adexo3
۷۱۵۰۶۷
۵۵ نظر
۵۰۰۴
۵۵ نظر
۵۰۰۴
پ

روایت ترامپ از قدرت‌ نمایی ظریف برابر جان کری!

ترامپ برجام را «یک توافق کاملا یک‌طرفه» توصیف کرد و گفت: «این توافق نهایتا به اشاعه هسته‌ای در سرتاسر خاورمیانه منجر می‌شد. همه کشور‌ها در این مورد صحبت می‌کردند... همه آن‌ها از کاری که من کردم، بسیار خوشحال هستند».

العالم نوشت: ترامپ برجام را «یک توافق کاملا یک‌طرفه» توصیف کرد و گفت: «این توافق نهایتا به اشاعه هسته‌ای در سرتاسر خاورمیانه منجر می‌شد. همه کشور‌ها در این مورد صحبت می‌کردند... همه آن‌ها از کاری که من کردم، بسیار خوشحال هستند».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر اظهاراتی تهدیدآمیز علیه ایران مطرح و به تهران توصیه کرده برنامه هسته‌ای خود را احیا نکند.

وی که در نشست کابینه آمریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به اینکه واکنش آمریکا به احتمال بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به وضعیت پیش از برجام، گفت: «خواهند دید، خواهند دید. فکر می‌کنم نباید چنین کاری کنند. به ایران توصیه می‌کنم که برنامه هسته‌ای خود را آغاز نکنند، قویا به آن‌ها توصیه می‌کنم این کار را نکنند. اگر این کار را انجام دهند، تبعات بسیار وخیمی خواهد داشت.»

او در بخش دیگری از این نشست، برجام را «یک توافق کاملا یک‌طرفه» توصیف کرد و گفت: «این توافق نهایتا به اشاعه هسته‌ای در سرتاسر خاورمیانه منجر می‌شد. همه کشور‌ها در این مورد صحبت می‌کردند... همه آن‌ها از کاری که من کردم، بسیار خوشحال هستند. این یک توافق کاملا یک‌طرفه بود و ما برای رسیدن به آن ۱۵۰ میلیارد دلار، از جمله ۱.۸ میلیارد دلار نقد، هزینه کردیم. این [توافق]خوب و متناسب نبود.»

ترامپ افزود: «خواهیم دید که با ایران چه خواهیم کرد. شاید خوب نباشد، اما باز هم اشکالی ندارد. آن‌ها باید بفهمند دنیا چطور است، چون فکر می‌کنم نمی‌دانند دنیا چطور است. ببینید که در خاورمیانه چه خبر است، در سوریه، در یمن و در تمام مناطق فقط خونریزی و مرگ است. نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیافتد. ما یک توافق بسیار وحشتناک را لغو کردیم که هرگز نباید منعقد می‌شد. برخی از قدرتمندترین تحریم‌هایی را که تاکنون علیه یک کشور اعمال کرده‌ایم، اعمال خواهیم کرد. [این تحریم‌ها]خیلی زود اجرایی خواهند شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه این تحریم‌ها آماده اعمال هستند، گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم که یک توافق به جهان لطمه بزند. این توافقی است که به جهان لطمه می‌زند، نه ایالات متحده؛ و قطعا دیروز دیدید که "بنیامین نتانیاهو" [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی]برخاست و در حمایت از آنچه انجام دادیم صحبت کرد.»

وی ادامه داد: «بعضی از سناتور‌ها را دیده‌ام که می‌گویند که نباید این کار را می‌کردی، بعضی از سناتور‌های دموکرات. اما این را از صمیم قلب نمی‌گویند، آن‌ها هم [با توافق]مشکل داشتند، مثلا "چاک شومر"، او کاملا مخالف این توافق بود و علیه آن رأی داد. او بر سر این توافق با [باراک]اوباما جنگید، آن زمان بر سر این توافق کارشان به جنگ و دعوا کشید. او می‌خواهد از اسرائیل محافظت کند و می‌داند که این توافق برای اسرائیل و برای خاورمیانه بسیار بد است. اما می‌دانم که او علیه این توافق رأی داد، اما حالا می‌گوید که او نباید از توافق خارج می‌شد. شاید هم نظرش تغییر کرده، اما توافق فقط بدتر شده است.»

ترامپ که در یک سال حضورش در کاخ سفید عملا اجرای برجام را متوقف کرده و روز گذشته هم رسما از این توافق خارج شد، در ادامه گفت: ایران باید باز هم با واشنگتن گفت‌وگو کند.

وی گفت: «بنابراین، شاهد اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی خواهیم بود. فکر می‌کنم چیز هیجان‌انگیزی باشد. شاید آن‌ها هرگز این را نگویند، چون آن‌ها مذاکره‌کننده‌های فوق‌العاده‌ای هستند. [جان] کری [وزیر خارجه سابق آمریکا] در برابر مردی که داشت با او مذاکره می‌کرد، هیچ شانسی نداشت. اولین باری که آن مرد را دیدم، او را در یک برنامه دیدم... من او را نگاه کردم و بعد از سه دقیقه تماشا گفتم امکان ندارد کری بتواند از پس مذاکره با این مرد، برآید. بعدا دیدیم که همین‌طور هم شد. بنابراین، یا به یک توافق واقعا خوب برای جهان می‌رسیم یا اصلا توافقی نمی‌کنیم.»

وی ادامه داد: «ایران خواهد گفت که نمی‌خواهیم مذاکره کنیم، حتما این را خواهند گفت، اگر من هم در موقعیت آن‌ها بودم، همین را می‌گفتم. در چند ماه اول ما مذاکره‌ای نخواهیم داشت، اما مذاکره خواهند کرد یا چیزی اتفاق می‌افتد، [البته]امیدوارم که اینطور نشود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با همین حرفا سر دولت مارو شیره میمالن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا مار نیستند افعی اند باید از شان احتیاط رفتار کرد

      • بدون نام

        منظور این گاوچران از دنیا همون اسرائیله .لغو برجام و تحریمهای سخت بر علیه ایران برای اسرائیل خوبه .هشتاد میلیون نفر در ایران زجر بکشند اصلا مهم نیست .همه دنیا فدای اسرائیل...

      • سعید

        *رفقا!!! میدونید الان چه اتفاقی افتاد؟!!* بزارید مثال بزنم:

        فرض کنید یه گنده لات با سه چهارتا نوچه هاش با چوب و چماق ریختن سرتون(شما تنهایی) شما هم چوب داری، با اینکه اونا چند نفرن اما شما هم قدرت داری و اونارو کتک میزنی اما چون اونا بیشترن خیلی سخته،
        بعد یهو گنده لاته داد میزنه اصلا ماچرا باهم دعوا میکنیم! بیایید همگی با هم چُماقا رو بندازیم و واسه اینکه کسی سراغ چُماقا نره "«همگی دست همدیگرو محکم بگیریم»" که هیشکی دعوا نکنه بعد باهم صحبت کنیم!.. .
        همه چماق هارو میندازید شما دست چندتا از نوچه هارو محکم میگیرید اوناهم دست گنده لاتو میگیرن!
        حالا گنده لاته میگه خوووووب!!!!!!!! دستاشو راحت جدا میکنه و میره سراغ چماق بزرگه!!!!
        شما داد میزنی ما حرف زدیم! گنده لاته میگه زدم زیرش!!
        شما هم میخوای دستاتو جدا کنی میبینی نوچه ها دستاتو محکم گرفتن! دیگه کاری نمیتونی بکنی!
        سرتون کلاه رفت!
        اصلا از اول اون نوچه ها قرار بود فقط دست شمارو ببندن!

        حالا فهمیدید چرا ترامپ خودشو جدا کردو اروپاییا برجامو ول نمیکنن؟!

      • بدون نام

        حالا شما چه اصراری دارید با گنده لات درگیر بشین ؟ در نظر بگیر یه آدم لاغرمردنی و یالغوز بخواد با گنده لات محل درگیر بشه و مدام داد و هوار کنه و براش رجز بخونه ...آخرش چی میشه؟؟؟

      • بدون نام

        مرگ بر امريكا

    • بدون نام

      ترامپ سگ صفت هیچ غلطی نمیتونی بکنی دست ازپاخطاکنی اسراییل وعربستان وامارات وبحرین وناوهایت درمنطقه خلیج فارس پودرخواهندشدچون مادیگه فهمیدیم بادشمنامون چکارکنیم مرگ برآمریکاوانگلیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه باند ترامپ بتونن به اهدافشون برسند یعنی به دوره ای بر می گردیم که هر کس زورش و پولش بیشتر باشه حرف آخرو می زنه...یعنی همه پیشرفتهای بشری کشک و زنده باد قلدرسالاری! یادتون نره سازمان ملل رو علنا تهدید کردند...و اگه چنین بشه خاک بر سر اتحادیه اروپا با این همه ادعا

      • بدون نام

        آره بخدا دمت گرم درست میگی این زردک هنوز ما رو نشناخته ما جنگ برامون مثل بازی میمونه. نمیدونه ما دنبال مرگ و شهادت میدویم تا اون دنبال ما

      • بدون نام

        صفت سگ وفا داریه
        بگو بی صفت

    • رضا

      ... از انور دنیا مثل دزدای دریایی بلند شدین اومدین تو خلیج فارس واسه اینکه بوی نفت و انرژی و پول به گوشتون خورده. بوی کباب شنیدین ولی ایرانی دارن خر داغ می کنن. اگه مردی برو سراغ کشورهای فقیر افریقا مثل اتیوپی . چرا نمیری کمکشون کنی چون اونا نفت ندارن برداری ببری .

    • قاسم

      مطمئنا این آخرین تیر ترکش ترامپ بود اگر ایران رویه دیپلماسی خوبی را در پیش بگیرد حتما در این نبرد پیروز خواهد شد از اینجا به بعد او گزینه ای جز تحریمهای یکطرفه چیزی در چنته ندارد.بهرحال ایران لطمه خواهد دید اما نمیتواند پا پس بکشد. نظام برای اینکه بتواند مقاومت کند باید شدیدا عدالت را برقرار کند و از کنار اخالاس گران احتکارگران بسادگی عبور نکند. باید ملت را یک دل کند و دست از تقسیم بندی خودی و غیرخودی بردارد باید قوه قضاییه ... بجان دزدان و غارتگران بیفتد.کار سختی نیست اما آیا میتوانند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه اروپا با ایران بمونه که بعیده ...

      • بدون نام

        جانا سخن از زبان مامیگوئی

    • بدون نام

      خواهیم دید ... خواهید دید:)

    • بدون نام

      خواهیم دید ... خواهید دید:)

    • بدون نام

      مرد تیکه عوضی خیلی پستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موجودی کریه تر و پلشت از ترامپ به عمرم ندیدم .باید دید چرا عده ای طرفدارش شدند .لابد به ذاتشون بر می گرده:)

    • بی خیال

      این که ترامپ دیوانه خیلی پرو تشریف دارند به دولت تدبیر و امید ربط داره اگر از اولش اینقدر بیخیال نبود آمریکایی ها و متحدانشان اینقدر پرو نمیشدند که اینجور علنی بگوید خواهیم دید .درجوابش میگوییم توومتحدانت در خلیج فارس هیچ گونه غلطی نمیتوانید بکنید خلیج فارس و دریای عمان را تبدیل به قبرستان ناوها و سربازان آمریکایی میکنیم هر کدام از متحدانت فرقی نداره عربستان سعودی و اسرائیل و بحرین باشد حتی یک گلوله بطرف کشور مان شلیک شود تبدیل به ویرانه شده و نابود می گردد شما عادت کرده اید با کشورهای ضیعیف و درمانده و فاقد هرگونه امکانات رزمی حمله کنید اگر با رزمنده گان ایرانی درگیر شوید تا بهت بگیم جنگ یعنی چه ایران افقانستان و عراق و پاناما نیست ایران. ایران هست که میلیونها نفر آماده فداشدن برای ایران

    • بدون نام

      خدا وکیلی از ترامپ انتظار با هوش بودن نداشتم ولی هست متاسفانه!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دشمندانابهازناداندوست دشمندانابلندتمیکندبرزمینتمیزندناداندوست

    • بدون نام

      آقای ترامپ،هر آنچه برای خود و خانواده ات می خواهی،برای ایرانیان هم بخواه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این گاوچران برای خانواده خودش هم ارزشی قائل نیست برای مردمی در خاورمیانه ارزش قائل بشه؟ اگر هم از اسرائیل حمایت میکنه بخاطر لابی های یهودیه که در آمریکا خیلی فعالند و پول تبلیغات انتخاباتیش رو دادند

      • م ن

        فقط باید بمب اتمی وموشک اتمی قاره پیما داشته باشیم تا اینجوری باما صحبت نکنند

    • مشیری

      دلال ملکی از تو زیرک تر و سیاستمدار ترش هیچ غلطی نکرد ،تو که خیلی نادان احمق هستی.اول برو تاریخ چند هزار ساله ایران رو بخوان ببین ما در مقابل تهاجم دشمن خارجی چطور بودیم بعد یاوه گویی بکن.لااقل حرف وزیر دفاعتو گوش بگیر که گفت در اولین ساعت حمله 20هزار تلفات داریم بعد حرف مفت بزن.ما اعراب نیستیم که نوکر صفت باشیم.بعد از حماقتت نه از عرعرستان،نه امارات و نه بحرین چیزی باقی نمیمونه.

    • حمزه یزدانی

      چقدر باهوش و سیاستمدارن این امریکاییها ـ بخدا اگر ایران باز به مذاکره روی بیاره نابود خواهد شد راه مقابله با امریکا مقاومت هست ایران الان باید تاسیسات هسته ایش رو راه بندازه ، موشک ازمایش کنه ، از سوریه به اسراییل حمله کنه تا بفهمن ایران نمیترسه و توافق با ایران چقدر براشون خوب بوده حیف ترامپ با همین حرف زدنا و تعریف از ظریف داره هندونه زیر بغلشون میزاره و عاقبت مثل لیبی به سرمن میارن

    • سعید

      این ی جورایی فکر جنگ با ایران تو کلش هست

    • بدون نام

      ایران نباید کار رو به این جا می کشوند اگه اروپا هم کنار بکشه ما دیگه هیچ شانسی نداریم. وقتی عربها با اسرائیل کنار اومدند ما چرا باید این همه هزینه بدیم؟ بله تشکیل اسرائیل خیلی ناعادلانه بود ولی چی توی این دنیا عادلانه ست؟

    • فریبا

      حرف حرف رهبر! دیدید که ظریف فقط عروسک خیمه شب بازی اونا بود! با کلی از بین بردن بیت المال در سفرهای رنگارنگ آخر دست از پا درازتر فقط آبروی ما رو برد! بایدم ازش تعریف کنن! از اول حرف رهبرو گوش نکردن....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمعش کن ضعیفه

      • محمد

        برو بابا! برو به آرایشت برس! برو رژ لبتو بزن!
        تو رو چه به سیاست؟!

      • بدون نام

        راست میگی ممد!! سیاست چیزیه که لات و لوتهایی مثل ترامپ باهاش نفس کش می طلبند!! بیخود نیست اتحادیه اروپا که یه جورایی نماد قدرت زنانه ست مقهور این ترامپ یانکی شده.نرینه ها دارند دنیا رو به دوره چماق بر می گردونند!!!

    • بدون نام

      بابا به حرفهای این هویج گوش ندین

    • سعید

      دوستان! کلاه گشادی که به واسطه روحانی سرمون رفت رو دیدید!!!!
      اینارو یادتونه: من در بازه زمانی 40 روزه و 100 روزه اقتصاد ایران رو زیرورو میکنم!!!..... من کاری میکنم که هم چرخ هسته ای بچرخد هم چرخ اقتصاد بچرخد!!!.... ارزش پول ملی رو فلان میکنم!!!... تحریم ها ترک برداشتند!!..... تمام تحریم های ایران همگی لغو شده اند!......امضای کری سند است!.. یک مشت ترسو و بزدل از مذاکره انتقاد میکنند!.....

      *رفقا!!! میدونید الان چه اتفاقی افتاد؟!!* بزارید مثال بزنم:

      فرض کنید یه گنده لات با سه چهارتا نوچه هاش با چوب و چماق ریختن سرتون(شما تنهایی) شما هم چوب داری، با اینکه اونا چند نفرن اما شما هم قدرت داری و اونارو کتک میزنی اما چون اونا بیشترن خیلی سخته، بعد یهو گنده لاته داد میزنه اصلا ماچرا باهم دعوا میکنیم! بیایید همگی با هم چُماقا رو بندازیم و واسه اینکه کسی سراغ چُماقا نره "«همگی دست همدیگرو محکم بگیریم»" که هیشکی دعوا نکنه بعد باهم صحبت کنیم!.. . همه چماق هارو میندازید شما دست چندتا از نوچه هارو محکم میگیرید اوناهم دست گنده لاتو میگیرن! حالا گنده لاته میگه خوووووب!!!!!!!! دستاشو راحت جدا میکنه و میره سراغ چماق بزرگه!!!!
      شما داد میزنی ما حرف زدیم! گنده لاته میگه زدم زیرش!! شما هم میخوای دستاتو جدا کنی میبینی نوچه ها دستاتو محکم گرفتن! دیگه کاری نمیتونی بکنی! سرتون کلاه رفت!
      اصلا از اول اون نوچه ها قرار بود فقط دست شمارو ببندن!

      حالا فهمیدید چرا ترامپ خودشو جدا کردو اروپاییا برجامو ول نمیکنن؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثكه خيلي با مثال خودت حال كردى هي كامنت ميذارى مثالتو به همه توضيح ميدي!

      • سعید

        آره دادا!

    • مرد ساده

      یاشاسین اذربایجان.کنتراتی بدین ما تورک ها درستش میکنیم

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا از همیشه بلند تر.

    • رضا

      ما مذاکره میکنیم
      اما ترامپ گوه زیاد میخوری

    • بدون نام

      بمیری الهی ترامپ ازت متنفرررم

    • ایرانی

      ترامپ درعین دیوانگی باصراحت داره میگه این برجام نبایدشکل میگرفت چون کری وباراک اسرائیل رو درنظر نگرفتن وفلان گربه سناتورجنگیدبابراک ولی الان مخالف خروج من ازبرجام هست!! ایران باید بیاددوباره پای مذاکره!!!! بخدا فقط جواب اتحاد وهم صدایی .حالا مشخص شد که هیچ کاری ازدستشون ساخته نیست! فقط برای افکار عمومی جهان نبایدازحالا پرچم وکارهای دیروز مجلسو بکنیم! مشخص شد فقط حفظ اسرائیل هست که در برجام جدی گرفته نشده!!! پس اگر واقعا درست متوجه شده باشم بایداز تیم مذاکره حلالیت بطلبم !!پای بقیه چیزاشم هستیم یاعلی مدد

    • بدون نام

      هر کار میکنی بکن فقط توروخدا ایوانکا رو وارد این بازی نکن

    • بدون نام

      روز به روز داره اثرات این قدرت نمایی خودشو بهتر نشون میده روت شد اینو تيتر کنی یه طنز اولش می نوشتی......

    • ایرانی

      فریبازن از سیاست وجنگ ودیپلماسی حرف ونظر نمیده! بخون چقدر ترامپ شاکیه ومبلغ پرداختی به ایران( که پول خودمون بوده) رو ظریف اورده وفقط حلالیت بگیرازتهمت ! این قضیه با معیشت واموراقتصادی فرق میکنه! برو قالیتو بباف!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما تو کدوم دهات زندگی می کنی ؟ مرکل رو می شناسی؟؟

    • بدون نام

      نمیشه از حق گذشت دوست و دشمن اعتراف کردند که آقای ظریف و تیمش شجاعانه زیرکانه وبا اقتدار مذاکره کردند

    • عباس نصیری

      ماازاول انقلاب در تحریم بوده وهستیم..
      خروج ترامپ چیزتازه ای نیست..
      اگه نظام باملت رو راست باشد ملت هم تحمل فشارهای بیش ازاین راهم دارد

    • بدون نام

      آقای ترامپ زیادی زر میزنی گنده تر از تو هم هیچ غلطی نکردن

    • بدون نام

      قدرت نمائی ظرییییف؟؟؟؟؟!!!!!!!!خخخخخ...ههههههه...خخخخخ

    • بدون نام

      دم ترامپ گرم.حرفش حرف بود

    • بدون نام

      حرفهای خطرناکیه.....

    • ص.م

      از پارس کردن سگ نباید ترسید خصوصیت ذاتی سگ ترسو هستش . زندگی در این دنیای فانی ارزش ان را ندارد که انسان و وجهه انسانی را لگد مال کنند .از مولایمان حسین ,ع, اموختیم مرگ با افتخار . این خصوصیت شیعه ایران است و بس.

    • م م

      ایرانی از این حرفا بیم نداره ترامپ هم از ترسش است که این حرفا را میزنه ایرانی عاشق کشورش است مادر ترامپ را به عزایش می نشانیم زنده باد ایرانی زنده باد خلیج فارس زنده باد ایران هرمزگان

    • بدون نام

      باز این هویج حرف زد

    • بدون نام

      ای ترامپ اگرمیدانستی موهای گلاه گیس تو از چی درست شده خجالت میکشیدی..مردک روانی..خودشیفته..نادان ..ابله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج