adexo3
۷۱۲۸۳۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تلاش ترامپ برای بی‌آبرو کردن تیم اوباما

درحالی‌که دولت ترامپ زمان چندانی تا ۱۲ ماه جاری یعنی ماه می و موعد تصمیم‌گیری نهایی برای ماندن یا خروج از برجام در پیش ندارد، سرعت تحولات و تصمیم‌گیری‌ها و سخنرانی‌ها پیرامون این اتفاق نیز افزایش پیداکرده و دامنه آن‌ها نیز گسترش یافته است.

تابناک در گزارشی نوشت: درحالی‌که دولت ترامپ زمان چندانی تا ۱۲ ماه جاری یعنی ماه می و موعد تصمیم‌گیری نهایی برای ماندن یا خروج از برجام در پیش ندارد، سرعت تحولات و تصمیم‌گیری‌ها و سخنرانی‌ها پیرامون این اتفاق نیز افزایش پیداکرده و دامنه آن‌ها نیز گسترش یافته است.

در آخرین این تحولات گزارش شده است که دولت ترامپ با استخدام یک تیم جاسوسی خصوصی اسرائیلی در پی به دست آوردن هرگونه اطلاعاتی بوده است که منجر به محکومیت و اعلام‌جرم علیه تیم مذاکره‌کننده توافق در دولت اوباما شود.

شریه «گاردین» در مطلبی بیان کرده است که دولت ترامپ با استخدام یک تیم متخصص از آژانسی جاسوسی و اسرائیلی در پی یافتن اطلاعاتی قابل ارائه برای محکومیت و اعلام‌جرم علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت اوباما بوده است.

این نشریه در خصوص جزئیات این اقدام بیان کرده است که سال گذشته تیم ترامپ با استخدام این آژانس جاسوسی در پی آن بوده است که علیه «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی اوباما در امور ارتباطات استراتژیک، معاون اول اوباما «جو بایدن» و «کالین کال» مشاور امنیت ملی اوباما در امور ارتباطات استراتژیک، اقدام به یافتن اطلاعاتی کند که موهن و مایه رسوایی آن‌ها در خصوص توافق هسته‌ای با ایران باشد.

گاردین به نقل از یک منبع آگاه که در جریان این بازرسی و تحقیق و تفحص قرار داشته است، بیان کرده که این اقدام باهدف تخریب و بی‌حیثیت کردن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت اوباما بوده است تا به‌این‌ترتیب شرایط برای خروج آمریکا از این توافق ساده‌تر و سهل‌تر باشد.

بر اساس اسنادی که گاردین به آن‌ها اشاره کرده، این تیم جاسوسی مأمور آن شده بودند که به شکلی گسترده در زندگی شخصی و حرفه‌ای بن رودز و کالین کال تحقیق و تفحص و جاسوسی نمایند و در پی آن باشند که اطلاعاتی در این خصوص به دست آوردند که آیا این دو نفر از قبل توافق هسته‌ای به لحاظ شخصی منتفع شده‌اند یا خیر.

گفته می‌شود که این رخداد چندی بعد از دیدار دونالد ترامپ از تلاویو در سال گذشته رقم خورده است. این نشریه اشاره کرده است که دقیقاً مشخص نیست که این تیم جاسوسی اسرائیلی تا کجا و تا چه حد موفق به تجسس در زندگی شخصی و حرفه‌ای این دو نفر شده و چه اطلاعاتی در این خصوص به دست آورده‌اند. حتی بیان شده که طرحی کلی برای تخریب و حمله به این افراد در صورت به دست آوردن اطلاعات کافی از سوی تیم ترامپ طراحی شده بود.

به این تیم جاسوسی همچنین دستور داده شده بود تا با ایرانی- آمریکایی‌های مشغول در سطوح بالای اداری و سیاسی در آمریکا و نیز با خبرنگاران حامی توافق هسته‌ای ازجمله در نشریات و خبرگزاری‌های نیویورک‌تایمز، ام اس ان بی سی، آتلانتیک، هاآرتص و ووکس که مرتبط با بن رودز و کالین کال در ارتباط بوده‌اند تحقیق و تجسس شود تا مشخص شود که آیا آن‌ها در این زمینه از پروتکل‌ها و قوانین عرفی تخطی کرده‌اند یا خیر.

هنوز مشخص نیست که آیا این عملیات سیاه تنها بخشی از یک طرح کلی‌تر ترتیب داده شده توسط ترامپ و نتانیاهو برای توافق هسته‌ای بوده یا یک عملیات کاملاً مستقل در نوع خود. بن رودز و کلین کال هر دو در خصوص این عملیات و جاسوسی اظهار بی‌اطلاعی کرده و بیان کرده‌اند که از انجام چنین اقدامی علیه خود بی‌خبر بوده‌اند.

رودز در این خصوص گفته: اطلاعی از این امر نداشتم اما متأسفانه اصلاً تعجب نیستم! به نظرم تجسس سیاه و کثیف در زندگی حرفه‌ای افراد و بر روی مسئولیت‌هایی که آن‌ها در مقام خود بر عهده داشته‌اند آن هم از سوی مقامات کاخ سفید اقدامی کاملاً استبدادی است.

کاخ سفید در مورد این مسئله هیچ اظهارنظری نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر غلطی هم بکنید ما ابرقدرت جهان هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج