اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۲۳۱۸
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

بررسی سیگنال‌های جدید بازار مسکن

آمارها از شهر تهران نشان می‌دهد بیشترین رشد قیمت و معاملات مربوط به واحدهای مسکونی بالاتر از سطح متوسط بوده است.

خبرگزاری ایسنا: آمارها از شهر تهران نشان می‌دهد بیشترین رشد قیمت و معاملات مربوط به واحدهای مسکونی بالاتر از سطح متوسط بوده است.

رشد ۴۸ درصدی معاملات واحدهای بیش از ۲۰۰ متر مربع شهر تهران، رشد ۵۲ درصدی معاملات آپارتمان‌های بیش از ۶۰۰ میلیون تومان و رشد ۳۵ درصدی معاملات منطقه یک، نمایه‌هایی است که نشان می‌دهد سهم خرید و فروش به قصد سرمایه‌گذاری همزمان با رشد قیمت مسکن در ابتدای زمستان ۱۳۹۶ به طور چشمگیری افزایش یافته است.

این در حالی است که فروردین ماه امسال شاهد کاهش ۶.۳ درصدی کل معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل و افزایش ۲۹.۵ درصدی قیمت بوده‌ایم. شرایط جدید حاکی از آن است که همزمان با رشد قیمت ارز، دو اتفاق در بازار مسکن افتاده است؛ گروهی به قصد حفظ سرمایه خود به سمت دارایی ثابت روی آورده‌اند و فروشندگان، همزمان قیمت‌های پیشنهادی را بالا بردند.

با توجه به بررسی‌های میدانی در فروردین ماه سال جاری در منطقه ۵ قیمت پیشنهادی تا ۶۰ درصد و قیمت قطعی تا ۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد. اما در نیمه جنوبی شهر تهران جهش معاملات محسوس نبوده است. به طور مثال کمترین میزان رشد کل شهر تهران به منطقه ۱۹ با تنها ۴ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل تعلق داشته و این در حالی است که میانگین رشد قیمت مسکن شهر تهران ۲۹.۵ درصد بوده است.

اما بر اساس آخرین آمار سامانه‌های ملکی در ۱۲ روز ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۵۳۴۴ مورد قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران امضا شده که نشان می‌دهد با توجه به نیمه تعطیل بودن فروردین ماه که ۵۰۴۶ معامله به ثبت رسید، خرید و فروش بیشتری نسبت به ماه قبل انجام شده است.

در فروردین ماه ۱۳۹۷ تعداد معاملات شهر تهران به ۵۰۴۶ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵۹ و ۶.۳ درصد کاهش نشان می دهد. در این ماه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی شهر تهران ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است.

بررسی سیگنال‌های جدید بازار مسکن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این کارشناسان خیلی امیدوارن، البته انسان با امید زندست، ولی واقعیت بازار مسکن چیز دیگه ای هستش و البته تلخ- با توجه به رشد بی رویه و البته غیر واقعی مسکن با رکود سرسام آور مواجه شده و چون خریدار توان خرید رو از دست داده قیمت ها باید تعدیل بشه همانند سال ۹۱ و ۸۶، وگرنه این گره باز شدنی نیست، فقط انصاف لازمه و کنار گذاشتن طمع

    • بینام

      با این تورم مردم بیچاره شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم را بیخیال بشوید .
        دولت دیگر بریده . توان کنترل جامعه را ندارد .
        خدا بخیر بگذرد . خود دولت عامل گرانی هست به امید تعادل در بودجه . فکر کردید نرخ ارز از کجا به اینجا رسید .
        حقوق کارمند و کارگر متناسب با تورم نیست .
        و دولت با این حرکت نه اینکه افزایش حقوق نداده بلکه فشار را در این سال بیشتر کرده است .

    • بدون نام

      به زودی مسکن هم مانند سایر صنایع دچار رکود خواهد شد زیرا ظاهرا در دست کسانی هست که حداقل 4 یا 5 منزل رو دارند و فکر می کنند که با احتکار مسکن می توانند سودهای کلانی رو به دست بیاورند غافل از اینکه این قیمت ها کاملا غیر واقعی و خریداری که با این قیمت ها ملک را خریداری کند فقط دچار ضرر خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ بماند فاجعه ارز و طلا رخ خواهد داد بعضی داخل بیمارستان بستری خواهند شد .
        بابا نرید دنبال این کارها با تمام هست و نیست ریسک می کنند . بعد دیگر خانه هم ندارند . شرمنده عهد و عیال میشوند.

    • بدون نام

      در کشورما بجا اینکه دولت باعث ایجاد تعدیل در مایحتاج ضروری مردم شود خود دلال تمام عیار شده است پس هیچوقت ارزانی درکار نخواهت بود چون خود دولت که مردم به او اعتماد میکنند دلال حرفه ای وکارکشته ای است پس به هیچ عنوان سود خود واطرافیان را به شما ترجیح نخواهد داد اگر غیر از این بود چرا در کشور ما ملک از تمام موارد درطی چند سال از همه موارد اقتصادی بیشترین رشد را کرده است پس دولت چه کا خاصی انجام داده است

    • بدون نام

      اگر دولت به ملک مثل ارز وطلا که همیشه نقد شونده ترین و پایدار ترین چیز برای سرمایه گذاری نگاه نمی کرد الان اشخاص وسرمایه گذاران چندین خانه در این کشور دارند ولی حودشان در خارج زندگی میکنند وپول این مردم را با عناوین مختلف یا اجاره ویا با بالا بردن قیمت ملک میگیرند وبه خارج مبرند ودولت هم کمکشان میکند که راحت تر این کاررا انجام دهند

    • بدون نام

      بهترين بازار فعلا بازار طلاست،بورس و ارز هر كدوم به دليلي منتفي هست ،بازار مسكن ، خوابش طولانيه، فقط طلا الان

    • متذکر

      معاملات کاذب بوده! تبلیعات چیان کذاب و آمار دهندگان کاذب در دامی که خود برای دیگران پهن کرده بودند افتادند. این افراد مانند مشاوران املاک در نیمه دوم سال 96 اقدام به خریدهای کاذب نمودند که از یکطرف نشان دهند که رونق در بازار مسکن ایجاد شده و اگر خریداران نجنبند قیمت مسکن بالا خواهد رفت. از طرفی دیگر در رؤیا فرو رفته و خود را نیز غول زده و گرانی قیمت مسکن را برای خود واقعی فرض کرده و با طمعکاری اقدام به خرید مسکن نمودند تا با آشفته بازاری که توسط برخی از مسئولان مسکن با القای افزایش قیمت مسکن ایجاد می گردد، بتوانند سودهای کلانی را به جیب بزنند! ولی رفته رفته متوجه می شوند که به کاهدان زده اند! و انتظار کسب سودهای بادآورده یک توهم است! و خریداری برای ملک خود پیدا نخواهند کرد و باید ضرر زیادی نمایند! و بهمراه آمار کاذب دهنده گان گل بر سر خود مالند! عاقبت طمعکاری جز این نیست! که مسکن را به کما بردند!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج