۷۱۹۵۲۷
۱۰ نظر
۵۰۱۷
۱۰ نظر
۵۰۱۷
پ

اروپا مقابل تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌ایستد

مسئول بخش اروپایی موسسه کارنگی روز شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ تاکید کرد که اروپا در برابر تهدیدهایی که از سوی امریکا برای شرکت های اروپایی دارای همکاری و مراوده تجاری- اقتصادی با ایران اعمال می شود ، واکنش سخت و قاطعانه نشان خواهد داد.

خبرگزاری ایرنا: مسئول بخش اروپایی موسسه کارنگی روز شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ تاکید کرد که اروپا در برابر تهدیدهایی که از سوی امریکا برای شرکت های اروپایی دارای همکاری و مراوده تجاری- اقتصادی با ایران اعمال می شود ، واکنش سخت و قاطعانه نشان خواهد داد.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ با اریک براتبرگ مسئول بخش اروپایی موسسه کارنگی نظرات وی را درباره خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران جویا شد و این کارشناس در پاسخ به این که اروپا چگونه می خواهد و می تواند برجام را حفظ کند؟ گفت : فکر می کنم اروپا سعی می کند در مقابل تصمیم ترامپ دربرابر خروج از برجام و تحریم های احتمالا جدید و سخت تر این کشور واکنش قاطعی نشان دهد.

وی گفت که اتحادیه اروپا با یک تیر دو نشان می زند. در بدو امر نشان داد که با اجرای مقررات بلوکه کردن تحریم ها به هرترتیب قصد دارد در مقابل ایالات متحده بایستد و همزمان به ایران هم نشان می دهد که از این کشور انتظار دارد در برجام باقی و به مفاد آن متعهد بماند. همچنین از این طریق به دیگر کشورهای حاضر در برجام نشان می دهد که ایران به برجام متعهد خواهد ماند.

براتبرگ در ادامه افزود: اکنون پرسش اصلی اینجاست که اروپا چگونه می تواند مکانیسم «مقررات بلوکه کردن تحریم ها» را دوباره در این چالش بکار بگیرد؟ اروپا پس از تصویب این قانون در دهه ۹۰ میلادی که قرار بود در تجارت با کوبا بکار گرفته شود دیگر این قانون را اجرایی و عملی نکرده است.

حال معلوم نیست اجرای چنین قانونی بتواند آیا شرکت های اروپایی را راضی کند تا در ایران بمانند و در صورتی که ایالات متحده تصمیم به وضع تحریم های جدید بگیرد دیگر شانس ماندن شرکت های اروپایی بسیار کاهش می یابد. به این ترتیب اروپا ناگزیر است در این زمینه با آمریکا و نه ایران در درجه اول مذاکره کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه شنبه هفته گذشته خروج آمریکا را از توافق هسته ایران و ۱+۵ و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق نامه هسته ای تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      بزک نیر بهار میاد اتحادیه اروپا با تضمین برجام میاد

    • بدون نام

      همین امروز پنج شرکت اروپایی قراردادشون لغو کردند.

    • مجید بهروزی

      اروپا نقش بازی میکنه.فریب سیاستمداران اروپایی و روسها را نخورید.باید منافع مردم ایران را در اولویت قرار دهیم.

    • خر شانس

      چرت نگین بابا
      شرکتهاشون اولین اقدامشون تحریم و قطع همکاری با ایران بود حالا اومدید نیگید جلو تحریم ها می ایستد!! مردم و خر گیر آوردید¡¡

    • علی جباری

      امیدوارم اروپاییها بتونن سلطه آمریکا بر جهان رو با اعمال سیاستهای جدید کم کنند .

    • سعید

      همش دروغه مگه اینکه یه باج بزرگ بهشون داده باشین

    • احمد

      زرشک

    • عدالت

      دارن گاز و نفت مفتی از ایران میبرند میخای حمایت سوری هم نکنند...

    • کارمند

      دم خروس و قسم حضرت عباس؟
      فعلا چیزی که معلومه بیشتر شرکتهای معتبر در حال خروج از ایران هستند

    • بدون نام

      صدنار بده آش به همین خیال باش چقدر شما روزنامه‌ها حیله گر هستید اوایل برجام نوشتید امضای کری تضمین نوشتید دیوار تحربم فرو ریهت نوشتید دیگر بدکن تحریم اکنون مینویسید برجام‌بدون آمرکیا برجام فلان برجام به امان دروغگوها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج