اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۲۴۹۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نرخ رشد اقتصادی سال گذشته چقدر بود؟

مرکز پژوهش های مجلس داده های خود در خصوص نرخ رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را با توجه به عملکرد ۹ ماهه بخش واقعی اقتصاد بازنگری کرد.

خبرآنلاین: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۶ را مورد بازنگری قرار داده و این رقم را از ۴.۶ درصد به ۴.۴ درصد کاهش داده است.

عمده ترين دليل تعديل اين نرخ به عملكرد كمتر از انتظار بخش صنعت در فصل سوم به خصوص در بخش‌هاي خودروسازي و پتروشيمي و نيز تعديل رشد بخش‌هاي خدمات عمومي و واسطه‌گري مالي بوده است. با اين حال، در اين دوره برخي بخش‌ها رشدي بالاتر از سطح مورد انتظار داشته‌اند كه مهمترين آن بخش تأمين آب، برق و گاز طبيعي بوده است.

نتايج گزارش با در نظر گرفتن جديدترين آمار و اطلاعات در دسترس برآورد وزارت جهاد كشاورزي از توليد محصولات كشاورزي، برآورد هزينه‌هاي عمراني و جاري دولت تا انتهاي سال ۱۳۹۶ ،تحولات مورد انتظار از توليد و صادرات نفت تا انتهاي سال جاري و برآوردهاي شركت‌ها و تشكل‌هاي مرتبط با صنايع مختلف شامل خودروسازي، محصولات پتروشيمي و ... نشان می دهد رشد ارزش افزوده بخش هایی کشاورزی در سال ۱۳۹۶ حدود ۳.۸ درصد ، نفت ۳.۱ درصد ، صنعت ۴.۱ درصد ، ساختمان ۲.۶ درصد و خدمات برابر با ۵.۳ درصد بوده است. صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز در آخرین گزارش خود رشد اقتصادی کشور را در سال ۲۰۱۷ به ترتیب ۴.۲ و ۴ درصد پیش بینی کرده‌اند.

رشد اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۵ به گواه آمارهای ارائه شده از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برابر با ۱۲.۵ درصد بود. این نرخ بالا نوعی رکورد شکنی در اقتصاد ایران تلقی می شود.

جدول زیر نشان دهنده رشد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی در سال ۱۳۹۵ و پیش بینی آن در سال ۱۳۹۶ است.

نرخ رشد اقتصادی سال گذشته چقدر بود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باران

      ما‌نفهمیدیم‌رشد‌اقتصادی‌چهار یاچند درصد‌داشتیم‌....اگه داشتیم پس چرا‌ماحس نکردیم این پژوهشهای مجلسم سر بسر‌ما‌میذاره..........‌‌..

    • بدون نام

      منفی ده درصد جز این دروغ محضه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج