اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۴۴۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شهریو ماه رکورددار واردات دارو در سال ۹۲

در حالی که سال ۹۲ تا اینجا برای بیماران و نظام دارویی کشور سال سختی بوده است، آمارها از رشد ۳۳ درصدی واردات دارو در این سال خبر می دهد.

مجله مهر: در حالی که سال ۹۲ تا اینجا برای بیماران و نظام دارویی کشور سال سختی بوده است، آمارها از رشد ۳۳ درصدی واردات دارو در این سال خبر می دهد.

طبق گزارش های منتشر شده از گمرک، در ۶ ماهه اول امسال ۷۴۴۳ تن دارو با رشد ۳۳.۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل وارد کشور شده است. این در حالی است که واردات دارو در سال۹۱ تنها ۰.۰۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۰ افزایش داشت. در واقع تقریبا ثابت بود و رشدی در میزان واردات دیده نمی شد.

شهریو ماه رکورددار واردات دارو در سال 92

آمارهای منتشر شده از گمرک نشان می دهد که در فروردین ماه میزان واردات دارو ۴۷۰ تن بوده که این رقم در اردیبهشت ماه به ۱۱۳۴ تن رسید. یعنی۱۴۱.۵۱ درصد رشد نسبت به ماه قبل. در خردادماه امسال ۱۳۷۰ تن دارو با رشد ۲۰.۷۹ درصدی و تیرماه ۱۵۰۵ تن دارو با رشد ۹.۸۹ درصدی نسبت به ماه قبل وارد کشور شده است.

شهریو ماه رکورددار واردات دارو در سال 92

این رقم در مردادماه امسال تا ۱۳۹۰ تن دارو رسید. یعنی ۷.۶۳ درصد رشد منفی که در شهریورماه با جهشی ۱۳.۲۳ درضدی تا ۱۵۷۴ تن رسید تا ششمین ماه امسال، رکورد واردات دارو را بزند. رکوردی که در سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

همچنین گزارش گمرک نشان می دهد که در نیمه اول امسال ارزش داروی وارد شده به کشور ۶۰۲ میلیون دلار بوده و این در حالی است که در دوره مشابه طی سال ۹۱ معادل ۲ درصد کاهش داشته است.

شهریو ماه رکورددار واردات دارو در سال 92
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج