۷۲۶۷۵۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

مقابله با سرطان با سم خطرناک ارسنیک

پژوهشگران دانشگاه نورت وسترن آمریکا در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که سم ارسنیک می تواند سلاحی موثر در جهت مقابله با چندین نوع بیماری سرطان باشد و آزمایش های انجام شده در این زمینه بر روی موش ها تا به حال موفقیت آمیز بوده است.

خبرگزاری مهر: محققان می گویند می توان با استفاده از سم مهلک آرسنیک به نبرد برخی از انواع سرطان مانند سرطان های سینه، تخمدان و ریه رفت.

پژوهشگران دانشگاه نورت وسترن آمریکا در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که سم ارسنیک می تواند سلاحی موثر در جهت مقابله با چندین نوع بیماری سرطان باشد و آزمایش های انجام شده در این زمینه بر روی موش ها تا به حال موفقیت آمیز بوده است.

سم ارسنیک که در گذشته قاتل میلیون ها انسان بوده و به عنوان سم در نبردها مورد استفاده قرار گرفته، خود به عنوان یکی از عوامل ابتلا به سرطان مطرح بوده و بارها هشدار داده شده که اگر این سم در مجاورت انسان قرار بگیرد، شانس ابتلای وی به انواع بیماری سرطان افزایش می یابد.

اما پژوهشگران دانشگاه نورت وسترن می گویند استفاده از میزان اندکی از این سم باعث بهبود ۹۵ درصدی نوعی از سرطان خون موسوم به لوسمی حاد promyelocytic می شود. این سم می تواند جلوی رشد برخی دیگر از انواع سلول های سرطانی را در سینه، ریه ها و تخمدان بگیرد.

البته با توجه به سمی بودن ارسنیک استفاده از آن به منظور نابودی بافت های سرطانی باید با دقت بالا صورت بگیرد و اثرات مخرب آن محدود به سلول های سرطانی باقی بماند.

آزمایش های صورت گرفته نشان می دهد می توان ذرات نامحلول ارسنیک را با استفاده از فناوری نانو به گونه ای به کار گرفت که تزریق آنها به جریان خون باعث از بین رفتن صرف سلول های سرطانی شود، بدون آنکه آسیبی به سلول های سالم وارد شود.

قرار است به منظور تکمیل این روش درمانی بررسی های بیشتری در ماه های آینده صورت بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چیزی که محققان تازه کشف کردن امام رضا (ع)100 سال پیش از نوره یا همون واجبی به عنوان یکی از .چهار داروی اصلی نام بردن ..داخل واجبی تصفیه نشده آرسنیک هستش که با مالیدن اون به بدن و استنشاق بوی بدش از بسیاری از سرطانها میشه پیشگیری کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        100سال پیش؟

    • حسین

      سلام.دقیقا منم موافق ام این دارو ارسنیک من چهل روز بهم بیمارستان تزریق کردن تا سرطان خونم درمان شد.این ارسنیک از زمان امام رضا (ع) به عنوان نوره یا همون واجبین قدیم ک ارسنیک داشت توصیه شده طبق احادیث درمانی ک امام رضا فرمودند باید هر سه روز یا هر هفته استفاده بشه البته و کمی هم روی بینی گذاشت بو کرد تا کار درمان خون یا پیشگیری انجام بگیره.من اگر از قبل میدونستم استفاده میکردم به سرطان گرفتار نمیشدم.لازم بذکر این داروی نوره یا واجبین ارسنیک دار برای از بین بردن موهای زاید هست و خوردنی نیست لطفا دوستان دقت کنن .یا علی

    • محمد

      منظورش 1000 سال پیش بود زمان حیات دنیوی امام رضا(ع)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج