۷۲۳۴۹۱
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

واردکنندگان خودرو یک‌شبه میلیاردر می‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تجربه سال‌های اخیر نشان داده که واردکنندگان خودرو از موقعیت‌هایی همچون تغییر نرخ ارز سوءاستفاده کرده و یک شبه میلیاردر می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تجربه سال‌های اخیر نشان داده که واردکنندگان خودرو از موقعیت‌هایی همچون تغییر نرخ ارز سوءاستفاده کرده و یک شبه میلیاردر می‌شوند.

امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار خودروهای وارداتی وجود ندارد و واردکنندگان هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بازار خودروهای وارداتی به حال خود رها شده و در وضعیت بدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: هنوز یادمان نرفته که چند سال پیش زمانی‌که نرخ دلار از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تومان رسید واردکنندگان خودرو یک مرتبه قیمت خودروهایی که با ارز ۱۰۰۰ تومانی وارد کرده بودند را در حد ارز ۳۰۰۰ تومانی افزایش دادند و یک مرتبه دارایی‌شان سه برابر شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در حال حاضر نیز که با تک نرخی شدن ارز واردکنندگان خودرو از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات استفاده می‌کنند اما همچنان مبنای قیمت‌گذاری آنها ارز حدودا ۶۰۰۰ هزار تومانی بازار آزاد است که در گذشته از آن استفاده می‌کردند.

وی افزود: این در حالی است که با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، هزینه‌های واردات خودرو نسبت به چند ماه پیش که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند به مراتب کمتر شده و بنابراین قیمت خودروهای وارداتی نیز باید کاهش یابد.

امینی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت دقیق و درستی بر بازار خودروهای وارداتی داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون این نظارت وجود ندارد و واردکنندگان خودرو مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا بوده همین بوده

    • بدون نام

      مطمئن باشيد پاى چندتا آقازاده دزد توكاره برا همين دولت نظارت نميكنه چون زورش نميرسه

    • بدون نام

      تواین مملکت کجانظارت هست که اونجاهم باشد ....

    • علی

      واقعاً متاسفم برای اون دانشگاه علامه که ایشون استادشه. واردکنندگان خودرو داراییشون سه برابر نشده، بلکه اونها فقط داراییشان را در مقابل افت سه برابری ارزش واقعی پول ملی حفظ کردند. افراد باید وضعیت اقتصادیشان را نسبت به دنیایی که در آن زندگی می کنند بسنجند. مشکل امثال این آقای به اصطلاح استاد اینه که فکر می کنه دنیا فقط چهاردیواری ایرانه.

    • بدون نام

      پول حرام خوردن نداره بالاخره به قول معروف آبش در میاد اینارو فقط باید اعدام کنن

    • بدون نام

      واردکننده خودرو من نیستم که؛ازهمین وزراودلواپسان ونمایندگان مجلس ونهادهای خاصی هستند که خودشونو صاحب این مملکت میدانندوبرید جلوشونوبگیرید اگه دستتون باهم تو یک کاسه نیست

    • بدون نام

      اگه تو کشور حساب و کتابی بود وضع ما این نبود

    • بدون نام

      ما که ۳۰ ساله می دونیم . مساله اینه که شما چرا حالا می گین؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خرتو خره!

    • بدون نام

      خدا اینارو لعنت کنه به همین وقت عزیز . کسایی هم که دست دارن تو این قضیه خدا خودشونو خانوادشونو لعنت کنه الهی. فکر کردن هیچ کسی متوجه این دزدی نیست!

    • بدون نام

      همشون اقا زاده و نور چشمی هستند .

    • مهدی

      سیاست های اقتصادی در کشور به گونه ای عمل میشود که بستر رانت را در زمینه هائی آنچنان در دست دلالان پیش گزینش شده آماده میکند که پس از آن زمینه ها رکود و تخریب در زمینه تولید و بازار را اساسی نابود میکند. زمانی آنچنان در بخش مسکن سود نجومی بوجود آوردن که تا سالیان دراز این بخش به تولید و رونق نخواهد رسید. پس از آن در سال گذشته رانت ارز باعث ضربه مهلک به تمام مراتب اقتصادی زد که نتیجه بی ثباتی فراوان اقتصادی خواهد شد. مورد دیگر تعرفه خودرو بود که رانت در صدهزار خودرو وارداتی بوجود آورد . تاثیر ان رکود خودرو باکیفیت شده و رانت دهها ساله واردکنندگان دریک سال شد.نتیجه ان گرانی خودرو مونتاژ و داخلی شده که به علت بی کیفیتی استقبالی نخواهد شد و صنعت خودرو بیش از پیش بی سامان خواهد شد.این مقاطع اقتصاد کشور به نوع تهاجم بود طولانی که در دوران های مختلف به شکل خاصی ضربه مهلک به اقتصاد کلان زد. رانت از ایران دور نمی شود.

    • سالار

      مسوولان روی چی نظارت دارند که روی خودرو داشته باشند
      هرکس واسه خودش داره مردم رو تا اونجا که میتونه تیغ میزنه
      کنترل خودروهای داخلی ندارند و هر روز مدیران ایرانخودرو وسایپا این دولگن ساز قیمتها افزایش می دهند و کسی جلوشون نمیگیره دیگه چی انتظاری ازشون هست
      ناظرانی که ملت را به پول و منافع یه عده مدیر فاسد فروخته اند

    • بدون نام

      این جا ایران است

    • خودرو

      بله وقتی اقتصاد مریض بشه یشبه خیلیا میلیاردر میشن دولت خودبخود قانونهاش یک عده دو پولدار میکنه یارو اصلا کاری انجام نمیده فقط تماشا میکنه
      یک عده هم بیچاره میشن کاری هم از دستشون برنمیاد اخه این که نشد پول مفت یارو گیرش بیاد
      با بیکفایتی مدیر ها
      البته رانت خواریه اینکار جز این چیزی نیست
      برنامه ریزی شدست توی تلوزیون هم گفته شد رانتخواریه فقط

    • بدون نام

      وارد کننده ها چه کسانی هستن خودتان میگی نه برو گمرک برگه های ترخیص را بررسی کن.....

    • بدون نام

      گمرکی که ترلیاردی بعضیا ازش میخورن.. این چند ملیار که چیزی نیس!!! فقط بیچاره ملت..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج