اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۹۱۳
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

دولت رسماً حذف یارانه ۳ دهک را آغاز کرد

وزارت اقتصاد با صدور اطلاعیه‌ای با تأکید بر هماهنگی تیم اقتصادی دولت اعلام کرد:کارگروه های تخصصی بررسی موضوعاتی از جمله شناسایی و شناخت کامل دهک های مختلف جامعه، درآمدها و هزینه های پیش بینی شده و پیش بینی نشده دولت در حال برگزاری است.

خبرگزاری تسنیم: وزارت اقتصاد با صدور اطلاعیه‌ای با تأکید بر هماهنگی تیم اقتصادی دولت اعلام کرد:کارگروه های تخصصی بررسی موضوعاتی از جمله شناسایی و شناخت کامل دهک های مختلف جامعه، درآمدها و هزینه های پیش بینی شده و پیش بینی نشده دولت در حال برگزاری است.

از هفته‌های قبل و همزمان با ارائه اصلاحیه لایحه بودجه ۹۲ به مجلس، نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه طرحی را در دستور کار قرار دادند مبنی بر اینکه دولت باید نسبت به حذف ۳ دهک بالای درآمدی اقدام کند.

دلیل مجلسی‌ها از ارائه این طرح چنین اعلام شد که دولت برای تأمین منابع یارانه‌های نقدی در هر ماه با کسری بودجه مواجه است و برای تأمین این کسری باید از روش‌های مختلف استفاده کند(البته این جمله برداشت شده از اذعانات مسئولان حاضر در دولت است).

دولت هم البته بی تمایل نیست که حذف یارانه ۳ دهک را در دستور کار قرار دهد ولی نگرانی‌هایی از واکنش‌های مردم نسبت به اجرای این طرح دولتی‌ها را از برداشتن گام‌های جدی و محکم در این مسیر بازداشته است.

البته در روزهای قبل در خبرها آمده بود که نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور و سخنگوی دولت در جلسات مجلس حاضر شده و تمایل چندانی به حذف ۳ دهک نشان نداده و گفته برای این کار باید بررسی‌ها را انجام دهیم ولی فعلاً آمادگی نداریم.

چند روز بعد وزیر اقتصاد به جمع خبرنگاران آمد و گفت دولت با کسری ۱۰۰۰ میلیاردی در هر ماه برای تأمین یارانه نقدی مواجه است. برهمین اساس حذف یارانه پر درآمدها جز برنامه‌های دولت است.

در همین باره وزارت اقتصاد رسماً با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برخی رسانه ها طی روزهای اخیر با استناد به اظهارات وزیر اقتصاد در حاشیه مراسم معارفه مدیر عامل جدید بانک مسکن مبنی بر اینکه حذف دهک های پر درآمد جامعه از شمول دریافت کنندگان یارانه های نقدی در دستور کار دولت قرار گرفته است و متعاقبا، انتشار خبر ابراز مخالفت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور با حذف دهک های مزبور، این امر را نشانه وجود اختلاف در تیم اقتصادی دولت ارزیابی کرده اند.

روابط عمومی وزارت اقتصاد در این اطلاعیه تصریح کرده است: تیم اقتصادی دولت در تحلیل مشکلات و مسائل مربوط به هدفمندی یارانه ها به طور هماهنگ عمل کرده و دراین رابطه، جلسات کارگروه های تخصصی و با مشارکت نخبگان اقتصادی جهت بررسی موضوعاتی از جمله شناسایی و شناخت کامل دهک های مختلف جامعه، درآمدها و هزینه های پیش بینی شده و پیش بینی نشده دولت، فرصت ها و تهدیدهای اقتصادی در حال برگزاری است و در این خصوص تحقیق و بررسی ادامه دارد تا راه حل مطمئنی اتخاذ و ارائه شود. بنابراین هر گونه تصمیمی در این زمینه، از طریق مرسوم اطلاع رسانی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      کارمند های دولت آماده باشید که اول از همه یارانه شما قطع میشه.

    • kia

      بابا اینا هیچ کاری رو با کارشناسی انجام نمیدن!!! یک سری بدبخت هم که از قشر ضعیف جامعه هستن هم حذف میشن و بعد از حذف شدن باید کلی دوندگی کنن تا بلکه قانع شد و یارانه بدن! امیدوارم ما جزو اون دسته نباشیم که یارانمون حذف میشه! از هفته ی پیش پول کم اوردم منتظرم این چندرغاز بیاد برای خونه خرید کنم

    • سید

      اها لابد بعدش بگن چون مال اونارو قط کردیم مجبوریم مال شمارو هم قعط کنیم چون خبر رسیده دهک پر درامد اعتراض کرده اصلا دهک پر درامد و کم درامد برن با هم صحبت کنن تا مشکلشون حل نشده ما یارانه نمیدیم باید افراد پر درامد راضی باشن تا ما به شما یارا بدیم..اصلا نه میدونی چیه زورم زیاده نمیدم حرف اضافی هم بزنید ناپدیدتون میکنم تک تکتونو..اره سر همتون شیره مالیدم چون بدبختید چون ایرانی به ایرانی رحم نمیکنه ما هم مستثنا نیستیم حرف اضافه موقوف برید گریه کنید بمیرید ما دیگه پول نمیدیم بلکه پول میگیریم همتونم میکشیم چون ما اصلا عرب بودیم از اول با ایرانی کاری نداریم..ایا این داستان واقعیت داره یا زاییده تفکر یک کاربر خواب الود هست

    • عمو یادگار

      احتمالا اولین دهک مستضعفین بعد مرفهین بی درد...

    • بدون نام

      مگه یارانه های پرداختی همون درامدی نیست که دولت ازگرانفروشی نیرو سوخت ونان وشیر ازجیب ملت چندبرارشو درمیاره چراکم آوردن حتم یکی بی اجازه یابااجازه حیف ومیلی کرده ی

    • بدون نام

      من میگم چطور یارانه های اوناییکه درامد دارن کارمندا وکاسبا که از صبح تاشب میدوند تا لقمه ای تو گلوی خونواده بریزن قطع بشه درعوض کسایی که کار ندارن تنبلن برا کارکردن و معتادن وبیکار والاف از صبح تا شب یارانه به اونا داده بشه - حالا نتیجه 80درصد بقیه هم کار میکردن میشنن گنج خونه تا دولت ببینه بیکارن به اونام یارانه بدن -تو رو خدا تو این مملکت یکی به این اشفتگی برسه ببینیم چه خبره

    • jamshid

      یه دفعه همه را قطع کنید واینقدر تن مردمو نلرزانید .لطفا قیمتها را به حال قبل برگردونید ما یارانه نمیخواهیم با این پول تامین اب وبرق وگاز تامین نمیشه تا چه برسه به کمک هزینه شدن ویا جمع کردن فکر کنید بعد عمل کنید تبعات این اقدام واقعا به مردم فشار میاره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج