۷۱۲۱۱۱
۴۳ نظر
۵۰۱۱
۴۳ نظر
۵۰۱۱
پ

نماینده مجلس: با فیلتر تلگرام، مردم را به سمت فیلترشکن آمریکایی سوق داده‌ایم

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نتیجه فیلتر تلگرام این شده است که مردم را به سمت فیلتر شکن های آمریکایی که بدافزارهای فراوانی هم دارند سوق داده ایم که این کار منطقی و عقلانی نیست.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: فیلتر تلگرام براساس رای صادر شده یک دادگاه است، اگر بنا باشد یک دادگاه رای صادر کند و بخشی از حقوق مردم را بگیرد دیگر چیزی از حقوق ملت باقی نخواهد ماند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست خبری با خبرنگاران حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد و باخرز بیان کرد: درباره ارتباطات مجموعه مقررات در جهان وجود دارد و براساس مقررات حقوق بشری انسان در ارتباط با یکدیگر آزاد هستند و حق ارتباط، دسترسی به اطلاعات و نشر اطلاعات جز حقوق ذاتی افراد است.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه زمینه ارتباط سالم و گسترده برای مردم را فراهم نکرده ایم نمیتوانیم مردم را از ارتباطات دنیای امروز منع کنیم.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: اگر با فیلتر تلگرام مردم به پیان رسان خارجی دیگر مهاجرت کردند می خواهیم چه کنیم؟ ما که نمیتوانیم تمام پیام رسان های دنیا را فیلتر کنیم. نهایتا باید برق را قطع کنیم.

رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: سیستم ارتباطی دنیا پیشرفته تر و گسترده تر از آن است که چنانچه به سرور پیام رسانی دسترسی نداشتیم ارتباط آن را قطع کنیم؛ می بایست تکنولوژی خود را تا تراز جهانی ارتقا دهیم و نرم افزاری جهانی ایجاد کنیم. تا زمانی که اعتماد و تکنولوژی خوب ایجاد نکنیم نمی توانیم جلوی این موارد را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فیلتر تلگرام براساس رای صادر شده یک دادگاه است، اگر بنا باشد یک دادگاه رای صادر کند و بخشی از حقوق مردم را بگیرد دیگر چیزی از حقوق ملت باقی نخواهد ماند؛ این کار نقض حقوق ملت است و بجز افزایش بی اعتمادی نسبت به نظام و سیستم چیز دیگری نخواهد داشت.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نتیجه فیلتر تلگرام این شده است که مردم را به سمت فیلتر شکن های آمریکایی که بدافزارهای فراوانی هم دارند سوق داده ایم که این کار منطقی و عقلانی نیست.

رحیمی جهان آبادی افزود: تلگرام در اتفاقات دی ماه ۹۶ نقش داشت اما خیابان ها، میدان ها، تلفن ها و ... هم نقش داشتند؛ نمیتوانیم میدان ها و خیابان ها را هم ببندیم. ریشه مشکلات دی ماه ۹۶ را باید واکاوی کرد. طبق گزارش وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نقش برخی عوامل خارجی در آن اتفاقات مشهود بود اما با بستن تلگرام نمیتوان نفوذ خارجی ها را از بین برد چراکه این روزها صدها نرم افزار وجود دارد. اتفاقا بیشترین حجم ارتباط گیری در حوادث دی ماه ۹۶ از طریق توییتر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت مسئولین کشور در توییتر گفت: کجای جهان به این صورت است که قانونگذار قانونی را مصوب کند سپس خودش رعایت نکند؟ قانونی که اکثر مردم رعایت نمی کنند، مشکل از قانون است نه مردم.

این نماینده مجلس متذکر شد: اتفاقا زمانی که نرم افزاری مثل تلگرام بسته میشود کنترل وضعیت هم دشوار تر میشود چرا که کانال های ارتباطی گسترده تر میشود. زمانی که گروهی علنی فعالیت می کنند کنترل آن ها راحت تر از آن است که مخفیانه فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که حدود ۷۰۰ هزارنفر بدون شناسنامه یا مشکوک تابعیت در کشور وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم طرح طرح اصلاح قانون تابعیت را در تابستان امسال به صحن بیاوریم و مشکلات بخش زیادی از مردم برطرف شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس متذکر شد: قانون ممنوع الخدمات را چه کسی تصویب کرده است؟ اگر افغانی هست که تحویل افغانستان دهید اگر نه چرا براساس مثلا گزارش یک فرد در روستا شناسنامه یک نفر گرفته میشود؟ هر فردی حق دارد تابعیت داشته باشد. نهاد امنیتی اگر برای شناسنامه یک نفر رای منفی میدهد می بایست با دلیل آن را عنوان کند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: به کسی که سابقه کیفری دارد تابعیت نمیدهند! طرف چک بی محل داشته سلب تابعیت شده است؛ حتی اگر اقدام علیه امنیت ملی هم کسی داشته باشد تابعیت فرد را نمی توانیم سلب کنیم.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد صداوسیما در شهرستان های حوزه انتخابیه بیان کرد: در برنامه ای مصاحبه گرفته میشود اما پخش نمیشود. همچنین حضور نماینده مردم در مراسم ها سانسور میشود؛ صداوسیمای ملی، میلی و خلاف نظر مردم عمل می کند. خبرنگار صداوسیما حق ندارد از امکاناتش به نفع یک جناح خاص استفاده کند.

رحیمی جهان آبادی متذکر شد: اگر به همان میزان که شامپو و میمون چیتوز در صداوسیما پخش میشد، نظر مردم هم انعکاس پیدا میکرد امروز وضعیت صداوسیما و دیش های ماهواره این طور نمی بود.

رییس فراکسیون مرزنشینان و فراکسیون اهل سنت درباره استیضاح وزیر راه بیان کرد: در حوزه راهسازی در این منطقه خوب عمل نشده و پایین ترین شاخص جاده سازی استان متعلق به صالح آباد تربت جام است. چنانچه وزیر راه به این منطقه توجه نکند مجددا با استفاده از آرا دو فراکسیون وزیر را به دلیل عملکردش استیضاح خواهیم کرد.

رحیمی جهان آبادی افزود: پروسه عزل و نصب ها در شهرستان از طریق فرمانداری دنبال می شود و نماینده مردم نظر مشورتی در این خصوص می دهد. بعضی زمان ها ممکن است مدیرکل یا فرماندارها با نمایندگان مشورکت نکنند که طبیعتا نماینده مجلس مقاومت هایی را نشان میدهد چرا که اگر مدیری ضعیف عمل کند ، مردم در مراجعه به آن اداره با مشکل مواجه میشوند و مشکلات خود را به نماینده ارجاع میدهند و بار بر روی دوش ما می افتد.

وی تصریح کرد: در حوزه انتصاب ها به صورت شایسته سالاری عمل میکنیم و نگاه ما به مدیران مذهبی یا سیاسی نیست. همچنین تلاش میکنیم شکاف های موجود در جامعه را برطرف کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم وطن

      درود بر شما نماینده با شرف.
      ای کاش بقیه نمایندگان که با رای مردم به مجلس راه یافتند جسارت شما رو داشتند ولی افسوس.

    • بدون نام

      پروفسور برو گوشی دخترت و خانمت و اقوام نزدیک را ببین بعد نظر الکی بده..این هم دستور یه دادکاه نبوده .متخصصان و مسئولان تصمیم گرفتند و اقدام کردند .باید اگه میتونی و قصد و مرض نداری کمک کنی مشگلات پیام رسانهای داخلی حل بشه نه جلو همه کار بگیریم

    • ارین

      سلام است بر تو ای نماینده شجاع.درود برشرفت .دمت گرم .کاش بقیه نماینده ها هم از شما یاد بگیرن

    • بدون نام

      من تو این چند روز کلی فیلتر شکن خوب پیدا کردم

      دماغ سوخته

      پاسخ ها

      • بام

        من میانه خوبی با فیلتر شگن ندارم گشتم پیدا نکردم اصلا مهم نیست

    • بدون نام

      چرا اعتیاد و اختلاس را فیلتر نمیکنید

    • بدون نام

      کاش همه نماینده ها یه ذره غیرتت روداشتن

    • بدون نام

      من خودم تلگرام دارم ولی خداشاهده کانال سیاسی یامستهجن عضونیستم چون خوشم نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو جنبه داري شايد من نداشته باشم نميشه فضا رو باز گذاشت مثلا شما به بچه 7 ساله از مسائل جنسي چيزي ميگي!؟خب پس محدودش ميكني انسان بايد در بعضي مسائل محدود بشه شما فكر ميكنيد از خدا و قرآن بيشتر ميفهميد(زبانم لال)

    • رفیعی نسب

      الان شماحرف افغانی زدین خب ما میگیم بیزون کنید اینا را چه فایده اگر بگیم پشت گوش میندازین بعدا الان شما فکر میکنید بافیلتر شکن امریکایی رااستقاده میکنیم نخیر اشتباه میکنید ما دیگه از هیچ پیام رسانی استفاده نمیکنیم

    • منتظر

      سر صدا سیما به سلامت بزار مدیران صدا و سیما به پولشان
      برسند.مردم کیلو چند

    • بدون نام

      مردم لجباز تر از شما هستند ۰۰۰۰ تک بزنید ملت پاتک می زنه به شما

    • علی

      درود بر شرفت ...

    • مریم

      یعنی اونای دیگه نمیدونستن که فیلترشکن المانی و امریکایی کار رو حل میکنه ؟ نماینده محترم حق مردم خیلی وقته واسه دولت معنی نداره .

    • بدون نام

      من ده تا فیلتر شکن دارم ...

    • بدون نام

      من ده تا فیلتر شکن دارم کس ننتون که فیلتر کردین

    • گنگ خواب دیده

      دمت گرم داداش.کاشکی همه مسولین مثل تو بودن
      خداپشت و پناهت

    • بدون نام

      تجربه ویدیوعبرت نشده براشون این افغانیاروبریزین بیرون تاایران مثل فلسطین نشده الان شیرازکرمان واصفهان قم دارمیشدافغانستان این چه وضعش خرج بودجه ومنابع شغل کشورهزینه۱۶ملیون افغانی ومیدیم به جای ایران وایرانی بش وهم چنین ۱۰ملیون شغل واشغال کردن وبیکاروخودمون بیش از۳۰درصدسرپرست خانوادهابیکارن وفقیرونصف جوانان .... این هاروفیلترکنیدبقیش درست میش خودش

    • علی

      دستشون درد نکنه دیگه الان از یو تیوب هم میتونید استفاده کنید.با فیلتر شکن.

    • بدون نام

      واقعا با فیلتر تلگرام مردم به پای ماهواره میدن خبرها را از آنجا میگیرن نمیدونم چرا همیشه راه سخت انتخاب میکنیم نمی شد با حل مشکلات اقتصادی مردم خود مردم داوطلبانه وبا رصایت به پیام رسانه ای داخلی روی نیاوردن اصلا تا کی قراره ما مشکلات اقتصادی داشته باشیم کی قراره مشکلات اقتصادی تموم بشه .در اقتصاد کشور نه تنها پیشرفتی دیده نمیشه بلکه روز به روز بدتر میشه طوری که امروز پیمانکاران نمیتوانم حقوق کارگران را پرداخت کنن کی قراره جلو قاچاق کالا گرفته بشه کی قراره اقتصاد داخلی تقویت بشه ایا مسولین میخوان همه چی رها کنن آخر همه مردم بریزن تو خیابون یعنی چهار تا ادم کار بلد به اقتصاد توی این کشور پیدا نمیشه همیشه نمیشه اقتصاد کشور را درست کرد همین الان هم خیلی دیر شده بابا یه کاری بکنید

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      ظاهرامهمانی داره تمام میشه پس زیاد بهم خورده نگیرید هرچه بودگذشت این نیز بگذرد

    • lkkhf

      اشتباه نکن با فیلتر تلگرام جلوی گرونی دزدی گرفتید

    • علی

      به جای اینکه بشینی حرف های خاله زنکی بزنی و قیل و قال کنی ، بهتره از پیام رسان های داخلی حمایت کنید .

    • پیمان

      احسنت حرف دل ملتا زدی

    • جعف

      تا زمانی که شما به عنوان مثلا وکیل مردم بدون سروصدا مشغول پرکردن جیبتون هستین وضعیت همینه.دشمن ونفوذ خارجی دیگه چه صیعه ای هست.؟وضعیت معیشتی وبیکاری راتوی جامعه نمیبینین؟

    • علی

      خوبه اینقده روشن فکرداریم و وضعیتمون اینجوریه

    • بدون نام

      قبلا نه فیلتر شکن داشتیم ونه بلد بودیم .تلگرام را که فیلتر کردن رفتیم سراغ فیلتر شکن ؛ الان دیگه هم تلگرام میریم هم یوتیوب وهم فیس بوک .واین شد نتیجه فیلتر .اقایان در عصری هستیم که عمل شما عصر حجری است .بجای این کارها فرهنگ سازی کنید نه فرصت سوزی .

    • بدون نام

      به جهنم که فیلتر کردین خوش به حال خودم که فیلتر شکن دارم

    • بدون نام

      با هر حرکت اینا مردم بیشتر به امریکا متمایل میشن

    • بدون نام

      خداخیرت بده به این موضوع اشاره کردین فیلتر توییتر وفیس بوک هم این مشکل رو داره که ماروبیشتربه سمت استفاده از فیلترشکن امریکایی سوق می ده

    • غلام

      بعضی اررجال که خودرابخواب زده اندوفقط عنوانی راغصب کرده اندبجای جواب گوی اساسی دررابطه بااقتصاد مردم وعدالت اجتماعی دنبال فرافکنی وگروهگرای که نباداقافیه رادرآینده ببازندهستندآقای نماینده بایدنسبت به منافع ملی غیرت داشت

    • بدون نام

      کاش امثال این آغا ریس جمهور بودن

    • بدون نام

      اینجا ایران است!!!!!

    • بدون نام

      دقیفا

    • سعید کایا

      راست میگ دیگه بنده خدا

      میگن خارج نشه از کشور
      ب‌روسیه نره
      از اونور مجبورمون میکنن بریم سمت آمریکا

    • رضا ارباب

      نظر خوب و جامعی بود

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      عجب

    • بدون نام

      سانسور چی دیروز یه طومار نوشتم امروز نزاشتی ...

    • بدون نام

      سانسور چی مسخره ی تازه به دوران رسیده

    • بدون نام

      اینقدر آمریکا بد و اخ و ...
      بعد تمام شما آقازادهاتون اونجا هم حال میکنید هم زندگی هم سرمایه گذاری هم بانک های اونجا پولهای شما خوابیده
      واسه مردم بده و اه
      واسه شما به؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج