۷۱۹۷۷۹
۲۰ نظر
۵۰۰۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
پ

لیلی گلستان: آقای روحانی دیدید؟! اصلا کجایید!

آقای روحانی تشریف دارید؟ چرا شما را نمی‌بینم؟ اجازه می‌خواهم چند سؤال ساده و معمولی و بدون هیچ ترتیب و اولویتی از شما بکنم.

لیلی گلستان یادداشتی درباره اتفاقات اردیبهشت ۹۷ در روزنامه شرق نوشت:

لیلی گلستان: آقای روحانی دیدید؟! اصلا کجایید!

آقای روحانی تشریف دارید؟ چرا شما را نمی‌بینم؟ اجازه می‌خواهم چند سؤال ساده و معمولی و بدون هیچ ترتیب و اولویتی از شما بکنم:

- رقص محمود دولت‌آبادی بزرگ را در کنسرت گروه بوشهری «لیان» دیدید؟ من که حظ کردم و معنایش این بود که تمام سانسورها و اصلاحیه‌ها و ممیزی‌ها و افستی‌های غیرقانونی و همه بگیروببندهای فرهنگی و هنری، انگار نه انگار... .

-اصغر فرهادی را دیدید؟ تکریم‌ها و احترام‌ها و تعریف‌ها و تشویق‌ها را دیدید؟ شاید هنگام برگشت به خاک وطن، او را هم مجبور کنند مثل کیارستمی نازنین از در عقب فرودگاه جیم شود! حالا می‌خواهد جایزه گرفته باشد یا نگرفته باشد.

-به کنسرت علیزاده رفتید؟ علیزاده و خلج و بوستان. کیف نکردید؟ افتخار نکردید که این سه نفر از خاک پاک ایرانند؟ می‌دانید چه‌ها کشیده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند و با چه مشقتی توانسته‌اند دو شب کنسرت بدهند؟

-به دیدن تئاترها رفته‌اید؟ جمعیت مشتاق و فرهیخته و هنردوست را دیده‌اید؟ بازی هنرپیشه‌ها را دیده‌اید؟ یکی از یکی بهتر، اما حیف که دلشان پر است از گله و شکایت و حیف که همه بغض در گلو دارند.

-فیلم مثله‌شده‌ «عصبانی نیستم» را بعد از چندین سال که در محاق توقیف بود، دیدید؟ استقبال مردم را هم دیدید؟ صورت تکیده رضا درمیشیان را هم دیدید؟

- به افتتاح نمایشگاه‌ها در گالری‌های شهر رفته‌اید؟ که جای سوزن‌انداختن نیست و برای این‌همه هنرمند جوان گالری کم آورده‌ایم.

- جعفر پناهی را دیدید که فیلمش در فستیوال کن در بخش مسابقه پذیرفته شد و به خودش اجازه ندادند که برود؟ یک دقیقه سرپاایستادن حضار و کف‌زدنشان را برای صندلی خالی‌اش دیدید؟ حالا چه جایزه بگیرد و چه نگیرد، دیگر مهم نیست. این خودش بهترین جایزه بود.

-دختران برنده اول مسابقه فوتسال را دیدید؟ دخترانی که برای بار دوم برنده اول شدند و صداوسیما مسابقه آنها را منعکس نکرد. صورت‌های ماهشان را دیدید؟ شادی و شوروشوقشان را دیدید؟ تحقیر‌ها و تمسخرها و اعتراض‌ها را هم بر ضدشان خواندید؟

حالا برعکس!!!

- درگیری‌های کازرون را پیگیری کردید؟ الان خواندم که وزیر کشور در بیانیه‌ای گفته: «تا تأمین خواسته‌های کارشناسی و منطقی مردم منطقه، تقسیمات کشوری متوقف خواهد شد». می‌شد پیش از این آشوب‌ها و این‌همه زخمی و آسیب، از مردم منطقی و کارشناس منطقه در این مورد پرسش می‌شد. نمی‌شد؟ به همین سادگی.

- برخورد با معلم‌های شریفمان را دیدید که برای خواسته‌هایشان جمع شده بودند؟ بازداشتشان را هم ملاحظه کردید؟

-آتش‌زدن پرچم آمریکا را در مجلس دیدید؟ که یک پرچم یک‌وجبی را خواستند با فندک آتش بزنند و آتش نمی‌گرفت؟ آن‌هم در خانه ملت! و روبه‌روی رئیس خانه ملت که مانعشان نشد و فقط با تمسخر گفت: آتش هم نمی‌گیرد! و بعد مسبب این کار با افتخار تمام گفت خواستیم نشان بدهیم که ما اینیم!

- این خبر را خواندید که معلم مدرسه موی دخترک را برید به این بهانه که ناظم مرد مدرسه شاید از دیدن موی او تحریک شود؟

- خواندید که اورهان پاموک با دعوت ناشرش به ایران آمد و تمام برنامه‌هایش را لغو کردند؟ اورهان پاموک، برنده جایزه نوبل را می‌گویم. می‌شناسیدش؟

- خواندید که پیشنهاد کرده‌اند طلاق زن را از این پس در شناسنامه ننویسند، چون به او به چشم حقارت نگاه خواهد شد. عوض اینکه فرهنگ را عوض کنند و بزنند این چشم حقارت را کور کنند، فرهنگ ریاکاری و پنهان‌کاری را اشاعه می‌دهند.

- سه شرط ازدواج بدون اذن پدر را خواندید که از سوی خانم نماینده مجلس پیشنهاد شد، مثلا با نیتی خیر! فقط یکی‌اش را می‌گویم باقی پیشکش خانم نماینده! باید فوق‌لیسانس داشته باشد!! یعنی اگر فوق‌لیسانس داشته باشی می‌توانی بی‌اذن پدر بروی و ازدواج کنی. یقین دارم که سال آینده همه لیسانسه‌ها در فوق‌لیسانس اسم‌نویسی خواهند کرد! وای چه شود! از حالا آقای رئیس دانشگاه خودش را آماده کند. کلاس و استاد کم نیاورد.

- خبر تلگرام و فیلترشدن آن و خبر فیلترشدن فیلترشکن‌ها و فیلترشدن زندگی مردم بدبختی که از این راه نان درمی‌آوردند و تناقض‌گویی‌های وزیر ارتباطات که معلوم است مخالف است، اما مجبور است دم از موافقت بزند. حرف‌هایش را اگر به ردیف بخوانید، یکی‌درمیان، موافق... مخالف... موافق... ، مخالف... که آخر هم نفهمیدیم چه بلایی قرار است سرمان بیاید. چقدر دلم برایش سوخت. جوان خوش‌فکری است یا خوش‌فکری بود.

آقای روحانی، من دیده‌ها و خوانده‌هایم را فقط در یک ماه اردیبهشت برایتان گفتم که حتما خیلی موارد هم از نظرم افتاده است. تمام اینها فقط مال یک ماه بود! حالا این را ضرب‌در 12 کنید تا حال‌وروز ما را متوجه شوید. راستی آقای رئیس‌جمهور کجا هستید؟ در تمام مدت این یک ماه عقبتان گشتم و پیدایتان نکردم. کجایید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      عااااااالیییییی بود

    • منتقد

      خانم محترم مگه دوباره انتخاباته که میخواید هر روز ببینید ؟

    • بدون نام

      درود بر روحانی و همه ی روشنفکرهای وطنم

    • بدون نام

      احسنت به این میگن زن زندگی خدا نگهدارش

    • حسین

      خواندم‌ وباز هم خواهم خواند این یعنی صداقت در کلام یعنی صداقت در دیده ها اما راستی چرا فقط صورت تکیده رضا درمیشان چرا صورت تکیده در اول جوانی جوانان نه ! راستی چرا فقط ضربدر ۱۲ مگر مشگلات روند ثابتی دارند من فکر می کنم مشگلات روند صعودی دارند تازه شما شاید عرض می کنم شاید کمتر از من وامثال من در بین مردم هستید ولی شما قطعا" بادید مسلح می بینید چرا از تاخیر در پرداخت حقوق اندک بازنشستگان ومستمر بگیرآن ونگاه وبیان عوام فریبا نه وزیر محترم کار که به هر کجا می رود می گوید من اینجا کارکرد ه‌ام من آب یخ می فروختم خوبه هم جا باز نیست والا چه چیز ها می گفت این دو بیتی تقدیم نگاه خوبتان سر کار خانم :
      امروز بهای هیزم وعود یکی است / در چشم جهان خلیل ونمرود یکی است
      درگوش کسانی که در این بازارند / آواز خر ونغمه داوود یکی است

    • بی نام

      درود بر لیلی گلستان وتمام میهن پرستاو لعنت برهرچی وطن فروش

    • بدون نام

      روحانی ۲۴ اردیبهشت ۹۶ تبلیغات انتخاباتی اصفهان:

      شما فکر میکنید اگر روحانی نباشه تحریم برمی‌گرده؟ اگر روحانی نباشه فضای مجازی رو میتونید ببندید؟ مگر این مردم میگذارن؟

      دروغگو را خداوند رسوا می‌کند...

    • ن ح

      مسولان نا محترم مگه شما قسم خوردید مردم و اذیت کنید .خدا عوضتون بده.

    • بدون نام

      خانم محترم، رئیس جمهورکه کاره ای نیست، ... دنبال چه وکه میگردید، دولت جای دگراست، وپاسخگونیست.. خودتوخسته نکن.. آنهاخودرانماینده مطلق خداودین میدانند..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهونه جدید برای تفره از انجام کارها.رئیس جمهور کاره ای نیست
        چطکر پس تمام بلاهایی که اومد تقصیر دولت قبلی بوده.اونموقع رئیس جمهور همه کاره بودن؟

      • علی م

        خیلی جالبه موقع جواب دادن هیچ کاره اندومیشه دولت بااسلحه اماخرکه ازپل میگذره تمام پروژه ها ی افتتاحی که اونا براش زحمت کشیدن میشه به کام اینا وقتی سفره پهن باشه ایناهمه کاره اند وفقط درپاسخ گویی، مقصر همه ی افلاک هستند جز اینها وشماجواب درستی نمی شنوید بحث بازارارزو گرانی هر روزه گوشت ومرغ ومسکن واجاره بها و......... سبدخالی وبزک کرده ی برجام الان هم ازبی تدبیری مسئولین محترم هرروزدریک نقطه ازکشور بلوا وآشوبه وبهانه برای برهم زدن امنیت جامعه یک روز کازرون یک روزسمنان روزدیگه مشهد ونیشابورو...... ایناروکی باید جواب بده غیرازمسئولین بی تدبیر دولت تدبیر وامید

    • حسن

      عالی بود در سنگ نرود میخ آهنی

    • روبی

      حرف مردم بود

    • بدون نام

      چه حقایق تلخی...جای تاسف داره...

    • بدون نام

      احسن خوب گفتی ایران افغانیزه دارن میکنن وملت بزرگ ایران فراموش وازبین میبرن وهرجادنیابری بگی ایرانی میگن افغانستان ومسخرمون میکنن ماچقدربختیم یکی دیگه میجنگه وبی عرضس ومثل ایران جنگ تحمیلی فرارنکردن بزدلها بمونیدبجنگین تاوان وضررش بایدایران بده عجیبه خارجیهامیگن شمابیکارترینیدچرااینقدرافغانی بایدباش توایران وبودجه ومنبع کشورهزینا۱۶ملیون افغانی بیگانه میکنیدو۱۰ملیون شغلمون اشغال وبیکارکردن اینهارم بگیداگه میبینید

    • بدون نام

      آقایروحانی درتدارک انتخابات بعدی برای ریاست جمهوری مردم کره ماه رفته اونجا هفته دیگه میاتش

    • بدون نام

      درود خانم گلستان عالی بود

    • بدون نام

      من هم برای قلم زیبایتان ایستاده برایتان دست خواهم زد دست مریزاد

    • بدون نام

      بله این وضع پوشش وحجاب شما هم دیدیم ،بیشترازاین نشاط می خواهید؟

    • میلاد

      نگفتید پول ایران دراین چهل سال چراخرج مردم عرب منطقه شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج