۷۲۴۸۴۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مقایسه آرای مطهری و پزشکیان برای نواب رئیسی

پس از آنکه ریاست علی لاریجانی برای سومین سال پیاپی در مجلس دهم رئیس شد، نواب رئیسی پزشکیان و مطهری نیز بار دیگر با رای نمایندگان تمدید شد تا ساکنین این سه کرسی در سه سال از عمر چهار ساله مجلس ثابت بمانند.

خبرآنلاین: پس از آنکه ریاست علی لاریجانی برای سومین سال پیاپی در مجلس دهم رئیس شد، نواب رئیسی پزشکیان و مطهری نیز بار دیگر با رای نمایندگان تمدید شد تا ساکنین این سه کرسی در سه سال از عمر چهار ساله مجلس ثابت بمانند.

در انتخابات هيات رئيسه سومين سال از مجلس دهم، به دور دوم کشیده شدن انتخاب رئیس، خبرسازترین رخداد بود. رقابتی که در نهایت علی لاریجانی با ۱۴۷ رای از عارف و حاجی بابایی پیشی گرفت.

در انتخابات هيات رئيسه سومين سال از مجلس دهم، علي مطهري و مسعود پزشکيان از سوي فراکسيون اميد و عبدالرضا مصری از فراکسيون ولايي و هادي قوامي از فراکسيون مستقلين براي کرسي‎هاي نايب رئيسي مجلس رقابت کردند.

در این رقابت از ۲۷۹ رای ماخوذه، مطهری ۱۴۳ رای، پزشکیان ۱۵۷رای، مصری ۱۳۴ رای و ۸۱ قوامی رای کسب کردند. به این ترتیب مطهری و پزشکیان بر رقبایشان پیشی گرفتند.

سال گذشته نیز آقايان علي مطهري و مسعود پزشکيان از سوي فراکسيون اميد و حميدرضا حاجي بابايي از فراکسيون ولايي و هادي قوامي از فراکسيون مستقلين براي کرسي‎هاي نايب رئيسي مجلس رقابت کردند. در نتیجه انتخابات پارسال پزشکيان و مطهري به ترتيب با کسب ۱۷۹ و ۱۶۳ راي به عنوان نواب رئيس اول و دوم انتخاب شدند. از ميان ۲۵۳ راي ماخوذه در اين انتخابات، حاجي بابايي و قوامي به ترتيب با ۱۰۷ و ۶۷ راي، رقابت را به نامزدهاي فراکسيون اميد واگذار کردند. فاصله آراي آنان گوياي شکست سنگين فراکسيون ولايي و فراکسيون مستقلين در برابر فراکسيون اميد بود.

پیش از آن نیز پزشکیان و مطهری در دو انتخابات هیات رئیسه موقت و هیات رئیسه دائم سال اول مجلس دهم نيز نامزدهای فراکسیون امید بودند و حاجی بابایی و دهقان نیز رقبای آنها در هر دو انتخابات گذشته از فراکسیون ولایی به شمار می‎رفتند. رقابتی که در مرحله اول (انتخابات هیات رئیسه موقت) با نتیجه یک-یک، مساوی به پایان رسید و دو روز بعد -۱۱ خرداد سال ۹۵- در انتخابات هیات رئیسه دائم، با نتیجه دو بر یک به نفع فراکسیون امید خاتمه یافت.

مقایسه آرای مطهری و پزشکیان برای نواب رئیسی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج