۷۱۶۴۶۹
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

روحانی: ۵ کشور تضمین بدهند، توافق باقی می‌ماند

رئیس جمهور گفت: اگر ۵ کشور دیگر در برجام به طرف ایرانی تضمین بدهند که منافع جمهوری اسلامی ایران با ادامه برجام متحقق خواهد شد این توافق علیرغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

خبرگزاری فارس: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری رؤسای جمهور ایران و سریلانکا که ظهر امروز در مجموعه سعدآباد برگزار شد، اظهارداشت: بسیار خوشحالم که امروز میزبان هیأت عالیرتبه سریلانکایی به ریاست رئیس‌جمهور محترم جناب آقای سیریسنا در تهران هستیم.

وی ادامه داد: روابط دو ملت بزرگ ایران و سریلانکا به قرن‌ها پیش بر می‌گردد و ده‌ها سال است که دو دولت روابط سیاسی و روابط صمیمی با همدیگر دارند.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: ظرفیت‌هایی که برای روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد متأسفانه در سال‌های اخیر به اندازه کافی از آنها استفاده نشده است. موضوع فروش نفت خام ایران به سریلانکا، مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مسائلی بود که در مباحث امورز ما مورد توجه بود.

روحانی اظهارداشت: ایران تجربه ساخت سد و نیروگاه اوماویا و همچنین برق رسانی به روستاهای سریلانکا را داشته و آماده است تا پروژه سد و نیروگاه را به اتمام برساند و در زمینه برق رسانی فعالیت‌های خودش را ادامه دهد.

رئیس جمهور تأکید کرد: در زمینه خدمات دیگر از قبیل راه‌آهن، ساخت پالایشگاه و توسعه پالایشگاه‌های فعلی جزء تفاهمات و توافقاتی بود که در مذاکرات امروز بود. من امیدوارم که در همه زمینه‌های اقتصادی و تجاری و همچنین خدمات فنی و مهندسی که امروز مورد بحث قرار دادیم در کمیسیون مشترک دوازدهم که به زودی در تهران تشکیل داده می‌شود مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: در زمینه همکاری‌های علمی و دانشگاهی از جمله در زمینه علوم پزشکی و صادرات دارو از ایران به سریلانکا از موارد صحبت شده امروز بود. با توجه به جاذبه‌های فراوان ایران و جاذبه‌های گردشگری در سریلانکا امیدواریم که رفت و آمد مردم و تسهیلات و پرواز مستقیم بین ایران و کلومبو تسریع شود.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: همکاری‌های دو کشور در زمینه مسائل سیاسی و بین‌المللی و حمایت‌های دو کشور از یکدیگر مورد تأکید بود که این روند ادامه خواهد یافت. اساس سیاست خارجی بر مبنای اخلاق، اعتماد و توجه به مقررات بین‌المللی است.

وی ادامه داد: ما بسیار خوشحال هستیم که جمهوری اسلامی ایران در هرگونه توافقی که حضور یافته و آن را امضاء کرده است نسبت به انجام تعهداتش به طور کامل پایبند بوده است و بسیار متأسفیم توافق بسیار مهم هسته‌ای که مورد تائید سازمان ملل هم قرار گرفته بود توسط آمریکا نقض شده و این کشور اعلام کرده از توافق خارج می‌شود. این به معنی زیر پا گذاشتن اخلاق، سیاست، راه صحیح دیپلماتیک و همچنین زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: در صورتیکه ۵ کشور دیگر که در این توافق با ما همراه بودند به تعهدات خودشان عمل کنند و به طرف ایرانی تضمین بدهند که منافع جمهوری اسلامی ایران با ادامه برجام متحقق خواهد شد این توافق علیرغم میل آمریکا و رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: مبارزه با تروریسم مورد تأکید دو کشور است و جمهوری اسلامی ایران همانطور که در عراق به مردم و دولت این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم کمک کرد و خوشبختانه دیروز هم شاهد یک انتخابات آزاد در عراق بودیم و همچنین کمک‌هایی که به مردم و دولت سوریه علیه تروریسم انجام داده همچنان علیه مبارزه با تروریسم آماده همکاری با ملت‌ها و دولت‌ها خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: از جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه و به ویژه مردم فلسطین که ۷۰ سال از این تجاوزات و تعدیات و اشغال می‌گذرد ما این تعدیات را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که همه کشورهای جهان باید از ملت مظلوم حمایت کنند و در برابر تجاوزات ایستادگی کنند.

وی گفت: خوشبختانه دو کشور نظرات بسیار نزدیکی به هم دارند و امیدواریم با مشارکت دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی از جمله در جنبش عدم تعهد و همچنین اجلاس‌های آسیایی مثل گذشته ادامه پیدا کند.

وی بیان داشت: برای سفر رئیس جمهور محترم سریلانکا و هیأت همراه به تهران اهمیت قائلیم و امیدواریم این سفر سرآغازی برای تحرک بیشتر در توسعه روابط دو کشور باشد. از دعوت رئیس جمهور محترم سریلانکا از اینجانب برای سفر به کلومبو تشکر می‌کنم و امیدوارم در فرصت مناسب آینده بتوانم میهمان مردم و دولت سریلانکا باشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بعنی اینکه خودتونم میدونید که حتی پنج کشورم شما ها رو تایید نمیکنه جمع کنید بابا.

    • شکیبه

      تضمین به ما بدهند ؟!

    • بدون نام

      آلمان که تضمین نداد .... فرانسه هم غلام حلقه بگوش آمریکاست ... انگلیس هم که با آمریکا دستش تو یه کاسه است ... پس نتیجه میگیریم ... برجام ،بی فرجام شد و تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر دکتر روحانی

    • بدون نام

      روحانی یا ساده لوح است ویا مردم را ساده لوح فرض کرده است.اروپا دنباله روامریکاست کسی که این را تشخیص نمی دهد چه جوری ادعای فضل می کند

    • بدون نام

      چه دل خجسته ای داره این خدا وکیلی.....

    • بدون نام

      تا دیروز تنها حرف کدخدا ملاک بود.حالا بدون کدخدا قصد ادامه برجام رو دارید.کسانی که دیروز حتی با پرتاب موشک به بهانه ناراحت شدن کدخدا مخالف بودن حالا حرف از ادامه برجام بدون کدخدا می زنن.امیدوارم که مدتی دیگه از ازبین بردن توان دفاعی کشور به بهانه رضایت کدخدا صحبتی نشه.ان شاءالله

    • کارمند

      هر تضمینی هم بدهند فایده ندارد چون کدخدا خارج شده و بقیه هم شروع به بهانه گیری و سپس خروج از برجام میکنند

    • اریا

      بابا ببین کیا شده رئیس جمهور مااااا

    • بدون نام

      تضمین نمی دهند از برجام خارج شوید

    • بدون نام

      زهی خیال باطل

    • بدون نام

      من‌مطمعنم‌ اون‌پنج تاهم میکشن‌کنار تا کی باید خودمون و مملکتمون و کوچیک کنیم مااین همه شهید دادیم جانباز دادیم ازاده دادیم بخاطر خاکمون ناموسمون آرامشمون نکه همه اینارو به باد بدیم وظیفه ما اینه خون پاک شهدارو حفظ کنیم ایکاش مسعولین از اولش به حرف رهبرمون گوش میکردن نمیرفتن پای مذاکره ولی متاسفانه همچنان ادامه میدن

    • بدون نام

      امام زمان هم میگه 40نفر منو ازصمیم قلب طلب کنن من ظهور میکنم

    • بدون نام

      عجب تعیین تکلیف هم میکنه..دعا کن اروپا خارج نشه اگه بشه بیچاره ای...جای شما بودم دست اروپا رو ول نمیکردم

    • بدون نام

      چند سال تحریم هارو برداشته بودن ولی هیچی به دوران قبل از تحریم برنگشتــــــــــــــ روز ب روز هم گرونتر شد مردم از تحریم بیچاره شدن ولی با برداشتن تحریم بهتر که نشد بدبختــــرهم شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج