جاباما
۷۲۵۲۹۱
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

جمهوری اسلامی: مردم به ظریف اعتماد دارند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امام در موقف‌های متعدد و فراز‌های گوناگونه رفتار و گفتاری راه گشا داشتند که ضبط تاریخ است و از جمله ماجرای مک فارلین و قصه رفتار عجیب ۸ نماینده مجلس با دولت وقت و برخورد امام با آن‌هاست.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امام در موقف‌های متعدد و فراز‌های گوناگونه رفتار و گفتاری راه گشا داشتند که ضبط تاریخ است و از جمله ماجرای مک فارلین و قصه رفتار عجیب ۸ نماینده مجلس با دولت وقت و برخورد امام با آن‌هاست.

آن جا هم سر بدعهدی آمریکایی‌ها که باز از قضا جمهوری خواه بودند، برخی عوض اینکه هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا بکشند، بر سر دولت زمان، صدا بلند کردند که با «این تذهبون» امام، سر جای خود نشستند اما در تاریخ انقلاب به « اصحاب ثمانیه» معروف شدند و برخی نیز آنان را گروه «فاین تذهبون» می‌خواندند.

مشابه آن را امروز هم داریم. امروز هم یقه می‌گیرند از فرزندان انقلابی ملت. از سرداران دیپلماسی جمهوری اسلامی، از کسانی که کاری ماندگار در تاریخ کردند. وقتی می‌بینیم که از این ماجرا، صهیونیست‌های کودک کش و مفتخور‌های نفتی سعودی، نیش شان به شادی باز می‌شود و می‌پرسی از شادمانان داخلی که چرا این همسویی؟ می‌گویند نیت‌ها فرق می‌کند! غافل از اینکه« الاعمال باالنیات» برای حوزه عبادیات است و در عالم سیاست و جامعه الاعمال نه فقط بالنیات که بالنتایج هم هست.شاید بخش نتایج پر رنگ‌تر هم باشد.

آیا دوستان منتقد و محترمین تریبون‌دار به این هم فکر کرده‌اند که نتیجه رفتارشان، ولو با نیت پاک، چه هزینه‌ای به کشور تحمیل می‌کند؟ آیا پاسخی دارند برای امروز و فردایی که می‌آید؟ به هر حال نیت‌ها قابل ارزیابی نیست اما نتایج عمل مخالف قابل احصا است.
اجازه دهید به متولیان خود خوانده بند میم وصیت نامه امام که مخالفت با دولت در این ساحت را مستند به آن بند می‌کنند، با یاد آوری ماجرای این تذهبون، بگوییم در برابر سیره روشن و مضبوط و مستند امام چه حرفی دارند؟ امام می‌فرمودند هرچه فریاد دارید برسر آمریکا بکشید. کلام روشن و معیار است پس چطور برخی تقاص عهدشکنی آمریکا را از دولت خودمان می‌خواهند بگیرند؟

هیاهوی این افراد یک ماجرای تاریخی را ملموس و درسی برای امروز می‌کند که در جنگ صفین اتفاق افتاد؛ معاویه عهد می‌شکند اما علی که نمی‌تواند عهد بشکند. همین هم او را جاودانه می‌کند. مگر عراقی‌ها بعد از فریب حکمیت نگفتند جنگ را شروع کنیم اما منطق علی وفا به پیمان بود تا درسی برای همیشه باشد؟در حکمیت این بار اما، نه ابوموسی که مالک به میدان رفت و دیدیم که آمریکا برخلاف تحلیل «خودحق پنداران» از برجام که اینان کلاه بزرگ برای ایران می‌خواند خارج شد چون کلاه بر سر خود می‌دانست که به برد برد اعتقاد ندارد و برد خود و شکست دیگران را می‌خواهد.

اکثریت مردم همین امروز هم روش و دیپلماسی ظریف را بیشتر و بهتر از رویه دیگران می‌پسندند و اگر انتخابی بین دیپلماسی ظریف و گروه قبلی باشد، اگر نگوییم فاصله بسیار، لااقل به اندازه فاصله 29 اردیبهشت 1396 خواهد بود به نفع دیپلماسی تدبیر و امید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درعرصه ی دیپلماسی آقای ظریف واقعا تلاش می کنند

    • سالار

      همشون قابل اعتمادن بخصوص نویخت

    • میلاد

      خخخخ کی به روزنامه جمهوری اسلامی اعتماد داره خخخخ

    • بدون نام

      شما مشخص کردید که مردم چه کسانی هستند؟

    • بدون نام

      به جای مردم نظرندید...همه پرسی کنید...همیشه به جای مرد حرف زدید که این شده

    • ناشناس

      فقط فکر کنم این واژه مردم زیادی بزرگه دیگه ظریف برای مردم ایران عنصر بی اعتمادی تلقی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج