۷۱۹۷۶۲
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

سود گرانی ۳۰ درصدی قیمت مسکن در جیب دلالان

عضو هیئت ­­مدیره انجمن انبوه سازان تهران گفت: نوسان در بازارهای موازی،​ باعث شده تا سودجویان سرمایه های خود را وارد بازار مسکن کنند.

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت ­­مدیره انجمن انبوه سازان تهران گفت: نوسان در بازارهای موازی،​ باعث شده تا سودجویان سرمایه های خود را وارد بازار مسکن کنند.

محمد مهدی مافی ­­گفت: عواملی چون عرضه و تقاضا در قیمت مسکن تاثیرگذار است و تغییرات ­در ­ بازارهای موازی ­چون ارز، سکه و طلا جو ­روانی را پیش می آورد ­و سرمایه ها از بانک ها به سمت بخش مسکن سرازیر می شود و این امر همراه با افزایش قیمت ­مسکن بود.

وی­ افزود: قیمت مسکن حد منطقی و معقول باید داشته باشد در غیر این صورت توان خریدار پایین می آید و تولید کننده هم اقدام به کاهش ساخت و ساز می کند.

مافی­­ ادامه داد: قیمت مسکن در سال های گذشته به اندازه نرخ تورم بود؛­­ افزایش قیمت ۳۰ درصدی، بسیار لجام گسیخته است،­گروهی از این فرصت استفاده می کنند سود می برند و در مقابل ­مردم ضرر می کنند.

وی­ تاکید کرد: با افزایش قیمت مسکن، قیمت مصالح ساختمانی، دستمزد کارگران و .. افزایش می یابد و واسطه ها تنها سود می کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران ­افزود: باید اقتصادی پایدار داشته باشیم در غیر این صورت،­ تورم منجر به کاهش اشتغال در بخش مسکن می شود. در چند سال گذشته دولت تورم را نگه داشت اما اکنون یکدفعه قیمت از تورم بالا رفت و این ­به ضرر مصرف کننده است.

مافی تصریح کرد: باید ساخت مسکن براساس ­نیازسنجی و الگوی مصرف ­ صورت گیرد در برخی از مناطق کشور ­­با افزایش و در برخی نقاط با کاهش تولید روبرو هستیم بطور مثال در بحث ­لوکس نشینی، مسکن بسیار زیاد داریم که تاچندین سال آینده نیاز به ساخت و ساز این واحدها­ نیست اما در برخی نواحی(­بخش متوسط و فرودست جامعه) که به مسکن نیاز دارند محصول آماده نداریم.

وی افزود: دولت از نظر عملیاتی نمی تواند در بخش مسکن اقدامی کند اما­در سطح بالادستی می تواند با ساده سازی ساخت و ساز و دریافت ­مجوز ­این روند را تسهیل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا دولت باید به این قضیه رسیدگی کنه، و پای سودجویان رو از این بازار کوتاه کنه، خیلی راحت میشه قیمت و بازار مسکن رو کنترل کرد

    • بدون نام

      دولت فقط زورش سر فقیر فقرا و بی خانمان میرسه که بتونه مالیات ظالمانه ازشون بگیره یارانه چوندرغاشونو قطع کنه اب و برق رو به قیمت خونشون پاشون حساب کنه برا چوندرغاز وام خونشون رو تو شیشه کنه اخرشم بخاطر جورنکردن صدمین ضامن وام بهشون تعلق نگیره
      این مدیریت قیمت مسکن و کنترل تورم و بیکاری و گرفتن مالیات از خرپولا و جلو گیری از اختلاص و کنترل حقوق نجومی و دادن حق مردم و ... که بر عهده دولت نیست .

    • شهروند

      دولت بی عرضه، مسئولان بی درد، مردم بی رحم، فقیر بی نان، ایران ویران.

    • بدون نام

      ظاهراً این آقا توهم زده و افزایش بیش از دو برابری مسکن را به گردن دیگر بازارها می اندازد!! و افزایش قیمت مسکن را 30% اعلام میکند!! با این مانورها خریداری برای مسکن های باد کرده تون پیدا نخواهید کرد! کاهش سود بانکی و کاهش نرخ ارز و سکه هیچ وقت باعث نشد که سال قبل سرمایه ها بسمت مسکن بیاید! و سرمایه داران خانه های خالی مانده شما را با قیمت گزاف بخرند! و همچنان خالی مانده اند! اگر چنین بود که مسکن رونق گرفته بود و شما اینهمه صغری کبری نمی چیدید و جهش قیمت مسکن را به گردن بازارهای موازی نمی انداختید! اگر قیمت مسکن را بیش از دو برابر پائین نیاورید خریداری پیدا نخواهید کرد و ضرر هنگفتی را متحمل خواهید شد و با این توجیه که فروشنده هم وجود ندارد نمی توانید صورت مسئله را پاک کنید!!! فروشنده از فروش با قیمتهای گزاف لذت می برد چطور می تواند حاضر بفروش نباشد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر وقت دلار دو برابر پایین آمد مسکن هم باید بیاد.ولی با حرف و باد هوا چیزی حل نمیشه.

    • بدون نام

      مگر دولت فکر مردم تمام آقایان برج سازند آقای مکارم آقای مقتدایی آنوقت مسکن وسامان بدهند

    • بدون نام

      فقط یک مشت دلال زالوصفت موجب بالارفتن بی دلیل قیمت مسکن شدند و دودش به چشم خریداران رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت اخرش توی گودل خواهدافتاده انشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج