۷۱۷۲۹۱
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تغییر قیمت کالا‌ها روزانه شد

دلار بازار کالاهای اساسی را حسابی به هم ریخته است. هر روز که برای خرید مراجعه می‌کنی با قیمت جدیدی روبرو می شوی. تغییر قیمت‌ها به قدری لحظه‌ای شده که کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای به پول نیوز می‌گویند فرصت تغییر برچسب قیمت‌ها را ندارند.

وب سایت پول نیوز: دلار بازار کالاهای اساسی را حسابی به هم ریخته است. هر روز که برای خرید مراجعه می‌کنی با قیمت جدیدی روبرو می شوی. تغییر قیمت‌ها به قدری لحظه‌ای شده که کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای به پول نیوز می‌گویند فرصت تغییر برچسب قیمت‌ها را ندارند.

اما در شرایطی قیمت روی قفسه های فروشگاه های زنجیره ای هیچ هم خوانی با فاکتور خریدتان ندارد که قیمت ارز برخی از کالاهای وارداتی نه تنها افزایش نیافته بلکه حدود هزار تومان هم کاهش یافته است . با این وجود به جز برنج وارداتی که کاهش حدود ۱۷.۵ درصدی را تجربه کرده ، دیگر محصولات در بهترین شرایط به قیمت های قبلی عرضه می‌شوند.

همیشه برای گرانی بهانه ای داریم، یک بار افزایش چند صدم درصدی قیمت‌های جهانی، یک بار ایجادوقفه یک هفته‌ای در اختصاص ارز برای واردات، یک بار گفته های ترامپ. اما اگر آسمان به زمین هم بیاید قیمت محصولات در ایران کاهش پیدا نمی کند" این بخشی از گفته های محمد آقا طاهر رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی به پول نیوز است که از نوسانات این روزهای بازار دل خوشی ندارد.

او با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات هر کالایی، ادامه داد: بسیاری از کالاها پیش از این ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با قیمت های بیش از ۵ هزار تومان تهیه می کردند اما حالا با سیاست جدید ارزی دولت می تواند ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند . طبیعی است که که قیمت این محصولات وارداتی باید کاهش یابد.

او با اشاره به افت ۱۷.۵ درصدی قیمت برنج در روزهای اخیر گفت: پیش از این واردات برنج بر مبنای ارز آزاد صورت می‌گرفت اما حالا وارد کنندگان این محصول می توانند ارز خود را هزار تومان ارزان تر از قبل تامین کنند و طبیعی است که قیمت این محصول باید کاهش یابد.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پاسخ به این سوال که با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تمامی کالاها، قیمت چه محصولاتی کاهش یافته است، ادامه داد: برنج تنها محصولی است که بهای آن در روزهای گذشته نزولی شده و از ارزانی در سایر کالاها خبری نیست.

آقا طاهر می گوید: اسفند پارسال بود که بنگاه‎های تولیدی از طرف دولت را مکلف به تثبت قیمت‌ها تا پایان فرودین کرده بود. آن روزها اعلام شد تولید‌کنندگان از ابتدای اردیبهشت مجاز به افزایش قیمت محصولات خود هستند. گرانی روزهای اخیر طبق همین توافق بوده و هیچ کارشکنی صورت نگرفته است . بر اساس توافقات صورت گرفته مواد شوینده افزایش حدود ۱۵ درصدی ، روغن ۹ درصد، مواد لبنی ، برنج پر محصول، نوشابه و آب میوه ها حدود ۱۰ درصد گران تر شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فردا بانک ملی میگه تورم تک رقمی است...دولت هم میگه 8 و 3ه دهم

    • amin

      چقدر دروغ می بافین اخه
      برنج کیسه ایی ۴۵ تومن شده صدوده تومن تومن کجا ارزان میشه

    • بدون نام

      اقتصادنداریم

    • بدون نام

      متاسفم که در این کشور زندگی میکنم ....

    • بوف

      مبارکه این تازه اولشه...

    • بدون نام

      اینو اونهاکه میگن تورم تک رقمیه نمیفهمن

    • اصلاحات=سقوط

      الحمدللله، دولت سبز بنفش قهوه ای اعتدال ثبات به همین میگن غیر از این هم توقعی نداشتیم، این سخن حمیدرضا جلایی پور اصلاح طلب سینه چاک روحانیه :روحانی فرد متعادل و عاقلی است به یاد دارم قبل از انتخابات 92 که میخواستم جاروبرقی خانه را عوض کنم فروشنده موقع قیمت دادن به دنبال قیمت دلار در بازار بود، ولی الان میتوانید بروید وخرید کنید. ممنون که اجازه فرمودید الان برو همون جارو برقیو قیمت کن قیمت پراید سال 92 رو بهت میده اگر تو روشن فکرو استاد جامعه شناسی این مملک باشی فاتحه کشور رو باید خوند

    • بدون نام

      دولت دلار را بهم ریخته . دلار همه چیز را بهم ریخته .

    • بدون نام

      وقتی بازرس نباشه و اگر هم باشه حق السکوت میگیره و ساکت میشه مملکت و بازار بدتر هم میشه تا نباشد چوب تر فرمان نبرد ........

    • بدون نام

      تجربه نشان داده این نوع اختصاص ارزفقط دادن رانت به عده ای مفتخور...است وبرای مردم کوچکترین نفعی ندارد اماراه کار دوباره قیمتها ی ارزراازادکنند ودراختیاربگذارند وتفاوت قیمتش رابه کارت یارانه افرادبریزند تالااقل درصدبسیاربالایی ازمشگلات مردم ضعیف حل شود

    • بدون نام

      شما عرضی ندارید ما ارزی نداریم
      روحانی خطاب به ملت
      خخخخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج