۷۱۶۹۱۹
۲۰ نظر
۵۰۱۵
۲۰ نظر
۵۰۱۵
پ

ورود بسیج به مدارس برای کمک به کادر آموزشی

رییس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات رییس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر ورود یک یا دو بسیجی به مدارس برای کمک به اولیا و کادر آموزشی، گفت: به لحاظ مبانی مشکلی برای کمک هیچ یک از دستگاه ها به آموزش و پرورش از جمله بسیج وجود ندارد؛ منتها به این شرط که در راستای تحقق رسالت تعلیم و تربیت باشد.

ایلنا نوشت: رییس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات رییس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر ورود یک یا دو بسیجی به مدارس برای کمک به اولیا و کادر آموزشی، گفت: به لحاظ مبانی مشکلی برای کمک هیچ یک از دستگاه ها به آموزش و پرورش از جمله بسیج وجود ندارد؛ منتها به این شرط که در راستای تحقق رسالت تعلیم و تربیت باشد.

حسن مرادی (رییس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش) ، در پاسخ به این سوال که سردار غیب پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین، در اظهاراتی گفته بود که دانش آموزان مورد هجمه دشمنان هستند و قرار است از هر مسجد یک یا دو بسیجی به کمک اولیا و کادر آموزشی بروند، آیا اطلاعی در این زمینه دارید و این اقدام با هماهنگی آموزش و پرورش صورت گرفته است، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مجموعه‌ای از محورها وجود دارد که در آن تاکید شده که تمامِ ظرفیت ها در کشور باید به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند. به طور مثال صدا و سیما باید به کمک آموزش و پرورش بیاید، یعنی بتواند، برنامه هایی که کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت فکر می‌کنند نیاز است، تهیه کند.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان افزود: از دیگر این ظرفیت‌ها، استفاده از توانایی و کمک بسیج است که می تواند به تحقق ماموریت‌ها و رسالت‌های بزرگ تعلیم و تربیت کشور کمک کند‌؛ بنابراین به لحاظ مبانی مشکلی برای کمک هیچ یک از دستگاه ها به آموزش و پرورش از جمله بسیج وجود ندارد؛ منتها به این شرط که در راستای تحقق رسالت تعلیم و تربیت باشد. بسیج هم بخشی از ظرفیت است و قاعدتا اگر بتواند و بخواهد کمک کند، این اتفاق می‌افتد.

مرادی با اشاره به اینکه ظرف چند سال گذشته، افرادی بودند که در راستای ارتقای علمی دانش آموزان یا برای ایجاد نشاط و فضایی که لازمه این سن است، با مدیران و مسئولان مدرسه یا مسئولان در رتبه‌های بالاتر هماهنگی های مختلفی را انجام دادند، گفت: چنانکه همین حالا پلیس بخواهد مطالبی از حوزه ماموریتی خود را که دانش آموزان باید از آن مطلع شوند، انتقال دهد با هماهنگی با آموزش و پرورش می توانند این اقدام را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری دستگاه ها چیز غریبی نیست و در سند تحول هم به آن اشاره شده است، افزود: آن جاهایی که متولیان آموزش و پرورش احساس می‌کنند، انتقال تجارب یا اطلاعاتی نیاز دانش آموز است؛ این همکاری می تواند اتفاق بیفتد.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان اضافه کرد:‌ چند سال است یک سری افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت و مدرسه‌داری تجربیاتی دارند، در یک سری از مدارس، تجربیات خود را در اختیار مدیرانِ مدارس قرار دادند؛ اجرای این طرح در تهران مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج حاکی از موفقیت آمیز بودن آن داشت.

مرادی در پاسخ به اینکه این افراد بسیجی بودند؟ گفت: این افراد به لحاظ روحیه، فرهنگ و تفکر، بسیجی بودند و الزاما برای سازمان بسیج نبودند. هر جایی که آموزش و پرورش احساس کند همکاری با سایر دستگاه ها می تواند، نتیجه مثبتی داشته باشد، ممکن است مدیران را دعوت کند که این اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه در سازمان بسیج در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر برنامه هایی پیش بینی شده است؟ افزود: بله، به فرض مثال در برخی مناطق محروم که دانش آموزان به لحاظ علمی دچار آسیب هایی می شوند، نیازمند مشاوره هستند؛ ارائه مشاوره به خود دانش آموز و والدین او برای ارتقا و تقویت علمی دانش آموز از جمله اقدامات فرهنگیان بسیجی است.

مرادی خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز اقداماتی در راستای آگاهی های جامعه دانش آموزی در دست اجرا داریم؛ البته بخشی از این آگاهی ها توسط رسانه ها انجام می شود، منتها این حد از آگاهی کفایت نمی کند و باید با روش های دیگر اقدام شود که بخشی از تقویت آگاهی ها، از طریق کلاس ها و توسط صاحبنظران این حوزه اتفاق می‌افتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم !!!

    • بدون نام

      یعنی آموزش پرورش اینقدر بی کفایت شده

    • بدون نام

      فقط این مونده بود که مدرسه ها پادگان بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیج نیازی نیست بره مدرسه اونوقت کارهای غیر عادی میکنه که نام بقیه بسیج رو هم خراب میکنه مثل اون خانم پرورشی که موهای دانش آموزو با قیچی کوتاه کرد

    • بدون نام

      برای شناسایی معلمان معترض... مردم عبدلن

    • کارمند

      اَی خِدا هیچی تو این مملکت سر جای خودش نیست

    • بدون نام

      مدارس پادگان نشده بیسج قراره مجانی کمک آموزش پرورش کنه چون دولت تدبیر و امیدتون هیچی بارش نیست عزیزم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیج که هیچوقت مفت ومجانی کار نمیکنه اون اوایل انقلاب شاید مفتی کار میکرد ولی حالاچند برابر یه معلم بهش حقوق خواهند داد مطمین باش

      • bsaa

        از فردا یه فیش میدن دست بچه ها برای کمک به مدرسه و هزینه بسیج مدرسه

    • بدون نام

      معاونهای پرورشی کم بودن که یکی دوتا بسیجی هم اضافه شد. حالا دیگه کوتاه کردن موی دخترا و چهارراه کشیدن رو سر پسرا و پاره کردن دم پاچه شلوارها حسابی مد میشه

    • بدون نام

      به این میگن اوج بی سلیقگی

    • بدون نام

      کشورهای دیگه چطور برای آموزش کودکان برنامه ریزی می کنن و ما چطور....

    • بدون نام

      هردم از این باغ بری می رسد
      تازه تر از تازه تری می رسد
      !!!!!

    • بدون نام

      میخواهید کمک کنید به مدارس پس بودجه مدارس رو زیاد کنید

    • علی

      بسیج میتونه کمک کنه به داش آموزان فقیر ...کلاس آموزشی مجانی بذاره واسه فقرا....خدا کنه هدف ازاین کار ها رضای خدااا باشه؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آقا من موافقم نظافت مدرسه زو بسپاریم به بسیج.
      چون الحمدلله که از سواد و علم بسیجیا بی بهره هستن

    • بدون نام

      چه ایده جالبی ادم گریه اش میگیره

    • بدون نام

      یعنی چی

    • بدون نام

      خوب است چون در ژاپن و فنلاند آزمایش کردن و نتیجه اش را همه دنیا دارن می بینن این در حالیست که وزارت آموزش و پرورش هم خیلی ضعیف است باید کمک بگیریم

    • بدون نام

      خوب نظرات و سانسور میکنید حداقل یکم آزاده باشید ببینید مردم چی میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج