adexo3
۷۱۱۰۱۳
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

پله از پیاده رو‌های پایتخت حذف می‌شود

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه در گذشته به دلیل بی توجهی مهندسان ناظر و دستگاه‌های نظارتی شاهد احداث پله و اختلاف سطح در معابر بودیم، از اجرای طرح جدید مناسب سازی پیاده روها خبر داد و گفت: قرار است در گام اول به صورت ضربتی معابر نامناسب را شناسایی و اصلاح کنیم، ضمن اینکه به مناطق ابلاغ کردیم تا با نظارت دقیق از ایجاد هرگونه پله یا رمپ داخل پیاده روها جلوگیری کنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه در گذشته به دلیل بی توجهی مهندسان ناظر و دستگاه‌های نظارتی شاهد احداث پله و اختلاف سطح در معابر بودیم، از اجرای طرح جدید مناسب سازی پیاده روها خبر داد و گفت: قرار است در گام اول به صورت ضربتی معابر نامناسب را شناسایی و اصلاح کنیم، ضمن اینکه به مناطق ابلاغ کردیم تا با نظارت دقیق از ایجاد هرگونه پله یا رمپ داخل پیاده روها جلوگیری کنند.

سید حمید موسوی با اشاره به برنامه ریزی‌های مدیریت شهری در راستای مناسب سازی پیاده روهای پایتخت اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شیب طبیعی بیشتر معابر به ویژه در جهت شمال به جنوب و عدم توجه به کد ارتفاعی هر پلاک، در سال های گذشته شاهد احداث پله و اختلاف سطح در معابر بودیم. این موضوع از یک طرف موجب اغتشاش در منظر شهری شده است و از طرف دیگر به دلیل ایجاد اشکال برای تردد افراد ناتوان و جا به جایی وسایلی مانند کالسکه به هیچ عنوان با مبانی مناسب سازی همخوانی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قرارگرفتن بخشی از رمپ پارکینگ داخل معابر از دیگر مشکلات پیاده روهای تهران است که می تواند در بسیاری از موارد خطرآفرین باشد، گفت: برای جلوگیری از این موارد در گذشته بخشنامه هایی به مناطق ابلاغ شد، اما به دلیل بی توجهی مهندس ناظر و البته دستگاه های نظارتی در برخی از موارد شاهد بروز بی قانونی بوده ایم.

مدیرکل معماری و ساختمان شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای مناسب سازی پیاده روهای پایتخت عنوان کرد: قرار است در گام اول به صورت ضربتی به این موضوع ورود پیدا کرده و بسیاری از معابر را از این حیث مناسب سازی کنیم، ضمن اینکه به مناطق ابلاغ کردیم تا با نظارت دقیق از ایجاد هرگونه پله یا رمپ داخل پیاده روها جلوگیری کنند.

موسوی ادامه داد: در گام دوم از مهندسین ناظر خواستیم تا موارد رقوم ارتفاعی در زیرزمین و همکف را از مراحل اولیه تا پایان کار به طور کامل رصد و گزارش کنند تا در نهایت شهرداری در عمل انجام شده قرار نگیرد. در آخر نیز صدور پایان کار منوط است به تایید ویژه مهندس ناظر مبنی بر اینکه هیچ پله ای داخل گذر ایجاد نشود و هیچ رمپی داخل معبر امتداد پیدا نکند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اصلاح پیاده روهای برخی از معابر اصلی و پرتردد شهر توسط پیمانکاران شهرداری تهران پرداخت و گفت: در این خصوص از آن جا که نگاه مناسب سازی حاکم نیست، در برخی از موارد نظر مدیریت شهری تامین نمی شود. به همین دلیل بنا شد کمیته ای با حضور نمایندگان معاونت فنی و عمران، حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی و معماری تشکیل شود تا در مرحله اول یک سری معابر شناسایی و در مرحله بعد پروفیل طولی و کدهای ارتفاعی املاک اصلاح شوند.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای برخورد با تخلفاتی که در سال های گذشته صورت گرفته است، عنوان کرد: در خصوص رمپ هایی که داخل معابر امتداد پیدا می کنند، متاسفانه در حال حاضر با یک عمل انجام شده رو به رو هستیم؛ به این معنا که با توجه به مشکل پارکینگ در تهران اگر دستور حذف رمپ ها را بدهیم به نوعی مشکل موجود تشدید و ملک نیز دچار مشکل می شود. به همین دلیل به دنبال آن هستیم تا برای هر کدام از این موارد دستورالعمل های اصلاحی خاص خود را تعریف کنیم، به طور مثال در مواردی با نرده می توان فضای پیاده رو را امن کرد.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، موسوی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشنامه های لازم در گذشته صادر شده، تلاش ما این است که حساسیت های بین دستگاهی را افزایش دهیم و به طور مستمر بر اجرای قانون نظارت داشته باشیم تا در نهایت به اهداف شهر دوستدار کودک نزدیک شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم نوع

      ببینیم.

    • گمنام

      مگر پیاده روهم داریم با این همه سد معبر

    • بدون نام

      آقایان مهندسین مشاور و شهرسازها شماها که کلی ادعا دارین هیچ شده در طراحی هایتان فکر معلولین کشور که با ویلچر از پیاده رو چطوری راه بروند کردید؟ هیچ اطلاع دارید در کشور ما چند درصد معلول هست. شماها خیلی باید خجالت بکشید.

    • بدون نام

      ماهم فکرکردیم پله های پل عابرمیگین برقی کردیم اصل وول کردین به فرع چسبیدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج