adexo3
۷۲۰۵۷۴
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

انبارهای خودرو زیر ذره‌بین کمیسیون صنایع مجلس

انتشار خبرهایی احتکار ۹۰ هزار خودرو سبب شد کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ۲ نفر از اعضای خود را به بازدید از مجموعه های خودروسازی، خطوط تولید و انبارهای خودروسازان بفرستد.

ایرنا: انتشار خبرهایی احتکار ۹۰ هزار خودرو سبب شد کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ۲ نفر از اعضای خود را به بازدید از مجموعه های خودروسازی، خطوط تولید و انبارهای خودروسازان بفرستد.

در روزهای گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از احتکار ۹۰ هزار خودرو از سوی خودروسازان داخلی خبر داد؛ امری که با تکذیب این شرکت ها همراه بود.


اکنون عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هدف بازدید اعضای این کمیسیون از مجموعه های خودروسازی، خطوط تولید و انبارهای آنها را تهیه گزارش در این باره اعلام کرده است.


به گزارش دوشنبه تارنمای خانه ملت، «محمدرضا منصوری» درباره درخواست خودروسازان برای افزایش ۲۴ درصدی قیمت خودروهای داخلی گفت: در آخرین نشست کمیسیون، خودروسازان موضوع احتکار را تکذیب کرده و می گویند قطعه سازان قطعه کم ارائه می دهند و این موضوع سبب پایین آمدن شمارگان (تیراژ) تولید شده است.
منصوری افزود: خودروسازان می گویند به دلیل اختلاف قیمت با شورای رقابت، فروش خودروها کاهش یافته است که این توجیه صحیحی نیست.


وی ادامه داد: ۲۰ درصد قطعات خودروها وارداتی است و افزایش دلار بر خودروهای داخلی تاثیری ندارد.
«کمیسیون صنایع و معادن با فشار به خودروسازان اجازه افزایش قیمت را نمی دهد و حداکثر افزایش قیمت خودرو می تواند پنج درصد باشد».


منصوری تصریح کرد: احتکار خودرو و افزایش قیمت به بهانه گرانی دلار به هیچ وجه توجیه ندارد و خودروسازان باید خودروهای باکیفیت به مردم ارائه کنند.

** وزیر صنعت سه شنبه هفته آتی درباره خودرو به کمیسیون توضیح می دهد


نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خبر داد وزیر صنعت، معدن و تجارت سه شنبه هفته آتی در کمیسیون صنایع و معادن در این باره توضیحاتی می دهد.


به گزارش ایرنا، دهم اردیبهشت ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش نرخ ارز و حداقل دستمزدها را به عنوان عوامل اجتناب ناپذیر گرانی خودروهای داخلی و خارجی اعلام کرد.


«محمد شریعتمداری» توضیح داد: به طور طبیعی افزایش نرخ ارز مبادله ای از 3800 به 4200 تومان و همچنین کاهش سه ماهه ارز- برای خودروهایی که از ارز آزاد استفاده می کردند و از نرخ های بالاتر به 4200 تومان بازگشتند- تاثیراتی را بر بخشی از خودروسازی گذاشت؛ بویژه آن قسمت که به واردات خارجی نیازمند است.


به گفته این مسوول، افزایش حداقل دستمزدها که به تصویب شورای عالی کار رسیده است نیز بر صنعت خودروسازی تاثیر می گذارد.


وی تاکید کرد بخشی که به ساخت و تولید داخلی مربوط است از افزایش قیمت ها بیشتر تبعیت می کند.


آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد پارسال یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۷۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ (یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۷۷ دستگاه) ۱۳.۷ درصد افزایش داشت.


پارسال میزان تولید خودرو سواری به یک میلیون و 442 هزار و 620 دستگاه رسید که نسبت به تولید سال 1395 (یک میلیون و 255 هزار و 211 دستگاه) افزایش 14.9 درصدی دارد.


در این مدت، ۹۳۱ دستگاه ون تولید شد که با در نظرگرفتن تولید سال ۱۳۹۵ (۱۷۷ دستگاه) افزایش ۴۲۶ درصدی را نشان می دهد.


پارسال همچنین تولید مینی بوس و میدل باس با افزایش 52.6 درصدی به یک هزار و 381 دستگاه رسید.


تولید اتوبوس نیز با رشد ۵۳.۹ درصدی، به رقم یک هزار و ۷۸۲ دستگاه دست یافت.


پارسال تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز 8.5 درصد رشد کرد و به 16 هزار و 546 دستگاه رسید.


تولید انواع خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۳۹۶ با افزایش ۹ درصدی همراه بود. در این سال ۷۱۳ هزار و ۶۹ دستگاه خودرو در این شرکت تولید شد.


پارسال در گروه خودروسازی سایپا نیز 666 هزار و 666 دستگاه انواع خودرو تولید شد که با توجه به آمار تولید در سال 1395 (570 هزار و 847 دستگاه) افزایش 16.8 درصدی داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمیخواد زحمت به خودتون بدید، یه سر به پارکینگ های عمومی بزرگ سطح شهر تهران بزنین همه چی میاد دستتون. نمونش، پارکینگی که حدود پنجاه شصت متری میدون امام حسین توی خیابون دماوند هست. خودم با چشام دیدم که کل پارکینگ بجز یه قسمت کوچیکش شده بود انبار ماشینای صفر ایران خودرو. یه بنده خدایی میگفت که فقط این پارکینگ نیست. خیلی از پارکینگهای تهران رو به این شکل درآوردن.

    • بدون نام

      معمولا خودرو سازها تا شش ماه قطعات وارداتی را در انبار دارند و تحریم آمریکا هم از شش ماه دیگر آغاز می شود و کشوزهای اروپایی ایران را تحریم نکرده اند
      ما با این مدیران و تولید کنندگان داخلی احتیاج به دشمن نداریم ، هر کاری که دوست دارند انجام می دهند از احتکار کردن، گران کردن ، ساختن جنس نا مرغوب ، کم فروشی
      دروغگویی . بعد سینه خود را جلو می دهند و ادعای مسلمانی هم دارند ، وقتی هم مشگلی پیش می آید می گویند شکایت کنید ، آخر از کی به کی شکایت کنیم همه اینها دست در دست هم دارند ، الان می گویند خودرو را احتکار کرده اند ، دو نفر را هم انتخاب کزده اند تا خلافشان ثابت شود ، خودرو سازها به این دو نفر اینقدر رشوه می دهند که بعد در گزارش می نویسند ، احتکار نکرده اند که هیچ ، یه چیزی هم طلبکار می شوند ،
      این است مفسد فی الارض

    • بدون نام

      بنظر من خودرو سازان کار خوبی می کنند در کشوری که تولید و فروش انحصاری باشد و رقابت صفر. و هرچه آشغال دارند به خورد مردم میدن شما از این بیشتر انتظار دارید اگر راست می گویند فقط یک سال واردات خودرو را آزاد بکنند آن وقت معلوم میشود که چی به چیه وکی به کیه! افسوس که. ........

    • بدون نام

      حالا نود هزار خودرو احتکار شده است یا نه

    • سرفراز

      دو حرکت زده می شود که برای همه مشخص است:
      یک اینکه در انبارها، از هر خودرو یک قطعه برمی دارند و می گویند که خودرو آماده نیست و احتکاری صورت نگرفته است. یعنی ماشین کامل نیست و ناقص است. مثلا از روی یکی سپر جلو با می کنند. از ماشین دیگر دسته دنده بر می دارند و از یه ماشین دیگه لنت ترمز عقب. و نمایش خود را شروع می کنند که نمیشه که ماشین ناقص به مشتری تحویل بدیم.
      دوم اینکه بالاخره هر کسی یه قیمتی داره. یکی ارزونه و یکی دیگه گرون. می خرنِش. مثل آب خوردن. آقای نماینده کمیسیون نمیدونم چی چیه کجا، بیا این ماشین دنا پلاسه. اونقدر مشتری داره، چی؟ قبول نمی کنی؟ گفتی پسر داری. خوب بیا این پارس دنده اتوماتیک هم مال پسرت. چی دختر شاسی بلند دوست داره؟ سوزوکی حرف نداره. الان قیمتش روی ۲۰۰ تومن می چرخه. آی پسر. بیا این سه تا ماشین رو با سوییچ و کلیه مدارک ببرید توی پارکینگ خونه آقا تحویل بدید بیایید.
      حالا این شما و این گزارش کامل آقایون. ببینید. امیدوارم اینطوری نباشه.

    • بدون نام

      واقعا ماندیم میرویم قراداد پیش خرید شش ماهه میبندیم و 50 درصد پول یا به عبارتی پول خرید قطعات را به این حضرات میدهیم یعنی این آقایان باید در بدو دریافت پول ما نسبت به تامین قطعات منفصله اقدام نموده و ما با توجه زنان تحویل صرفا باید هزینه تولید را بدهیم ولی یک شبه همه دنبال چوش می باشند و توقع 24 درصد در کل را دارند و این ها باید سود مشارکت ما را هم به نسبت بالا برده از تعهد تحویل نگویید اگر یک بیچاره چک بدهد و در سر رسید نقد نشود برایش برگه زده و. ادامه کار متاسفانه وزارت صنایع با مدیران نالایق که در عمل جوابگو نبوده و دیگر رنگشان حنا نداشته و اگر بیشتر بررسی گردد مسئولان محترم رانت خودروئی بوده این وضع را به وجود آورده که ایران خودرو و سایپا مثل گربه بی چشم رو قداره بند شده و قیمت ها را بالا برده و از طرف دیگر دولت شیتیله 9 درصد خودش بگیره قیمت را بالا برده قطعه سازان چه کسانی هستند و دولت هم به سود خودش میرسد حال می ضرر میکنه مصرف کننده بیچاره. واقعا مملکت ما خنده داره می به فکر روزی حلال است یاد بچه های دهه شصت بخیر که مخلصانه کار کردن و الان فقط رانت خواهی که نهادینه شده. اگر فردا بگوئید پشکل پیش فروش میشود خریداران مایه دار در صف هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج