۷۱۷۸۱۵
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

انتقاد از حرف‌های «فرمان‌آرا» در حمایت از «پناهی»

کیهان نوشت: بهمن فرمان‌ آرا نسبت به عدم مجوز خروج از کشور برای جعفر پناهی به خاطر حضور فیلمش در جشنواره فیلم کن اعتراض کرد و گفت: «... چه شرم‌آور است که در جایی زندگی می‌کنیم که فیلمساز بزرگ مملکتمان اجازه رفتن به جشنواره مهمی مثل کن که فیلم او را نشان می‌دهد ندارد. این دموکراسی است؟»

روزنامه کیهان نوشت: بهمن فرمان‌ آرا نسبت به عدم مجوز خروج از کشور برای جعفر پناهی به خاطر حضور فیلمش در جشنواره فیلم کن اعتراض کرد و گفت: «... چه شرم‌آور است که در جایی زندگی می‌کنیم که فیلمساز بزرگ مملکتمان اجازه رفتن به جشنواره مهمی مثل کن که فیلم او را نشان می‌دهد ندارد. این دموکراسی است؟»

فرمان‌آرا بدون آنکه به حکم قانونی پناهی مبنی بر ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی ‌اشاره کند (علی‌رغم اینکه وی طی همین سال‌ها ۴ فیلم ساخته و به جشنواره‌های خارجی هم فرستاده!) توضیح نمی‌دهد چرا در زمانی که وی مدیر تولید ‌اشرف پهلوی بود، محکومین و متهمین قضایی نه تنها حق فیلمسازی نداشتند بلکه به آنها حق زندگی هم داده نمی‌شد!

انتقاد از حرف‌های «فرمان‌آرا» در حمایت از «پناهی»

چرا در آمریکایی که این جناب مفتخر به تابعیتش بوده و آن را مهد دمکراسی می‌دانند، پس از گذشتن حدود 40 سال از حکم قضایی رومن پولانسکی، فیلمساز معروف، به وی اجازه حضور در مراسم اسکار برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی داده نشد؟!

اما فرمان‌آرا باید این پرسش نسل امروز را هم توضیح دهد که آیا اجازه آزاد چرخیدن و اظهار نظر کردن و فیلمسازی به وی و عدم محاکمه ایشان که در بدترین روزگار این ملت یعنی دوران ستم‌شاهی، مدیر تولید یکی از تبهکارترین عناصر آن رژیم یعنی ‌اشرف پهلوی بوده و برخی از مستهجن‌ترین آثار به اصطلاح سینمایی مانند «در امتداد شب» را ساخته که موجب انحراف ذهنی نسل جوان شد، خیانت به دموکراسی نیست؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دموکراسی واژه عجیبی هست
      همه میگن هست
      اما نمیشه دیدش

    • بدون نام

      کیهان که اینقدر قانون قانون می‌کنه چظور زمانی که مرتضوی حکم داشت و راست راست می‌گشت چیزی نمی‌گفت؟ الان زورش به یه هنرمند رسیده؟ ....

    • بدون نام

      از کجا میدونی فیلم در امتداد شب مستحجن بوده هان؟؟؟نکنه دیدیش بلا

    • فریاد

      یعنی کیهان واقعا میدونه پولانسکی متهم به چی هست؟ و میدونه که برای همین اتهام از آمریکا فرار کرده و تحت تعقیب پولیس اینترپل هست؟ واقعا اتخام پولانسکی که تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله هست رو با جرم! پناهی یکی میدونه که این دو رو با هم مقایسه میکنه؟!!!

    • رفیعی

      خب ایشون حرف بدی نزدن که شما منتظری تا یکی حرفی بزنه بزنی تو ذوقش نکن بنده خدا اخربه کجا میخوای برسی من درمورد حوان گفته بود شرم اوور است خواندم اخه چه مشکلی داری

    • بدون نام

      بخواب بابا کیهان پتو یخ کرد

    • بدون نام

      کار بد , بد است میخواهد از طرف هر کسی سر بزند. , پناهی جژ افتخارات کشور است شک نکنید , حالا فردا یه عده می گن " فلانی " مفاخر است. باشد همه باشند دل بزرگ داشته باشید .

    • ترانه

      کاش زودتر در این کیهان بسته بشه یه ملت راحت شه

    • بدون نام

      چرا کشوری که این همه مصیبت وجود داره باید بیشتر خبرهاش در مورد سینماگرها و فوتبالیستها باشه؟؟؟ چرا این قشر این همه باید مورد توجه باشند و مردم سینه چاکشون؟

    • مهدی

      سخت نگیرید بابا ...توپخونه است و کیهان ....نون جنجال را میخوره اگر نباشه هم ..خودش میسازه ....دکترا در ..نیمه پنهان یعنی کیهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج