در دستگاه های مختلف موسیقی ایرانی متشکل از اصفهان، ماهور، همایون، شور و دشتی در قالب ۱۶ قطعه با هنرمندی بابک شهرکی) نوازنده ویولن (و من به عنوان نوازنده پیانو اجرا می شوند.

او ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این کنسرت، تمرکز روی موسیقی بی کلام است که هم بابک شهرکی به عنوان فرزند هنری زنده یاد همایون خرم و هم من روی آن تاکید ویژه‌ای داشته و داریم. همه دوستداران موسیقی می‌دانند اجرای آثار بی کلام یکی از فعالیت‌های موثر و پرمخاطب موسیقی ایرانی در دهه‌های گذشته بود که متاسفانه در سال‌های اخیر کمرنگ‌تر شده و ما شاهد این هستیم که آثار با کلام بیشتر مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است. از این رو تلاش کرده‌ایم تا به سهم خود به موضوع موسیقی بی کلام توجه بیشتری کنیم که برگزاری این کنسرت مقدمه‌ای برای فعالیت‌های آینده ما در این زمینه است.

صدر نوری گفت: بابک شهرکی در سال‌های گذشته با تنظیم و اجرای آثار همایون خرم، آلبوم «گل‌های خرم» را در بازار موسیقی منتشر کرده بود و با توجه به حس و حال بسیار ارزشمند و متفاوتی که این اثر موسیقایی داشت، تصمیم گرفتیم عنوان کنسرت را نیز «گلهای خرم» بگذاریم که تصور می‌کنم نام مناسبی برای این کنسرت باشد. به هر صورت تمام تلاش ما این است که بتوانیم با اجرای چنین آثاری نقشی در ارتقاء کیفی گوش شنیداری مخاطبان امروزی به ویژه در حوزه موسیقی ایرانی داشته و یاد استاد همایون خرم آهنگساز و ویولنیست با اخلاق و بزرگ کشورمان را زنده کنیم.

این نوازنده پیانو در پایان گفت: تمامی آثاری که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می‌شود، با اجازه خانواده زنده یاد همایون خرم برای کنسرت تنظیم شده است. ما معتقدیم این وظیفه تمامی هنرمندان فعال عرصه موسیقی است که اگر علاقه‌مند به اجرای آثار بزرگان درگذشته موسیقی کشورمان هستند، با رضایت کامل بستگان و وابستگان حقوقی و حقیقی این هنرمندان نسبت به اجرای کارها اقدام کنند. این موضوع بسیار مهمی است که باید در قالب یک فرهنگ کاری مورد توجه قرار گیرد.

کنسرت «گل‌های خرم» با نوازندگی ویولن بابک شهرکی و نوازندگی پیانو بردیا صدر نوری ساعت ۲۱:۳۰ روزهای پنجشنبه ۲۰ و جمعه ۲۱ اردیبهشت در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج