۷۱۲۳
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

حق طلاق برای زنان قانونی می شود

ماده ای به لایحه حمایت از خانواده افزود شده است که حق طلاق برای زن در صورت ازدواج مجدد مرد منظور شده است.

ماده ای به لایحه حمایت از خانواده افزود شده است که حق طلاق برای زن در صورت ازدواج مجدد مرد منظور شده است.

این هفته قرار است بالاخره لایحه حمایت از خانواده در مجلس بررسی شود . این طرح که از لوایح جنجالی مجلس هشتم محسوب می شود، آخرین مراحل تغییرات را می گذراند و قرار است تا چندماه دیگر به تصویب نهایی برسد.

چندی پیش موسی قربانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد که ازدواج مجدد مرد از لایحه حمایت از خانواده حذف شده است. اما این بار وی از افزوده شدن حق طلاق برای زن و ماده تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی و مرد خارجی به این لایحه خبر می دهد و می گوید: همچنین درماده۲۲ این لایحه که ثبت نکاح موقت یا انقضای مدت و یا بذل آن در صورت باردار شدن زوجه را الزامی دانسته تغیرات جزیی ایجاد شده است.

قربانی با بی اینکه دو ماده به لایحه حمایت از خانواده افزوده شده می گوید: در این لایحه حق طلاق برای زن در صورت ازدواج مجدد مرد منظور شده است. همچنین در صورتی که یک مرد خارجی با یک زن ایرانی ازدواج کند فرزندان ناشی از این ازدواج ایرانی محسوب می شوند و می توانند تابعیت ایرانی و شناسنامه ایرانی داشته باشند.

وی درباره ماده ه ۲۲ لایحه حمایت از خانواده می افزاید: در این ماده آمده است که ثبت نکاح موقت یا انقضای مدت و یا بذل آن در صورت باردار شدن زوجه الزامی است و انقضای مدت یا بذل آن مانع ثبت واقع نکاح منتفی شده نیست. در سایر موارد، ثبت نکاح موقت با توافق زوجین انجام می‌گیرد. در صورت توافق زوجین برای ثبت ازدواج موقت مراتب در اسناد سجلی آنان درج نمی‌شود مگر این‌که طرفین نسبت به ثبت آن در اسناد مذکور نیز توافق کنند.

پیشنهاد در نظر گرفتن حق طلاق برای زنانی که همسرانشان ازدواج مجدد و موقت کرده اند را سال گذشته معاون حقوقی رییس جمهور فاطمه بداغی مطرح کرده بود و حالا باید دید که این ماده با مخالفت مجلس و شورای نگهبان روبه رو خواهد شد یا خیر .

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

حق طلاق برای زنان قانونی می شود



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zahra

      تو رو خدا تصویب کنید . آخه بابا برابری کجاست . یکی بگه .

    • sahar

      خیلی خوبه از اون طرف حق ازدواج موقت بدون اجازه ی همسر رو به اسم جلوگیری از فساد می دن به مردا از طرف دیگه حق طلاق رو می دن به زنا...واقعا که .

    • هنگامه

      خيلي بهتر بود كه اجازه ازدواج موقت و دائم به مرد براي بار دوم ويا ... داده نشود
      چون در ايران زن واقعا محروم ومظلوم واقع شده در همه مسائل

    • ناشناس

      نمیشه به خانوما اجازه ی ازدواج مجدد هم بدن؟

    • فریده

      واقعا جای تاسفه که نما ینده های محترم در قالب دفاع از حقوق زنان از دوطر ف حقوق زنان رو پایمال میکنن اسمش و هم میذارن دفاع آخه ما زنها تا کی باید از همه طرف کلاه سرمون بذارن

    • فریده

      چرا هیچکس به این نمایندگان محترم نمیگه اینهمه آقایون که بدون اطلاع همسرشون هرزگی میکنن هیچ کجای قانون حقی به زنها داده نمیشه وجایی برای رسیدگی به حقوق زنها نیست چرا قانونی تصویب نمیکنن تا به زنها هم اجازه بدن مقابله به متل کنن

    • sheri

      rast mige in dustemun age zana ham haghe ejdevaje dobare dashtan eine marda unvaght omran marda ham az in kara mikardan hame chi baraye mardhast faghatttttttttttttt

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج