۷۲۴۵۴۸
۲۳ نظر
۵۰۰۱
۲۳ نظر
۵۰۰۱
پ

آزار دانش آموز تهرانی، وزیر را به مجلس کشاند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در همه جوامع عده‌ای افراد بیمار وجود دارند که به شکل‌های مختلف نمایان می‌شوند بیماران جنسی هم از شایع‌ترین آنها هستند اما در همه آن جوامع این بیماران کنترل می‌شوند، ابزار کنترلی برای آنها وجود دارد. اما در کشور ما ابزار کنترل وجود ندارد، تنها ابزار کنترل ما در بحث خشونت جنسی جرم انگاری است، پس نقش پیشگیری و آموزش در این بین چیست؟ خانواده‌ها و بچه‌ها باید در این موارد آموزش ببینند.

خبرگزاری ایلنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع آزار جنسی دانش آموزان در مدرسه‌ای غیر انتفاعی در غرب تهران واکنش نشان دادند.

پروانه مافی در خصوص طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش گفت: ما برای این موضوع قاطعانه پیگیر طرح سوال از وزیر هستیم، وزیر باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی افزود: این افراد باید به اشد مجازات محکوم شوند، چراکه این موضوعات شوخی‌بردار نیست و هیچ گونه تخفیفی نباید صورت بگیرد.

مافی ادامه داد: ما نسبت به موارد مشابهی که پیش آمده برخورد جدی نداشته‌ایم به همین دلیل با افزایش آمار این اتفاقات در جامعه روبه رو هستیم.

نماینده تهران با بیان اینکه مجازات برای عبرت دیگران تعبیه شده اما این افراد مجازاتی درخور اعمالشان ندیده‌اند، گفت: وقتی برای خاطیان در این موارد اتفاقی نمی‌افتد آنها بر جرم و اعمال خود دلیر و جسور می‌شوند.

مافی گفت: ما اینبار از این مورد عبور نمی‌کنیم، وزیر باید به مجلس بیاید و در خصوص تکرار این موارد پاسخگو باشد، اشد مجازات باید برای فرد خاطی تعیین شود.

وی یادآور شد: آنقدر از کنار این مسائل ساده گذشته‌ایم که قبح آنها در میان مردم ریخته است، مجازات خاطی باید سنگین باشد تا جامعه مصون بماند.

طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم دراین باره به نقد شدید نسبت به عدم آموزش خانواده‌ها به فرزندان پرداخت و گفت: پدید آمدن این اتفاقات آن هم به طور پی در پی فضای خشونت را در جامعه تشدید می‌کند، آن هم خشونتی که به بدترین شکل ممکن آن یعنی خشونت جنسی پدیدار شده است.

وی ادامه داد: خشونت جنسی از زشت‌ترین اشکال خشونت در جامعه ما است. در جامعه ما بعضی مسائل به لحاظ مذهبی و فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد در نتیجه توقع بیشتری هم در خصوص برخورد با آنها می‌رود. جامعه از این مسائل به شدت متاثر می‌شود.

سیاوشی با بیان اینکه حاکمیت وظیفه دارد آموزش مسائل جنسی به فرزندان را در خانواده‌ها نهادینه کند گفت: وزارت آموزش و پرورش باید مکلف شود تا وظایفی تعریف شده در این زمینه داشته باشد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: سوال این است که این نیروها به چه شکلی وارد چارچوب آموزشی می‌شوند؟ چه نظارتی بر نیروهای آموزش و پرورش وجود دارد؟ چگونه وارد مدارس می‌شوند؟ چه مراحلی طی می‌شود تا افراد وارد آموزش و پرورش شوند؟

سیاوشی خاطرنشان کرد: در همه جوامع عده‌ای افراد بیمار وجود دارند که به شکل‌های مختلف نمایان می‌شوند بیماران جنسی هم از شایع‌ترین آنها هستند اما در همه آن جوامع این بیماران کنترل می‌شوند، ابزار کنترلی برای آنها وجود دارد. اما در کشور ما ابزار کنترل وجود ندارد، تنها ابزار کنترل ما در بحث خشونت جنسی جرم‌انگاری است، پس نقش پیشگیری و آموزش در این بین چیست؟ خانواده‌ها و بچه ها باید در این موارد آموزش ببینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      چی ادم میشنوه چندروز پیش چی گفتی منم نوشته بودم قبول کردی یک مردانه دخترانه میره موی بچه ها کوتاه میشه الان مدیر اگه حالش خراببود چرااینجوری شد براثر چی این کار کرد گفتی برخورد میکنم انم درغیرانتفاعی یادولتی نباید همچین اتفاقی بیفته حالا به خانوادههاشون که به بچه ها مشروب خورانده چه جوابی داری بدی

    • بهروز

      تنها اشتباه وزارت اموزش ایجاد مدارس غیر انتفاعی میباشد مدرسه بچه‌هایی یک کشور باید دولتی باشد ودر بخش دولتی امار زیاد دانش اموز ومربیان مانع ایجاد چنین اتفاقاتی میشود

    • ح

      حتما یکی از فامیلاش ازار دیده برای همین پیگیر هستند والا روزانه صدها مورد بی حرمتی در مدا رس توسط برخی معلمان عقده ای اتفاق می افته

    • بدون نام

      مردم نگران نباشند، اینکارهانوعی تست فشارتحمل مردم است، یک چیزی مثل تست موشک،

    • ناشناس

      اگه تونستید این مشگل رو حل کنید اونوقت لاف مسولیت رو بزنید بابا به خدا دیگه این خیلی قباحت دلره قباحت برید بمیرید فقط

    • سعید

      مشکل همتونید ک این مملکت خانه عفاف نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه پررو
        گند کاری یه نر باید توجیه بشه با خانه عفاف
        دهن کثیفتو ببند
        چقدر شماها پررویید اخه حال بهم زنا

    • ح

      وقتی خانوادهای به خاطر تمکین مالی و البته رفع مسئولیت تربیت فرزند خود ونیز فخر فروشی حاضره مبالغ کلانی به مدارس غیر دولتی بپرداز ه نباید انتظار داشت مدرسه به مسائل اخلاقی دانش اموزان توجه جدی کنه چرا که ملاک برای انها رضایت دانش اموز از وضعیت ازادی و عدم دخالت مسئولین مدرسه در امورات انهاست بنده چند صباحی به عنوان راننده سرویس در یکی از بهترین مدارس تهران مشغول بودم و در این مدت مواردی را از دانش اموزان مشاهده میکردم که واقعا تعجب میکردم و وقتی موضوع را به مدیر موسسه گفتم با کمال خونسردی گفتند این مسایل برای این قشر عادی است و شما یا به این قضیه عادت و سکوت کن یا به سلامت پس مدیر مدرسه مقصر نیست بلکه خانواده هست که به خاطر بیمشکل بودن در زندگی دنبال مشکل هست

    • بدون نام

      یادمه چندسال پیش یه سربازمعلم در روستاهای اطراف زنجان به یه دختر بچه ۹ ساله تجاوز کرد و قاضی محترم فرمودن که تعرض نبوده و با میل و رغبت خود دختر بچه انجام شده. آخه بچه ۹ ساله چی سرش میشه؟ همیشه این فجایع رو سرپوش گذاشتین و ماست مالی کردین. الانم یکی دو ماه سر زبوناست بعد ف اموش میشه و باز بچه های بیشتری قربانی میشن. ایران لبریزه از گرسنگان جنسی. اینو میشه راحت از بازار داغ داروهای تقویت جنسی و حجم دهنده ها و .... در ایران کاملا فهمید. اه که حالم از ایرانی بودنم به هم میخوره

    • بدون نام

      بله دیگه اقای بطایی بروفعلا کمپین برای کودکان بیگانه افغانی بزن خبرنداری هم وطنانت توچه وضعی هستن ازجیب ملت مایه نزاروخودشیرینی نکن تومسول ایرانی یاافغانستان که به نفع اونهاحرف میزنی بههمین پول بیتا لنال هم وطنان درس خوندی بزرگ شدی چراباید۵۰۰هزاردانش اموزاینجادرس بخوانن وخرجش وتومیدی یاازجیب نلتمون میدی اگه پول ندین نمیزاریم درس بخوانین وکارنامه نمیدیم بودجه کم داریم ولی خرج۱۶ملیون افغانی بیگانه رومیدیم و۱۰ملیون شغلمونم اشغال کنن وبیکار وبااین بیکاری نجومی وکم ابی خشکسالی زیادوبی سابقه وفقرزیادچه توجیحی دار۲۰۰سال بودجه مملکلت مردممون هزینشون بش صرربزن مقصراصلی دولت وصابکاروپیمانکارهاهستن حالا جامعه خراب بش بچههای شماهم گریبان گیرمیشن وهر۴نفر۱نفرچرابایدروانی باشن ازبیکاری وفقرلعنت به خاینین وطن وهم وطنان نادان

    • بدون نام

      قابل توجه اونا که ارتباط میدن به نداشتن سند 2030
      اگه 2030 داشتیم تهش اینجوری میشد!

      وزیر نروژ به دانش آموزان گفته که کمتر کنار خیابان ... هست توی گوگل یه سرج ساده بزنید

    • بدون نام

      اینهمه کتک کاری شده چرا وزیر نبردین به مجلس

    • بدون نام

      به هر شکلی جامعه بباد رفته ومیرود یک عده تخریبچی آمدندو جامعه را به نابودی کشاندند جامعهای بیمار با سرت رابپوشان وتهت را بپوشان چی ی حل نشد هیچ بدتر هم شده آنهم چهل سال فرزندان وسط جنگو در گیری وتجاوز عراقی ها به کجا رفته اند شاید بعضی هاشان فطرت شان خوب باشد همان ها بزرگ شدند جوان شدند چطور وکجا بزرگ شدند نا معلوم فرزندان بانوان معتادین کجا بزرگ شدند بازم نا معلوم سر نوشت آنها چه شده خودش سوال بزرگی در ذهن ایجاد میکند فرزندانی که اصال ونسب داشتند ودر منزل پدری بزرگ شدهاند این است روزگارمان لازم به نوشتن نیست جامعه را یک عده بی مسوللت در دست گرفتند به از این نمی شود

    • بدون نام

      شهر گل و بلبل ۰۰۰۰ تهران

    • بدون نام

      یااعدام یاعکس وفیلم باتوضیح شیوه فریبش که بدونیم چطور متوجه بشیم!!! این بااسماعیل رنگرز فرقی نمیکنه! .... آخرش ثابت شد که دخترک نبود.بیماران جنسی تومتاهلین بیشتر پیدا میشن.حالا تا در مورد زناشویی مینویسه نگیدعیبه ، زشته

    • بدون نام

      این عمل بسیار زشت و عامل و یا عاملان آن باید بشدت مجازات شوند ولی آقایان نماینده به جای این کارهای بیهوده احضار فرمالیته وزیر باید برای نجات آموزش و پرورشی که متاسفانه امروز تبدیل به سازمانی شده برای بکار افتادن بقیه سازمانها و ارگانها و جاهای دیگر، تلاش کنند . البته وقتی میلیونها دانش آموز بی انگیزه و معلمان بی انگیزه تر به مدت نه ماه در یک فضای به هم ریخته ای در مدرسه ساعتها دور هم جمعند و از بین این همه جمعیت تعداد بسیار اندکی برای آینده شان تلاش میکنند بروز حوادثی اینچنین خیلی جای تعجب نداره ! ؟

    • خلیلی قوشچی

      چرا وزیر رو استیضاح نمیکنید؟
      ایناکه استعفا بده نیستن که ....

    • بدون نام

      وزیراموزش وپرورش! اگرشهامت و وجدان داشته باشدحداقل کاری که میتواندواگربتواندکه نمیتواند "استعفا " بدهد ولی پیگیرماجراباشد اینکه بگوییم درمدرسه غیردولتی وبانیروی غیراستخدامی اتفاق افتاده یقینا بیگناه نخواهیدبود چون به همه اتفاقهامیخندیدومیگذرید!

    • بدون نام

      سعید طوسی چی شد ؟؟؟؟؟

    • ترسو

      هر وقت اون استاده ، ( چه رنگي بود ) ؟! مجازات شد ، اين ! هم ايضأ ..........

    • آه ازدست ادمای ..

      وقتی فساد تا اعماق جامعه نفوذ کرده وزیر بیچاره چه می‌توانست بکند
      ما آدم‌ها باید خودمون رو اصلاح کنیم
      همه توی ایران به فکر این هستند که به بقیه ایراد بگیرندو خودشون را رها کردند

    • ایرانی

      پس سعید طوسی چی ؟

    • بدون نام

      عضوی میگه اینبار ازاین یکی ردنخواهیم شد . یعنی قبلا اهمیت برامون نداشته .ازاین یکی یعنی بعد ازاین بیخیال .خدایا اینا دیگه ازچه قومی هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج