۷۲۷۸۱۴
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

گورباچف: روابط روسیه و آمریکا در بن‌بست قرار دارد

رئیس جمهوری اتحاد جماهیر پیشین شوروی روابط روسیه و آمریکا را به بن بست تشبیه و به سران دو کشور توصیه کرد از تشدید سیاست تحریمی علیه یکدیگر و اعمال متقابل تحریم ها و اظهارات خصومت جویانه خودداری کنند.

ایرنا: به نقل از ریانووستی، میخائیل گورباچف، رئیس جمهوری اتحاد جماهیر پیشین شوروی گفت: روسیه و آمریکا نباید تا ابد با یکدیگر رویارویی کنند، مساله اصلی امروز این است که چه باید کرد تا از بن بست کنونی در روابط دو کشور خارج شد و مناسبات روسیه و آمریکا از نقطه رکود کامل به سوی توسعه حرکت کند.


وی تصریح کرد: ما سال 2017 را از دست دادیم و تقریبا نیمی از سال 2018 هم گذشته است و باید فرصت ازدست رفته برای بهبود روابط روسیه و آمریکا جبران شود.


گورباچف ادامه داد: در وهله اول توصیه می کنم که از تشدید تحریم ها میان روسیه و آمریکا خودداری شود و مقام های دو کشور اظهارات خصمانه علیه یکدیگر بیان نکنند و سران دو کشور هر چه زودتر با هم دیدار کنند.


وی با بیان اینکه برگزار نشدن مذاکرات کامل میان روسای جمهوری روسیه و آمریکا یک مساله غیرعادی است، افزود: باید دستور کار مذاکرات سران دو کشور را تعیین کرد.


گورباچف با بیان اینکه مهار مسابقه تسلیحاتی، ثبات و تایید توافقنامه کاهش تسلیحات راهبردی باید در اولویت سران دو کشور قرار گیرد، گفت: در این مسائل باید تحرک لازم از طرف روسای جمهوری دو کشور صورت گیرد علاوه بر این باید گفت وگوها بین دو کشور ازجمله درباره مسائل منطقه ای و جهانی و موضوعات دوجانبه آغاز شود.


به گزارش ایرنا، روابط روسیه و آمریکا از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوِیژه آمریکا نزدیک روسیه در شرق اروپا و دریای بالتیک، اوضاع اوکراین و همچنین سوریه تیره شده است.


آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور و الحاق کریمه به خاک روسیه، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.


آمریکا یکی از دلایل ناکامی خود در سوریه را روسیه می داند و به همین دلیل بسته تحریمی جدید علیه روسیه در دست تهیه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای گربه چشم (گورباچفت) تویکی دهنت راببند ازکجا معلومه عامل آمریکا نباشی روسیه خودش میدونه اگه یک قدم درمقابل آمریکا کوتاه بیاد غرب ازنظرفرهنگ ،اقتصاد ،استقلال ،وقدرت دفاعی روسیه را خواهد بلعید وبرای همیشه ملت روس نوکر غرب خواهد شد

    • بهلول

      مسلولین دقت کنند حاج گرباچف چی میگه
      اینا بما بعنوان کارت نگاه میکنند و در نهایت همه باید با کد خدا مذاکره کنند حیف از ایامی که در زمان حاج حسین اوباما از دست دادیم و زمانی که عزت میذاشتن لابی نکردیم....

    • بهلول

      این مسلولین یه کم از حاج پوتین یاد بگیرن

    • بدون نام

      تو برو تبلیغ نوشابه وماتیک بکن چکار به این حرفها داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج