۷۲۳۳۱۹
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دفاع پمپئو از رویکرد خصمانه آمریکا در قبال ایران

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه اظهارات خصمانه‌اش علیه کشورمان، از استراتژی کشورش درقبال ایران دفاع کرد و گفت که هدفش ایجاد اجماع جهانی علیه تهران است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه اظهارات خصمانه‌اش علیه کشورمان، از استراتژی کشورش درقبال ایران دفاع کرد و گفت که هدفش ایجاد اجماع جهانی علیه تهران است.

مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که به تازگی طرح جدید واشنگتن برای مقابله با ایران را تشریح کرده است، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به دفاع از ادامه رویکرد خصمانه آمریکا در قبال کشورمان پرداخت.

وی در این توئیت نوشت: استراتژی ما درخصوص ایران این است که یک اجماع جهانی ایجاد کنیم که به‌ سادگی از ایران می‌خواهد آنچه ما از هر کشور دیگری می‌خواهیم را انجام دهد؛ همانند یک کشور نرمال رفتار کند.

وزیر امورخارجه آمریکا هفته گذشته در تشریح طرح به اصطلاح جدید خود برای مقابله با ایران به تکرار ادعاهای خصمانه و بی‌اساس واشنگتن علیه کشورمان پرداخت ودر سخنان ضد ایرانی‌اش فهرستی از ۱۲ اقدامی را که ایران باید انجام دهد، ارائه داد که شامل شفافیت برنامه هسته‌ای، دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمامی تاسیسات ایران و همچنین آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران است.

پمپئو در ادامه خواستار توقف حمایت ایران از گروه‌هایی شد که آمریکا آنها را در فهرست خود از سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در واکنش به سخنان پمپئو گفت: اینکه آقایی که سال‌ها در یک مرکز جاسوسی مشغول فعالیت بوده، حالا بخواهد از جایگاه وزیر خارجه آمریکا برای ایران و دیگر کشورها تعیین تکلیف کند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. شما چه کاره‌اید که می‌خواهید برای ایران و جهان تصمیم بگیرید و بگویید ایران در زمینه فناوری هسته‌ای چه بکند و چه نکند.

محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در واکنش به اظهارات خصمانه پمپئو علیه ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: دیپلماسی قلابی آمریکا چیزی جز تنزل به عادات قدیمی نیست: [این دیپلماسی] که در حصار توهمات و سیاست‌های شکست‌خورده قرار دارد و گروه‌های فاسد دارای منافع خاص آن را دیکته می‌کنند، انتخاب‌های نادرست یکسانی را تکرار می‌کند و در نتیجه، همان محصولات ناخوشایند پیشین را درو خواهد کرد.

ظریف در ادامه تاکید کرد: ایران، در عین حال، در حال همکاری با شرکا برای راهکارهای برجامی در دوران پس از آمریکا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درتمام دنیادشمنیهابه دوستی تبدیل شدجزایران باامریکاکه معلوم نیست برسرچیست وجزشروضرروبدبختی چیزی برای ماندارد

    • بدون نام

      ایول پمپو ،جواب پرچم سوزاندن اینه،آمریکا خیلی تلاش کرد با ایران رابطه دوستانه برقرار کنه اما نذاشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ...برو تاریخ بخون...

    • بدون نام

      گوه خورده پمپوخرنفهم هیچ غلطی نمی تونه بکنه

    • بدون نام

      شما طبق چه قانون و حقی از کشورها میخواهید که کشورها چگونه باب میل شما رفتار کنند و اینکه به دروغ میگوئید مثل همه کشورها آیا عربستان ویا اسرائیل که بمب اتم دارد و عضو هیچ سازمان و یا پایبند به آنها نیست را که همه بر خلاف ادعای دروغین شما همه میدانند

    • بدون نام

      راست میگوید!!!چون این شرایط برای همه کشورها مساوی و عادلانه هست!!!حتی برای اسرائیل با توجه به پایبندیش به تمام سازمانها و آژانس بین المللی اتمی و عدم دارا بودن بمب اتم بسیار سختگیرانه تر از سایر کشورهاست واین غیر قابل انکار هست!!!!و تمام جهان به آن اذعان دارند

    • بدون نام

      رابطه باآمریکا حماقت محض است کسی که کشورش دارای تمدنی دیرینه داردبجای اینکه روی پای خودش بایستد منفعل میشود.آمریکا فرشته خوشبختی وکمال نیست.پمپئو نادان وبی عقل است وگرنه هرگزایرانی را تهدیدنمیکرد.ماپیروزیم....

    • عنقا

      توبچه کجایی که میگی نرمال رفتار کردم یافشار میارییا حمایت میکنی یا هم اینکه الان اینو مگی نمیری یهبار

    • امیر

      جالبه این از وقتی که اومده سر کار هی مثل سگ واق واق میکنه بازم اشکالی نداره خب اومده طرف مقابل ماست ولی من نمیدونم چرا یه عده خائن وطن فروش دارن ازش حمایت میکنن

    • بدون نام

      در گذشته امریکا و ایران رابطه داشت که ما ملت مثل آدم زندگی خوبی داشتیم میکردیم ۰ والا تو نمیری

    • بدون نام

      خیانت های روسها را با آمریکا مقایسه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج