۷۲۷۸۱۵
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

درخواست توزیع سبد کالای اساسی برای کارگران

یک کارشناس بازار کار تاکید کرد که سیاست توزیع کالاهای اساسی به منظور افزایش قدرت خرید و بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری و مستمری‌بگیر باید در پیش گرفته شود.

ایسنا: حمید حاج اسماعیلی، یک کارشناس بازار کار اظهار کرد: وقوع برخی تحولات منطقه‌ای و جهانی، افزایش قیمت طلا، نوسانات ارزی و مواردی از این دست می‌تواند بر معیشت کارگران و بازنشستگان و قشر حداقل‌بگیر تاثیر بگذارد، به همین دلیل در چنین شرایطی و با توجه به وضعیت اقتصادی باید با اتخاذ سیاست‌هایی فشار بر طبقات محروم و ضعیف را کاهش داد.

وی ادامه داد: یکی از این راهکارها، سیاست توزیع سبد کالا و اقلام مورد نیاز خانوارهای کارگری و مستمری‌بگیر است که باید در چندین نوبت انجام گیرد و برای اینکه از جمعیت بازنشسته، کارگر و کارمند حمایت کنیم به پرداخت یارانه‌هایی نیاز داریم.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه دولت باید برای گروه‌های کم‌درآمد کارگری، کارمندی و مستمری‌بگیر، وام ودیعه مسکن در نظر بگیرد، افزود: متاسفانه سیاست‌ها در بخش مسکن،‌ فنی و هماهنگ نیست و به‌جای رونق بخش مسکن و ایجاد اشتغال در آن بعضا تبلیغات غیرفنی صورت می‌گیرد که به جهش قیمت مسکن منجر می‌شود، این در حالی است که بخش اعظمی از دریافتی کارگران و حداقل‌بگیران صرف اجاره‌بهای مسکن می‌شود.

حاج اسماعیلی با اشاره به هزینه‌های بالای درمان و پایین بودن حقوق بازنشستگان و کارگران، گفت: معتقدم به جای دعواهای زرگری بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، باید شرایط استفاده از بیمه درمان را برای مشمولان قانون کار و مستمری‌بگیران تسهیل کنیم تا کسانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، بتوانند از مراکز بهداشتی خصوصی، دولتی و دانشگاه‌ها استفاده کنند و هزینه کمتری بپردازند.

به اعتقاد این کارشناس حوزه کار، برای افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری و بازنشستگان، در کنار ارائه خدمات رفاهی،‌ آموزشی، درمانی و اختصاص ودیعه مسکن، توزیع کالای اساسی به اقشار ضعیف و کم درآمد باید در دستور کار قرار گیرد.

توزیع سبد غذایی یکی از سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار محروم و ضعیف جامعه است که در طول سنوات گذشته و در ایام خاصی از سال بین نیازمندان و گروه‌های محروم و کم درآمد توزیع می‌شود. عمده مشمولان این سبد غذایی را خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تشکیل می‌دهند. فعالان کارگری همواره تاکید دارند که کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی جزو اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه به شمار می‌روند و از این جهت برای بهبود وضع معیشت و افزایش قدرت خرید مستحق بهره‌مندی از مزایای سبد کالا هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا کشور رو به ورطه نابودی گشوند ابن روحانی حالا کاسه چه کنم دست گرفتن ..

    • کارگر

      من فکر میکنم چرا مرگ سراغم نمیاد چرا باید اینقد خجالت بکشم تو صورت خوانوادم خدایا خدایا خواهش میکنم تمامش کن

    • بدون نام

      وقتی کارشناسان با چکش کاری فراوان هزینه یک خانوار چهار نفره کارگری در ماه بیش از 2/5 میلیون تومان تخمین زده اما پایه حقوق کارگری حدود 1/2 تعیین و ابلاغ میشه دیگه توزیع سبد کالا بین قشر کارگری و کارمندی و بازنشسته،محلی از اعراب نداره و کل مسئله زیر سوال می رود.

    • بدون نام

      مرگ بر فقیر

    • بی نام

      کارگرا سبد غذائی برای چه شونه حقوق کارگر در سطح جامعه خوبه نیازی نداره

    • بینام

      چه شعارقشنگی!!

    • کارگر

      تا کجا

    • بدون نام

      سلام دیر بفکر افتادین کارگران از قشر کمیته امداد هم فقیرترن خدا بداد این قشر بدون پشتوانه برسه دفترچه تامین اجتماعی دارن ولی یک عصب کشی دندون باهاش نمیتونی انجام بدی قانون کار هم بابت کرایه خونه پول آب برق میره حمایت کنید لااقل از گرسنگی و فشار زندگی نمیرن

    • بدون نام

      نظر بی نظر بفکر کارگران باشید زیر خط فقرن

    • mmmn

      کارگرا وضع شان خوبه یه درآمدی دارن به فکر اون قشری باشید کا نان خوردن ندارن کارگر یه حقوق یک میلیون وهفتصدی داره اون بنده خدائی که درآمد نداره چکارکنه بس دیگه هی کارگر کارگر

    • بدون نام

      مگه پولی تو خزان مانده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج