۷۱۵۶۴۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

محصولات IT لاکچری نیستند

صبا رضایی در روزنامه جهان صنعت نوشت: اگرچه امروزه محصولات فناوری و الکترونیکی مانند موبایل، لپ‌تاپ و تبلت در زمره کالاهای اساسی قرار نمی‌گیرند اما کالای لوکس نیز محسوب نمی‌شوند، موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر جزو کالاهای ضروری هستند.

صبا رضایی در روزنامه جهان صنعت نوشت: اگرچه امروزه محصولات فناوری و الکترونیکی مانند موبایل، لپ‌تاپ و تبلت در زمره کالاهای اساسی قرار نمی‌گیرند اما کالای لوکس نیز محسوب نمی‌شوند، موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر جزو کالاهای ضروری هستند. در عصر مدرن با پیشرفت روز‌افزون تکنولوژی و ایجاد نرم‌افزارهای نوین ارتباطی، اگر موبایل و لپ‌تاپ نداشته باشید نه تنها از اخبار و اطلاعات جهان محروم می‌شوید بلکه ارتباطات شما با اقوام، دوستان و آشنایان نیز قطع می‌شود. محصولات فناوری حتی در جست‌وجوی شغل نیز کاربرد ویژه‌ای داشته و البته در کارآفرینی نیز نقش اساسی دارند. بنابراین به شمار آوردن محصولات ‏IT به عنوان کالاهای لوکس اشتباه و دور از منطق است. به نظر می‌رسد به عقیده برخی تمامی محصولاتی که اساسی نبوده و نیازهای اولیه مردم را تامین نمی‌کنند لوکس هستند.

همانطور که هر زمان درباره گرانی محصولات مختلف اعتراض می‌شود با پاسخ «نخرید» از سوی مسوولان مواجه می‌شوید. ظاهرا تنها محصولی که این پیشنهاد دولتمردان به آن تعلق نمی‌گیرد نان باشد. به جز آن هر محصولی لوکس است. از سوی دیگر شاید مردم با نخریدن محصولات IT به راحتی گذران زندگی کنند و با مشکل حادی مواجه نشوند اما واردکنندگان، فروشندگان و فعالان صنف محصولات کامپیوتری و تلفن‌های همراه به طور حتم در صورت دریافت نکردن ارز دولتی و عدم حمایت دولت با ورشکستگی مواجه شده و خانه‌های خود را که در رهن فروشندگان و طلبکاران خارجی قرار دارد به ناچار دودستی به آنها تقدیم می‌کردند.

آمارها حاکی از آن است که در ایران بیش از ۴۵ میلیون کاربر اینترنت و فضای مجازی وجود دارد که به عقیده بسیاری از کارشناسان تعداد کاربران اینترنتی بسیار بیشتر از این مقدار است. در صورت تخصیص نیافتن ارز دولتی به محصولات IT این کاربران مجبورند یا محصولات را به دوبرابر قیمت خریداری کنند یا از قاچاقچیان خرید کنند. البته بانک مرکزی اعلام کرده ارز دولتی به محصولات لوکس نیز ارائه می‌شود اما واردکنندگان محصولات لاکچری باید صبر کنند تا نوبت آنها برسد و اولویت با کالاهای دیگر است. حال اینکه صبر طلبکاران خارجی چه زمانی لبریز می‌شود و کی ملک در رهن خود را مصادره می‌کنند مشخص نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به کی داری میگی؟ من معلم هستم وجود لپ تاپ لازمه کارمه
      ماهی 1200 حقوق میگیرم یه لپ تاپ مناسب بالای5 ملیون تومن قیمتشه
      خدایا خداوندا به حق این روز های عزیز و غیر عزیز کمکمون کن به دادمون برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج