۷۰۹۴۴۴
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

سودجویی از دلار ۴۲۰۰ تومانی، عامل گرانی مرغ!

رییس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی ضمن اعلام اینکه باتوجه به جوجه‌ریزی مناسب، برای ماه رمضان عرضه و قیمت مرغ مشکلی ندارد، گفت: واردکنندگان خوراک مرغ را که با دلار ۳۷۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، براساس دلار ۴۲۰۰ تومانی به مرغداری می‌فروشند که باعث افزایش قیمت گوشت مرغ شده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی ضمن اعلام اینکه باتوجه به جوجه‌ریزی مناسب، برای ماه رمضان عرضه و قیمت مرغ مشکلی ندارد، گفت: واردکنندگان خوراک مرغ را که با دلار ۳۷۰۰ تومانی وارد کرده‌اند، براساس دلار ۴۲۰۰ تومانی به مرغداری می‌فروشند که باعث افزایش قیمت گوشت مرغ شده است.

محمدعلی کمالی سروستانی در ارتباط با تامین گوشت مرغ مورد نیاز با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در فروردین‌ امسال ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است و نگرانی جهت تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

وی در مورد قیمت گوشت مرغ نیز گفت: قیمت گوشت مرغ در حال کاهش است و هر کیلوگرم مرغ زنده به صورت غیرنقدی و نقدی به ترتیب ۵۰۵۰ و ۴۹۰۰ تومان است. این در حالی است که هر کیلوگرم مرغ زنده بدون احتساب سود برای مرغدار معادل ۵۹۲۳ تومان و با احتساب سود ۶۸۰۰ تومان می‌شود.

رییس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی با اشاره به این‌که قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کننده معادل ۸۰۰۰ تومان و به صورت عمده فروشی ۷۱۵۰ تومان است، خاطر نشان کرد: مرغدار به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۰۰۰ تومان ضرر می‌کند، چرا که تولید بالایی وجود دارد و خرید ارزان‌تر است ...

کمالی سروستانی همچنین در پاسخ به این مساله که طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی " قیمت خوراک مرغ افزایش نیافته است"، پس به چه دلیل قیمت گوشت مرغ گران شده است؟ اظهار کرد: تمام نهاده‌هایی که در بازار وجود دارد با دلار ۳۷۰۰ تومانی وارد شده است اما واردکنندگان براساس قیمت ۴۲۰۰ تومانی آن را به مرغداران می‌فروشند. همچنین سویایی که یک ماه قبل کیلویی ۱۸۰۰ تومان به مرغدار فروخته می‌شده به ۲۴۵۰ تومان رسیده است.

رییس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی با تاکید بر این‌که هزینه‌های مرغداری ۳۵ درصد افزایش یافته است، گفت: هزینه و درآمد مرغداران در حال حاضر با یکدیگر همخوانی ندارد و با توجه به افزایش قیمت سویا، ذرت و دارو، با ادامه‌ این وضعیت مرغداران به مشکل خواهند خورد.

وی ادامه داد: در گذشته فاصله قیمتی گوشت قرمز با گوشت مرغ دو تا ۲.۵ برابر بود اما در حال حاضر این فاصله قیمتی به شش برابر افزایش یافته است.

کمالی سروستانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا در ماه مبارک رمضان شاهد تغییر قیمت گوشت مرغ خواهیم بود؟ اعلام کرد: با توجه به جوجه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت گوشت مرغ تا ماه مبارک رمضان تغییری نداشته باشد.

گفتنی است با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان، تامین گوشت مرغ مورد نیاز بازار یکی از مسائل مهمی است که هرساله مدنظر قرار می گیرد. در سال جاری نیز جوجه ریزی جهت تامین نیاز مردم به میزان ۱۰۵ میلیون قطعه در فروردین ماه سال جاری صورت گرفته است و طبق اعلام اتحادیه مرغداران گوشتی نگرانی بابت این مسئله وجود ندارد و افزایش قیمت نیز پیش‌بینی نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم از گرانی ناراحت نیستند آنچه برای همه هست عادلانه هست . ولی اختلاس و فاصله طبقاتی و حقوق های نجومی و وقتی شما نخرید پولداره میخره و عملا ضعیف تره تماشا چی خواهد بود . حالا هرکی قبول داره بگه ایول . بنویس ایول .

    • عنقا

      بفرما همینو کم داشتیم اگر گوشت که میگن قلچاق باعث شده اگد این که اینو بهانه کردین در یته مردم میگیرن ولی تا کجا میخواین ببرین بالا خدا لعنت کنه باعث وبانی هرچی گرانی کوفتشون بشه یه مدت باید کسی وسیله نگیره تا رودستشون بمونه پایین بیارن

    • بدون نام

      درهمه چی سودحویی

    • عبادی

      ملت دیگر گوششان به این حرفها عادت کرده که مرغدار ضرر میکند اگر مرغدار ضرر میکند چرا ادامه کار میدهد؟ ایشان فرموده اند در هر کیلو 1000 تومان مرغدار متضرر است، دیگری میفرماید مصرف کننده از جیب مرغدار یارانه میگیرد، واقعا خجالت نمیکشند با این همه دروغ؟ ایکاش دولت اجازه میداد مرغ خوش طعم و سالم فرانسوی با قیمت ارزان وارد میشد تا ماه رمضان بر. روزه داران وارد میشد و زیر بار منت دروغین مرغداران وطنی نمیرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو ماه رمضون ارمنستان حال کن دلت خوشه

    • بدون نام

      مرغ رارسوانکنیدچی گران نشده که مرغ رانام می برید

    • سید

      آقای بی سوادی که میگی مرغداریها چرا تولید میکنن.ما شغل مون همینه اگه این کار نکنیم چه کنیم سالها عمرخودمون پای حرفه مون گزاشتیم واقعا متاسفم برای تو هم وطن که بدون تحقیق حرف میزنی اگه ما مرغ تولید نکنیم واردات شه باید مر کیلویی 20000بخری نه مثه الان انقد مفت

    • بدون نام

      ایول ایول ایوللللللللللللل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج