۷۱۹۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ناگفته های دو مسئول از سفر نیویورک

در آستانه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که فردا در ژنو آغاز می شود، دو چهره شاخص دولت جزئیات تازه ای از رویدادهای مهم نیویورک و نیز مدیریت رسانه ای و دیپلماتیک دولت در این سفر را تشریح کردند.

فرارو: در آستانه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که فردا در ژنو آغاز می شود، دو چهره شاخص دولت جزئیات تازه ای از رویدادهای مهم نیویورک و نیز مدیریت رسانه ای و دیپلماتیک دولت در این سفر را تشریح کردند.

روزنامه ایران نوشت؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری ناگفته هایی از طراحی دیپلماسی روحانی برای ارائه تصویر نوین ایران و نحوه مواجهه با طرف های آمریکایی بازگو کردند. این دو چهره دیپلماتیک و رسانه ای همچنین به تشریح دیدگاه ها و بازتاب های داخلی و خارجی سفر رئیس جمهوری به مقر سازمان ملل پرداختند.

ظريف: امتيازگيري را به عرصه ديپلماسي نكشانیم

مرد شماره يك دستگاه ديپلماسي و تيم مذاكرات هسته‌اي ايران درخصوص دستاوردهاي ديپلماسي نيويورك با صراحت بیشتری سخن گفت.

وزیر خارجه کشورمان با تشریح نگاه های مختلف جناح های آمریکایی نسبت به رویکرد جدید ایران تاکید کرد: تلاش کردیم صدای واقع بین های آمریکایی را بشنویم و مدیریت کنیم.

ظریف گفت: در پی این دپیلماسی تهران در نیویورک پروسه چند ساله جريان‌هاي تندرو و صهيونيستي با چالش روبه‌رو شده است.

ظريف اما در پاسخ به اين سؤال كه آيا انتقادهای داخلی، در عزم دستگاه ديپلماسي خلل وارد كرده يا نه، توصيه كرد كه همه جريان‌ها براي يكبار هم كه شده، زير چتر منافع ملي جاي بگيرند و مطالبات سياسي را براي وقتي ديگر بگذارند چرا كه اين بار ايران با دست پر به ژنو مي‌رود تا به بازي مذاكره براي مذاكره پايان دهد.

وی تاکید کرد که بنده از تمام جريانات داخلي تقاضا مي‌كنم كه در شرايط كنوني به دنبال بازي سياسي و امتيازگيري داخلي نباشند چرا كه يك اقدام و هدف بزرگ ملي در دستور كار است كه نيازمند وحدت، همدلي و انسجام ملي است. تاريخ در مورد كساني كه در اين شرايط به خاطر منافع جناحي، منافعي ملي را زير پا گذاشتند، قضاوت خواهد كرد و مردم به چنين برخوردي روي خوش نخواهند داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اميدوارم جريانات داخلي به جاي اين كه به فكر منافع جناحي و ديدگاه‌هاي خودشان باشند، به فكر منافع ملي باشند.

آشنا: در بسته بود اما پنجره را گشودیم

مشاور فرهنگی رئیس جمهور که در یک هفته تاریخی تلاش کرد مدیریت رسانه ای متفاوتی را نسبت به حضور تیم دیپلماسی در نیویورک سازماندهی کند، از زوایای پیچیده و تو در توی مبادله پیام میان تهران و واشنگتن خبرداد.

وی گفت زمانی که تیم ایران برای سفر به نیویورک آماده می شد، با رصد و تحلیل فضای رسانه های غربی به خصوص آمریکا دریافتیم که عمده رسانه‌هاي امريكايي تحت تأثير فضاي قبل از انتخابات نه تنها نگاه خوشبينانه‌اي به اين سفر نداشتند بلكه نوعي پيش درآمد منفي هم براي اين سفر ديده بودند.

وی گفت: برای غلبه بر این فضا مصاحبه رئیس جمهور با یک شبکه آمریکایی طراحی شد. از قضا مصاحبه با ان‌بي‌سي تاثير فراواني در آماده‌سازي فضاي داخلي امريكا براي حضور دكتر روحاني در اجلاس نيويورك فراهم کرد. در واقع مصاحبه آقاي روحاني با شبكه امريكايي ان بي‌سي كمك كرد كه اين نگراني‌ها به انتظار تبديل شود. يعني رويكرد آن‌ها به گونه‌اي تغيير كرد كه گويا فرد جديدي از ايران در راه است و حرف جديدی گفته خواهد شد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در ادامه از بخش دیگر این طراحی خبر داد و گفت: پيام ما بايد اين مي‌شد كه ما در را باز نمي‌كنيم اما پنجره را هم نمي‌بنديم. اين كل نقشه راهي بود كه تيم براساس آن كار كرد. اين پيام در واقع از نظر نمادين و زيبايي‌شناسي در مصاحبه ان بي‌سي با آقاي روحاني تعبيه شده بود. پشت سر آقاي روحاني يك در «نيمه باز» بود كه نه «باز» است و نه «بسته» ما اين پيام را گذاشته بوديم و تا آخر هم همين مسير را رفتيم. پاسخ به تلفن اوباما هم براساس اين ديدگاه داده شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج