۷۰۹۴۹۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پانزدهمین جشن خانه تئاتر شروع به کار کرد

کانون کارگردانان خانه‌ی تئاتر، در جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر، از پنج هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور تقدیر می‌کند.

خبرگزای ایلنا: هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر مراسم جشنی را در روز ۱۴ اردیبهشت، ساعت ۱۷ در تالار شهناز خانه هنرمندان برگزار خواهد کرد.

پانزدهمین جشن خانه تئاتر شروع به کار کرد

در این مراسم از پنج هنرمند و پیشکسوت تئاتر کشور: ژاله علو، جمشید جهانزاده، ناصر آقایی، هرمز هدایت و پرویز پورحسینی تقدیر خواهد شد.

کانون کارگردانان از کلیه هنرمندان، به ویژه کارگردانان دعوت کرده تا در این مراسم حضور به هم رسانند.

پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر از ۷ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

پانزدهمین جشن خانه تئاتر شروع به کار کرد

برنامه‌های اولین روز جشن خانه تئاتر راس ساعت ۱۶ با رقص عروسک‌های غول پیکر و حرکت دوچرخه‌سواران مبارک در میان حاضران در فضای پارک هنرمندان با موسیقی‌های شاد محلی آغاز شد.

درآیین افتتاحیه پانزدهمین جشن خانه تئاتر از سهراب سلیمی دبیر جشن برای صحبت دعوت به عمل آمد و او ضمن خوش‌آمدگویی به همه دوست‌داران جشن خانه تئاتر خبر از برنامه‌های متنوع و شادی بخش و مفرح داد و با اعلام اهداف جشن عنوان کرد: ما این جشن را برگزار کرده‌ایم تا «بخندیم، بگوییم و شادی بیافرینیم».

همزمانی زادروز ایرج راد با جشن خانه تئاتر

در ادامه اصغر همت مدیر عامل خانه تئاتر روی صحنه آمد وضمن ابراز خوشحالی از حضور مردم، از حضار تشکر و قدردانی کرد. او در پایان صحبت‌های خود از ایرج راد به عنوان پیشکسوت و برادر دوست داشتنی خود نام برد و با اعلام اینکه ۷ اردیبهشت مصادف شده است با تولد این هنرمند اظهار داشت: ایرج راد عزیز بر گردن تئاتر کشوروخانه تئاتر حق بزرگی دارند.

در پایان هدیه‌ای که برای ایرج راد در نظر گرفته شده بود، توسط دبیر جشن و اصغر همت به وی اهدا شد.

برنامه بعدی نمایش عروسکی عمو قصه به کارگردانی مرتضی کاظمی بود که با حضور کودکان تماشاگران بر روی صحنه تصویری جذاب را در برابر دیدگان حضار به تصویر کشید. سپس رقص زیبای آذربایجانی گروه سرمستان به سرپرستی مهرداد آبجار برگزار و بعد از آن تماشاگران به تماشای نقالی زیبا ابوالفضل ورمرزیار نشستند.

در بخش بعدی جشن سیاه‌بازی محسن میرهاشمی خنده را بر لبان مردم جاری ساخت. همچنین در ادامه برنامه، نقالی آوا شهریاری دختر ۱۱ ساله با بیانی شیوا و جذاب اجرا شد. در بخش دیگر برنامه مجددا گروه سرمستان روی صحنه آمد و اینبار رقص محلی کردی توسط این گروه اجرا شد که با استقبال مردم روبه رو شد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشن، نقل پادشاهی جمشید با هنرنمایی روژه هاشمی؛ هستی صابری‌فر و نایریکا کهندانی کودکان خردسال به صورت انگلیسی و فارسی اجرا شد. در آخرین ساعات جشن نیز خیمه شب‌بازی رضا فقیهی روی صحنه رفت. نمایش خیابانی بازگشت به وطن به کارگردانی مرتضی وکیلیان نیز از جمله برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.

پانزدهمین جشن خانه تئاتر شروع به کار کرد

افتتاحییه سمپوزیوم طراحان صحنه و لباس

در انتهای برنامه، نمایشگاه سمپوزیوم طراحان صحنه و لباس با حضور ایرج راد و همراهی اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر و حمید صنیعی‌پور و رضا مهدی‌زاده از اساتید طراحی صحنه در تالار بهارافتتاح شد.

پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر با همکاری بانک آینده، انجمن هنرهای نمایشی، شهرداری تهران، حوزه هنری، بنیاد رودکی، بنیاد فردوسی، خانه هنرمندان ایران،خانه سینما، موسسه هنرمندان پیشکسوت و صندوق اعتباری هنر از ۷ اردیبهشت لغایت ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج