۷۱۶۹۵۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

قیمت آش و حلیم برای ماه رمضان تغییر نمی‌کند

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه از ثبات قیمت حلیم و آش در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم آش شله قلمکار و حلیم ساده ۱۴ هزار تومان، آش رشته ساده ۱۳ هزار تومان و هر پرس آش و حلیم نیز ۸۰۰۰ تومان است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه از ثبات قیمت حلیم و آش در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم آش شله قلمکار و حلیم ساده ۱۴ هزار تومان، آش رشته ساده ۱۳ هزار تومان و هر پرس آش و حلیم نیز ۸۰۰۰ تومان است.

حلیم و آش یکی از ثابت‌ترین غذاهای سفره‌های افطار ایرانی‌ها در ماه رمضان است و صف‌های طولانی آن ساعت‌ها قبل و حتی پس از اذان در خیابان‌های مختلف دیده می‌شود که حسین محمدی - رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه - درباره وضعیت تولید و بازار این غذاهای پرمشتری در ماه رمضان به ایسنا توضیح داد که بر اساس جلسات متعددی که با رؤسای اتحادیه‌های استانی طی روزهای گذشته داشته‌ایم، مقرر شد قیمت حلیم و آش در ماه رمضان هیچ تغییری نکند تا در ثواب روزه‌ها و افطاری‌های مردم شریک باشیم.

وی افزود: با وجود اینکه قیمت همه مواد اولیه و هزینه‌های تولید آش و حلیم، از گوشت، روغن، حبوبات، نخود، رشته، دستمزد، کرایه، انرژی و ... نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصمیم گرفتیم قیمت آش و حلیم را برای ماه رمضان امسال تغییر ندهیم که بر این اساس قیمت هر کیلوگرم حلیم ساده ۱۴ هزار تومان و با مخلفات ۱۵ هزار تومان است. همچنین هر کیلوگرم آش شله‌ قلم‌کار نیز به قیمت حلیم عرضه می‌شود. هر کیلوگرم آش رشته ساده ۱۳ هزار تومان و با مخلفات ۱۴ هزار تومان است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده و هر پرس آش و حلیم نیز ۸۰۰۰ تومان قیمت دارد.

پخت حلیم با سیرابی و آشغال گوشت!

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه با بیان اینکه قیمت آش و حلیم در استان‌ها بر اساس تصمیم‌گیری اتحادیه استانی اعلام می‌شود که البته مقرر شده آنها نیز قیمت را تغییر ندهند، تصریح کرد: برخی سودجویان در این ماه مبارک با آرداب، سیراب و آشغال گوشت، حلیم بی‌کیفیت و غیربهداشتی را می پزند و با حمل به صورت کاملا غیربهداشتی و در ماشین‌های غیراستاندارد، حلیم بی‌کیفیت تولید شده را در تهران و مراکز غیرمجاز عرضه می‌کنند.

از ساندویچی‌ها آش و حلیم نخرید

محمدی با تاکید بر اینکه ساندویچی‌ها جزو بیشترین صنوفی هستند که در عرضه حلیم و آش ورود می‌کنند، اعلام کرد: از مردم می‌خواهیم که به هیچ وجه از ساندویچی‌ها و مراکز غیرمجاز حلیم و آش نخرند و به آنها اعتماد نکنند، چراکه ارزان‌فروشی هیچ گاه در اغذیه و محصولات خوراکی خوب نیست و نوعی سم‌فروشی محسوب می‌شود.

وی گفت: بازرسان اتحادیه کبابی و حلیم به صورت مستمر و دائمی از واحدهای صنفی مجاز عرضه کنندگان حلیم و آش در ماه رمضان بازدید خواهند کرد و بر روند تولید سالم و بهداشتی نظارت می‌کنند و از آنجاکه می‌خواهیم همه با یک شکل این کار را انجام دهیم و به مردم علامتی برای انتخاب مکان مناسب برای تهیه آش و حلیم نشان دهیم، همه عرضه‌کنندگان مجاز، بنرهای یکسانی تحت عنوان "عاملین فروش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه" سردر مغازه‌هایشان نصب شده است و از مردم می‌خواهیم که حتما از آنها خرید کنند و اگر سلامت‌شان اهمیت دارد، از سودجویانی که تنها به فکر کسب سود بیشتر در کوتاه مدت هستند، خرید نکنند.

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه اظهار کرد: همکاری تنگاتنگ و بسیار مناسبی با وزارت بهداشت و اداره اماکن داریم و به محض مشاهده تولیدکنندگان و عرضه کنندگان غیرمجاز حلیم و آش به آنها اخطار می‌دهیم و پس از آن نسبت به پلمپ واحدهای غیرمجاز اقدام می‌کنیم. البته فرآیند طولانی بروکراسی نیز از مشکلات مهم در این زمینه است و امیدواریم در ماه رمضان حساسیت و سرعت در پیگیری این پرونده‌ها افزایش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من حقوق نجومی نمیگیرم چطور حلیم بخرم

      پاسخ ها

      • شیدا.. خوزستان

        وا

    • جواد

      ... با این قیمت دادنتون اگه یه بدبختی خاست بخره از کجا پول بیاره توی مملکت باید کلی جون کند تا بتونی چهارده هزار تومن پول درآورد

    • هموطن

      قیمت تغییر نکند از مقدار گوشتش کم میکنند،الان تمامی محصولاتی که نتوانستند گران کنند کیفیت وکمیت را پایین اورده اند ،نمونه ان که خودم دیدم نان شیرمال ۶۰۰گرمی دوهزارتومانی شده ۳۵۰گرم دوهزارتومن ! کیک صبحانه رضوی از ۱۰۰۰تومن شد۱۵۰۰تومن بعد از یک هفته دوباره برگشت به همان۱۰۰۰تومان ولی با فرق اینکه سی درصد از وزنش کم شده !!!! کمفروشی به جای گرانکردن!!!! مسولان هم خواب هستن

    • بدون نام

      میشه خواهشا خواهشا خواهشا
      شما مسیولین در مورد هیییییچ کالا و جنسی نظر ندین و نگران گرونی و ارزونیش نباشین

    • بدون نام

      باتغییر نکردن,قیمت اش وحلیم,تمام مشکباتمون حل شده'بعضی وقتا یه مطالب چرت مینویسید,,,

    • بدون نام

      ببین تو قرن اتم و جنگ الکترونیک و سایبری چطور ذهن مردم به سوی نا کجا آباد میبرند بله گزینه آش و حلیم روی میز ماست الی برکت الله

    • بدون نام

      چی میخوریم که روزه هم بتونیم بگیریم کشورهای دیگه ارزان میکنن ولی ایران برعکس

    • بدون نام

      کمال بی شرفی و وقاحت. شرم کنید . امروز گوشت گوسفند کیلویی 70000 تومان شده اونوقت ثبات قیمت آش و حلیم را برای مردم وعده می دهند.
      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام. دوست عزیز چرا بدست خودمون آب به آسیاب گرانفروشا واوناییکه قیمتها رو بالا پایین میکنن میریزیم. آخه کجاگوشتی که بین ۴۳ تا۴۵ تومنه میگین ۷۰ تومنه...

    • بدون نام

      اش رشته ساده کیلو۱۴۰۰۰تومان مفت است دوبرابرمی کردید ماچقدرنادانیم که چشمملن به دست شماست که ازملنادانترید

    • eli

      واقعا خسته نباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج