adexo3
۷۱۰۰۲۱
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

ممنوعیت کار برای کارگران در روز ۱۱ اردیبهشت

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۶۳ قانون کار گفت: روز کارگر بر اساس قانون کار، روز تعطیل رسمی برای کارگران محسوب می شود و کارفرمایان حق ندارند در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۶۳ قانون کار گفت: روز کارگر بر اساس قانون کار، روز تعطیل رسمی برای کارگران محسوب می شود و کارفرمایان حق ندارند در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

علیرضا محجوب،رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: روز کارگر بر اساس قانون کار، روز تعطیل رسمی برای کارگران محسوب می شود و کارفرمایان حق ندارند در این روز کارگران را وادار به کار کنند.

وی با اشاره به ماده ۶۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر( ۱۱ اردیبهشت)نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می آید. بنابراین کارگران در این روز مانند جمعه ها، تعطیل هستند و می توانند از تنها روز خود در سال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون کارفرما اجازه ندارد کارگر را به اضافه کاری وادار کند گفت: هر چند کارفرمایان و پیمانکاران، این روز را به مثابه ی روز کاری برای کارگران تلقی کرده و آنها را بعضا مجبور به کار می کنند اما قانون کار تأکید بر تعطیل رسمی برای کارگران دارد.

محجوب گفت: روز جهانی کارگر بر اساس قوانین قانون کار برای کارگرانی که تابع این قانون هستند روزی تعطیل محسوب می شود که مزد آن نیز مطابق ایام تعطیل سال باید به کارگران پرداخت شود و اگر به هر دلیلی کارخانه ای تعطیل نشود، اولاً باید حضور در کار کارگران با توافق بین کارگران و کارفرما باشد و ثانیاً مطابق اضافه کاری در روز تعطیل برای کارگران محاسبه شود.

در ماده ۶۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران روز ۱۱اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت روز جهانی کارگر ثبت شده است که این روز برای تمام کارگران مشمول قانون کار تعطیل رسمی به حساب می‌آید.

طبق این ماده از قانون، کارفرمایان حق به کارگیری کارگران خود را در این روز ندارند، مگر آنکه حضور آنان با توافق کارگر و پرداخت اضافه‌کاری روز تعطیل میسر شود.بنابراین، روز سه‌شنبه مصادف با ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ برای تمام کارگران مشمول قانون کار تعطیل رسمی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن بخشی

      ما رو به خیر شما امیدی نیست... شر مرسانید مسئول دلسوز!!!

    • بدون نام

      والله هنر کردین
      نمیخواد پیگیر یه روز تعطیلی باشین
      به فکر حقوق های بخور بمیرشان باشید

    • بدون نام

      کارگر روزت مبارک سر کار نری حق خودت را بگیر.

    • مجید

      دلتون خوشه ها....هیچ سالی رو تو روز کارگر تعطیل نکردن

    • گنزق

      توافق که چه عرض کنم .... اجبار بهترین واژه اس و اینکه ۴۰٪ دستمزد بیشتر خخخخخنده داره ، همین که اخراج نکنن باید خدا رو شکر کرد

    • خلیلی قوشچی

      خواب دیدی خیر باشه
      شما از بقیه حقوق کارگرا که کارفرماها نمیدن دفاع کن تعطیلی روز کارگر پیشکش

    • بدون نام

      والا چند ساله داریم کار می کنیم هیچ وقت تعطیل نبوده ونیست چرا الکی جو میدبدن قبل یه هشت ساعت اضافه کار میدادن که چند سال اونم نمی دن دیگه همه حرفا تون الکی و کشکیه

    • سعیدی

      برو بابا از رو باد معده حرف میزنی پتروشیمی لردگان شرکت پناه صنعت به جوشکار و مونتاژ کارش درقبال 240 ساعت درماه بعلاوه عیدی و سنوات و دونیم روز تعطیلی 1600000داره میده هزینه ایاب وذهاب وشام وصبحانه وخوابگاه به عهده کارگر است اداره کار هم عین خیالش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج