۷۱۶۶۹۴
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

تلاش برای پهن کردن سفره‌های افطار ارزان

تنها چند روز به آغاز ماه مبارك رمضان باقي مانده است. هر ساله با نزديك شدن به ماه رمضان تكاپوي بسياري در بازارهاي مواد غذايي براي خريد اقلام اصلي سفره افطار ايجاد مي‌شود.

روزنامه قانون: تنها چند روز به آغاز ماه مبارك رمضان باقي مانده است. هر ساله با نزديك شدن به ماه رمضان تكاپوي بسياري در بازارهاي مواد غذايي براي خريد اقلام اصلي سفره افطار ايجاد مي‌شود.

ثبات در نرخ محصولات پروتئيني

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی درباره تامين برنج ماه رمضان اظهار داشت: برنج عرضه شده در طرح ضیافت از برنج هندی ۲۶۰۰ تومانی تا برنج تایلندی ۳۹۰۰ تومانی و برنج هندی ۵۶۰۰ تومانی متفاوت است و قیمت محصولاتی مانند روغن نباتی و شکر نیز ۱۵ درصد زیر نرخ مصوب بازار در نظر گرفته شده است. شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اقدام به عرضه محصولاتی همچون برنج، روغن نباتی، شکر و ماکارونی کرده است. به اين ترتيب كه شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور بازوهای اجرایی وزارت جهادکشاورزی محسوب مي‌شوند و مسئولیت تامین و ذخیره‌سازی و عرضه کالاهای اساسی و اقلام پروتئینی در زمان اوج مصرف برای جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازار را برعهده دارند. در زمينه قيمت محصولات پروتئيني طبق سیاست‌های دولت قرار است در این ایام بخشی از ذخایر اين محصولات شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور به بازار تزریق و با قیمت‌های مصوب تنظیم بازار در اختيار مصرف‌كنندگان قرار گيرد. به همين ترتيب براي ماه رمضان هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد نیز در قالب این طرح ۶۲۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد وارداتی نیز ۲۳ هزار تومان در استان‌های مختلف عرضه می‌شود. همچنین قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی برای هر شانه تخم‌مرغ نیز در طرح ضیافت برای اولین بار پیش بینی شده است.

طبق گفته مسئولان برای ایام ماه مبارک رمضان محصولات پروتئینی مورد نیاز کشور از گوشت گرم تا منجمد تامین است و هیچ کمبود و نگرانی در این خصوص نداریم. طبق مصوبه اخیر تنظیم بازار قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ ماه‌مبارک رمضان سال ۹۷ هیچ تغییری نداشته و با نرخ‌های ایام نوروز عرضه خواهد شد. در اسفند ۹۶ قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد ۶۲ هزار ریال، هر شانه دو کیلوگرمی تخم مرغ ١٢٦ هزار ریال، هر کیلوگرم لاشه گوشت گوساله منجمد ۲۳۰ هزار ریال و هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی گرم با قیمت ۳۳۰ هزارریال برای مصرف کنندگان محاسبه شده بود که همین قیمت ها برای ماه مبارک رمضان امسال نیز اجرایی است.

زولبيا و باميه و تغيير قيمت دوهزار توماني

امسال به دليل كمبود روغن كه واحدهاي شيريني‌پزي در برهه‌اي با آن مواجه بودند، با افزايش قيمت اين محصول روبه‌رو بوديم. در اين خصوص رييس اتحاديه قنادان گفته است: قیمت روغن در بازار آزاد ۹۰هزار تومان است اما به صورت دولتی با قیمت هرکیلو ۷۷هزار تومان روغن را دریافت می‌کنیم که در این زمینه هیچ تعرفه تولیدی نيز دریافت نمی‌کنیم و باید با قیمت مصارف خانگی آن را تهیه کنیم. بهره‌مند در خصوص قيمت زولبيا و باميه، شيريني‌اي كه بيشترين ميزان مصرف آن در ماه رمضان صورت مي‌گيرد، نيز بيان كرد: قیمت زولبیا و بامیه برای ماه مبارک رمضان در واحدهای فروش درجه یک با قیمت ۱۴ هزار تومان و در واحدهای درجه دو به بعد با قیمت ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد و با هرگونه تخلف در افزایش قیمت این شیرینی برخورد خواهد شد. قيمت اين محصول نسبت به سال گذشته دو هزار تومان افزایش داشت و تا پایان ماه رمضان تغییر نخواهد کرد.

تخفيف قيمت لبنيات

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران درباره قيمت لبنيات در اين ماه گفته كه کارخانه‌هاي صنایع لبنی در ماه مبارک رمضان محصولات خود را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در سطح فروشگاه‌های تعیین شده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهند کرد.

حليم و آش گران نمي‌شود

حليم و آش جزو اصلي‌ترين و لذيذترين غذاهاي مصرفي در اين ماه محسوب مي‌شوند كه به گفته رييس اتحاديه حليم، آش و غذاهاي سنتي، اين دو غذا در ماه رمضان امسال افزايش قيمت نخواهند داشت. حسین محمدی درباره قیمت آش، حلیم و کباب در اين ماه گفته است: با توجه به شرایط اقتصادی و به جهت رعایت حال روزه‌داران، امسال قیمت آش، حلیم و کباب در ماه مبارک رمضان مطابق سال گذشته خواهد بود و تغییری نمی‌کند.با وجود افزایش قیمت کالای اساسی از جمله گوشت و مواد اولیه تهیه آش، حلیم و کباب برای تولید کنندگان تصمیم بر این شده تا از سود چشم پوشی کنند و ما هم در ثواب روزه داری مردم سهیم باشیم و قیمت این خوراکی در ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد داشت. هر کیلو حلیم ساده ۱۲ هزار تومان، حلیم معجون با تمامی مخلفات کامل ۱۵ هزار تومان و قیمت هر پرس حلیم با تمام مخلفات هشت هزار تومان، هر کیلو آش شله قلم‌کار با مخلفات کامل ۱۵ هزار تومان و هر پرس شله قلم‌کار هشت هزار تومان عرضه می‌شود. هر کیلو آش رشته ساده ۱۲ هزار تومان، هر کیلو آش رشته با تمام مخلفات کامل ۱۳هزار تومان و هر پرس آش رشته هشت هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت هر پرس آش و حلیم ساده هفت هزار تومان و هر پرس آش و حلیم ویژه هشت هزار تومان است. قیمت کباب نیز در سال جاری گران نخواهد شد.

قيمت خرما و سبزي خوردن

خرما نيز به دليل مقوي و مغذي بودن و خاصيت سرشاري كه داراست، در ماه رمضان بر سر سفره‌هاي افطار خودنمايي مي‌كند. قيمت هر كيلوگرم رطب مضافتي درجه يك در ميادين ميوه و تره‌بار شهرداري، ۸۵۰۰ تومان، خرماي زاهدي درجه يك، ۶۷۰۰ تومان، خرماي پيارم ۱۹۰۰۰ تومان، خرماي دشتستان و كبكاب ۴۹۰۰ تومان و خرماي كبكاب شسته ۱۶۰۰۰ تومان است. همچنين هر كيلوگرم سبزي پاك كرده به قيمت ۲۷۴۰ تومان و سبزي دسته‌اي هر كيلوگرم ۱۹۷۰ تومان فروخته مي‌شود. با بررسي تفاوت قيمت‌ها نسبت به سال گذشته، اين‌گونه به نظر مي‌رسد كه در ماه رمضان امسال نه‌تنها مواد غذايي با افزايش قيمت چشمگير ي مواجه نيستند بلكه در هيچ محصولي شاهد كمبود آن نخواهيم بود و مردم به آساني قادر به تهيه محصولات مورد نظر خود هستند. به اين ترتيب در ماه رمضان امسال ارزاني ميهمان سفره‌ها و خانه‌هاي مردم خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      نه ما که پهن نمیکنیم تز این کار ا فقط برنج هاشمی میخوریم بعدا کیلیویی ۱۲هزار تومان لابد از اینم پایین تر بیاد بعدا اشم خودمان درست میکنیم دبگه خیلی اوضاع خرابه

    • بدون نام

      جلو مهمان سفره کوچک پهن کنید .
      برای خودتان اگر نخورید از ضعف جان می‌میرید راحت میشید..

    • بدون نام

      کاش منم میلیاردر بودم تا از شب تا صبح میخوردم و توی روز روزه میگرفتم

    • بدون نام

      فقربیادایمان میرکسی دیگه روزنمیگیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج