۷۲۵۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا خودروهای ایرانی در خارج ارزانتر است

دبیر انجمن خودروسازان با بیان دلایل اقتصادی تفاوت قیمت خودروهای ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی گفت : در داخل کشور علاوه بر ساخت خودرو هزینه‌های مالیاتی و عوارضی و مواردی مانند هزینه شماره‌گذاری خودرو پرداخت مي‌شود که این موارد در بازارهای خارجی وجود ندارد.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان دلایل اقتصادی تفاوت قیمت خودروهای ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی گفت : در داخل کشور علاوه بر ساخت خودرو هزینه‌های مالیاتی و عوارضی و مواردی مانند هزینه شماره‌گذاری خودرو پرداخت مي‌شود که این موارد در بازارهای خارجی وجود ندارد.

احمد نعمت بخش افزود: به طور میانگین در داخل کشور برای هر دستگاه خودرو یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عوارض شماره گذاری و مالیات ارزش افزوده در کنار عوارض گمرکی پرداخت مي‌کنیم.

وی با بیان اینکه این اختلاف قیمت برخلاف برخی شایعات به ۳۰ درصد نمي‌رسد، گفت: وقتی خودرو صادر مي‌شود این عوارض را ندارد و بر اساس قانون امور گمرکی کشور وقتی قطعاتی از خارج با پرداخت عوارض گمرکی وارد و در تولید کالاهای صادراتی استفاده مي‌شود هنگام صادرات این عوارض بازپرداخت مي‌شود که باز هم هزینه فروش خودرو در بازارهای خارجی را کاهش مي‌دهد.

نعمت بخش گفت: پرداخت جایزه صادراتی هم انگیزه کاهش قیمت فروش خودرو در بازارهای خارجی را افزایش مي‌دهد و در همه جای دنیا قيمت فروش محصولات تولید داخل در بازار داخلی بیشتر از بازارهای صادراتی و هدف است. وی در ادامه از بهبود کیفیت محصولات این صنعت خبر داد و گفت: همسنجی این صنعت با دیگر صنایع کشور مانند لوازم خانگی و گوشی‌های تلفن همراه نشان مي‌دهد که صنعت خودرو کیفیت بالاتری دارد و قطعات خودروها استاندارد روز اروپا را دارد.
نعمت بخش افزود : کیفیت محصولات خودرو داخلی را با برترین خودروسازان جهان در کشور‌های پیشرفته همسان نمي‌دانیم، اما نسبت به سایر بخش‌ها در کشورمان پیشرفت خوبی داریم.

وی افزود: برای افزایش کیفیت همواره تلاش مي‌کنیم و امیدواریم با ساماندهی خدمات مالی و بازرگانی بتوانیم روز به روز در این مسیر با موفقیت به حرکت خود ادامه دهیم. نعمت بخش با بیان اینکه شرایط کسب و کار کشورمان و به طور کلی جهان در حال توسعه هم با کشورهای صنعتی متفاوت است، گفت: در برخی موارد خودروسازان برای تامین تسهیلات مالی مجبور مي‌شوند به بانک‌های خصوصی تا 28درصد هم سود بپردازند.

وی درباره واردات قطعات خودرو از چین گفت: رویکرد صنایع خودروسازی کشور افزایش ساخت داخل است و در مواردی که نیاز باشد از خارج وارد مي‌شود، اما با توجه به قانون ارتقای کیفیت صنعت خودرو باید همه این موارد استاندارد باشد چون مشمول استاندارد اجباری است و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی نظارت کامل دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

چرا خودروهای ایرانی در خارج ارزانتر است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روح الآه

      عا لی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج