۷۲۸۴۷۶
۴۷ نظر
۵۰۰۲
۴۷ نظر
۵۰۰۲
پ

ضرب و شتم ۲ پرستار توسط همراهان بیمار

یکی از پرستاران مصدوم مورد مداوا قرار گرفته و در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد اما پرستار دیگر دچار شکستگی دست شده است.

ایرنا: ضرب و شتم پرستاران توسط همراهان احساساتی و عصبی بیماران همواره موجی از نارضایتی میان این صنف ایجاد کرده است، اتفاقی که هفته گذشته در مشهد رخ داد و این بار در کوهدشت لرستان پرستار را روانه اتاق عمل کرد.

هفته جاری برخی از پرستاران متعهد بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت مورد ضرب و شتم و توهین همراهان بیمار قرار گرفتند که این اتفاق واکنش سازمان نظام پرستاری را در پی داشت.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور با انتشار مطلبی بر خروجی تارنمای خود ضرب و شتم پرستار متعهد کوهدشتی توسط همراهان بیمار را محکوم کرده و خواستار چاره اندیشی جدی مسئولان نظام سلامت در این باره شده است.

سعید کرمی پرستار اهل کوهدشت استان لرستان که در پی مراجعه بیمار خانم به همراه تعداد زیادی از همراهانش به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی این شهرستان در حال انجام اقدامات اولیه برای این بیمار بود به علت دعوت همراهان به آرامش، با خشم آنها مواجه شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ این پرستار به دلیل شکستگی از ناحیه دست به اتاق عمل اعزام شد.

گفتنی است یکی دیگر از همکاران نامبرده به نام فرامرز سوری نیز قصد داشت شرایط را آرام کند که وی نیز مورد خشم و هجوم همراهان بیمار قرار گرفتند.

با توجه به تعداد بالای گزارشاتی از این دست لازم است مسئولان نظام سلامت کشور هرچه سریعتر چاره ای برای این موضوع اندیشیده و برای حفظ شان و امنیت پرستاران متعهد راهکاری عملی اتخاذ نمایند. چراکه تداوم این جریانات به طور حتم باعث کاهش انگیزه خدمتی در نیروهای پرستاری و ایجاد بحرانی جدید در سیستم بهداشت و درمان کشور خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ پرستار در بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان کوهدشت توسط همراهان یک بیمار مصدوم شدند.

عباس پزشکپور افزود: این پرستاران پس از مداوای بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت توسط همراهان بیمار مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی افزود: یکی از پرستاران مصدوم مورد مداوا قرار گرفته و در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد اما پرستار دیگر دچار شکستگی دست شده است.

پزشکپور ادامه داد: روند قضایی و شکایت این مورد توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال پیگیری است و مراحل قضایی این پرونده طی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی نیست این کشور امن و جمع کنه
      پرستارش رو تو روز روشن میزنن

      تو کشوری که سالهاس جنگه یه پرستار کشته میشه رو میکنین پیرهن عثمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برترن ها لطف این نظرو منتشر کن.
        متاسفم برای جامعه بیمار روانی ایران که فقط بلدن بزنن و تجاوز کنن و بی ااحترامی کنن. جامعه عصبی ایران. مگر همین پرستار ها برادران و خواهران شما نیستند. چرا به جای تشکر میخواهید کتک بزنید شما همان مردمی هستید که پلیس خانم بد حجابوتذکر میده طرف بد حجابی را میگیرید. مامور پلیس کتک میخوره طرف یارو را میگیرید ترامپ تهدید میکنه طرف ترامپو میگیرید به دختره تجاوز میشه میگین حقش بوده. اینها همش یعنی خارج کردن عقده های گذشته خود از طرق تایید اعمال خشونت بار. که نوعی بیماری روانی میباشد.. حال شماها که شاید شاغل جایی باشید که این چنین نظراتی دارید ایا کارتان را به نحو احسن انجام میدهید. اگر کسی به شما حمله کند چه حسی دارید. اگر فردا برترین ها بگه کتک زدن دو مکانیک یا مغازه دار یا کارمند فلان اداره که شغل خودتان است. همین نظرو دارید حقش بود. چرا در جامعه ما حق کسانی که خدمت میکنن مثل پلیس یا معلم یا رستار یا پزشک کتک کاریه ولی کسی که اختلاس میکنه حقش زندگی راحت توی پاریسه.

      • ***

        آخه عزيزم نيروي انتظامي تا بياد يه ذره محكم و قاطع برخورد كنه شماها كليپ هاش رو تو تلگرام ميچخونيد اونم كات شده شماها باعث اين شديد كه قدرت نيرو هاي انتظامي كم بشه...من در متن اين قضيه هستم مردم و عوام بودنشون بيشترين و بزرگترين مشكل هستند كه دست امثال مارو بستن

    • حمزه لهرابی

      خوب

    • عارف.تهران

      البته بعضی از پرستارها و دکترها حقشون هست کتک بخورن.خدا هیکی را به بیمارستان و دکترها و پرستارهای ما محتاج نکنه اصلا مریض را تحویل نمیگیرن. اگه همراه نباشه مریض میمبره.هزینه اش را که نگووو

    • بدون نام

      دستشون درد نکنه
      من هم بودم اینقدر پرستار رو میزدم تا ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو غلط میکنی و بی جا میکنی. اگه مردی بیا. ...

    • امیر

      ضرب وشتم نیست ضرب وجرح درست

    • حسین

      نظام پرستاری فقط بلده محکوم کنه باباایول یه تکونی به خودت بده این چه دستگاهیه که داری چرا پیشگیری های لازم دراین باره صورت نمیگیره

    • هادی خالدی

      اخبار داغ شما اخبار را وارنه ننویس.باید چاره ای اندیشد که پرستارها و دکترها به مربضهای بدبخت خوب برسن.اگه تو بیمارستانها مریض را تحویل بگیرن هیچ انسانی تو بیمارستان دعواااا نمیکنه.

    • بدون نام

      در فرانسه برای جلوگیری از چنین حوادثی دو کار انجام شد:
      آموزش پرستاران در نحوه ی برخورد با همراهان بیمار
      افزایش دوربین ها در سالن های انتظار و...

      پاسخ ها

      • ***

        ايران هم همينه انقدر فرانسه فراسنه نكن

    • بدون نام

      وقتی مریض میبری بیمارستان پرستارها با موبایل بازی میکنن چه انتظاری دارین بد اخلاقی یکی از بزرگترین چالش در جامعه پزشکی کشور شده

    • بدون نام

      بعضی از اعضای کادر درمانی واقعا پررو و بیخیال هستند و مشغول گوشی هستند و اهمیتی به مریض نمیدهند
      هر چند رسیدگی به بیمار وظیفه آنها بوده و برای آن حقوق و مزایا دریافت میکنند

      ازطرفی نباید فراموش کرد تعداد پرستاران کم هست و دولت و مراکز مربوطه باید این نقیصه رو جبران کنند

      نمایش بده خواهشها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه پرستار دلسوز باشه هیچوقت کتک نمیخوره.وزارتبهداشت اخلاق ورسالت پرستار رو بهشون گوشزد کنه.تا کتک نخورن.بعضیاشون حقشونه همه میدونن.

      • بدون نام

        حتما حقش بوده

    • بدون نام

      دمشون گرررم واقعآ بعضی پرستارا حقشونه چون اصلآ به بیمار توجه نمیکنن گوشیا تو دست و در حال چت هستن و اصلآ ن انگار ک انگار ادم پیششون افتاده

    • بدون نام

      دمشون گرررم واقعآ بعضی پرستارا حقشونه چون اصلآ به بیمار توجه نمیکنن گوشیا تو دست و در حال چت هستن و اصلآ ن انگار ک انگار ادم پیششون افتاده

    • بدون نام

      سازمان نظام پزشکی استفاده از موبایل هوشمند برای کادر درمانی حین کار ممنوع کنه مشکل کاملا حل میشه
      و دیگه شاهد این اتفاقات نخواهیم بود

    • مشتی

      چیز بیشتری از فرهنگ ایران انتظار نیست همه چیز را بچه بازی نگیرید ما قانون داریم ولی مجری نه .

    • بدون نام

      کاری که همراهان بیمار انجام داده اند بسیار زشت و از طرف همه مردم محکومه اما ی مسئله که باید توجه کنیم این که پرستاران اکثر بیمارستانها اصلا به مریض نگاه هم نمیکنند در ضمن تورم و گرانی و ناامیدی از آینده مردم را عصبانی و زود رنج کرده . و لب کلام اینکه باید تمام جوانب را در نظر گرفت

    • بدون نام

      جای تاسف است

    • بدون نام

      هر۴نفر۱نفرروانین عادی شده بیشترشم ازبیکاری وفقرحالا برین بودجه ومنابع وشغل کشورهزینه افغانیاکنیدنتیجش این میش حقمون بکشیم بااین بی ابی بی سابقه فقرزیادبیکاری نجومی کم بودجگی چه توجیحی دارین دنیابه این وصعیت ایران وایرانی میخنده

    • بدون نام

      توی بیمارستان های دولتی که می ری، پرستارهای بنده خدا اکثرا دارند زحمت خودشون رو می کشند و حتی میشه گفت بیشتر از وظیفه شون دارند خدمت می کنند ، ولی فکر می کنم که تعداد زیاد بیماران و در مقابل تعداد کم پرستاران و کار زیادشان، باعث میشه که مثلا اون طور که باید و شاید به بیماران رسیدگی نشه که از این لحاظ شاید بشه به همراهان بیمار کمی حق داد. خود من در جایی دیدم که برای نزدیک به چهل مریض فقط سه پرستار اون هم در شیفت شب حضور داشت.اما خوب قاعدتا این کوتاهی به نحوی به وزارت بهداشت بر می گرده نه پرستاران .

    • بدون نام

      متاسفانه در بیمارستان از مریض به نحو مطلوب از طرف کادر ببمارستانی رسیدگی نمیشه اکثر کادر بیمارستانی هنگام مراجعه مریض در فضای مجازی و با گوشی همراه مشغولند خواهش میکنم بازرسی نامحسوس از مراکز درمانی داشته باشید
      الان تمام زندگی شد فضای مجازی

    • صالح حردانی

      این کار باعث تاسف بار است که کسی که برای شما خدمت مکند چنین جوابی برای خدمت وزحمات او خواهیم داد

    • علیرضا

      وطنم , پاره طنم !!!

    • بدون نام

      باید یک کلانتری کامل در اینجور شهرستانها در بیمارستان مستقر باشند و تدبیری اندیشیده شود که به هیچ عنوان همراه بیمار وارد بیمارستان نشوند .متاسفانه در اینجور شهرستانها بعلت همین برخوردها پزشکان سطح بالا ماندگار نمیشوند وبه شهرهای آرامتر منتقل میشوند .به همین دلیل ناشی از رفتار خودشان مردم اینجور شهرستانها با توجه به اینکه هیچ گونه اعتمادی به کادر پزشکی بیمارستان خود ندارند ،در نتیجه همراهان دخالتهای زیادی در امور درمانی بعمل آورده وموجبات تنش را فراهم می آورند.

    • بدون نام

      حقشون بوده این پرستارها خیلییاشون فکرمیکنن رییس بیمارستانن مادرمن ۶ماه توبیمارستان بستری بودقشنگ میدیدم چه غلطای میکنن

    • زهرا

      دستت همراهان بیمار درد نکند این پرستاران فکر کی هستند یابه اینها باید پول بدیم باماخوب حرف بزنند اگر ندادیم هرچه ازدهان خوددرمی اورند دست همراهان بیمار راباید بوس داد .

    • بدون نام

      البته پرستارا باید مهربانتر باشند بعضیا شون انگارازدماغ فیل افتادن

    • اسی‌پاطلا

      والله من که خيلي ديدم.بعضي ازاين پرستارها با مريض مثل نوکر وکلفت برخورد ميکنند.انگار طلب پدرشونو ميخوان.
      معلوم نيست چي گفتند که همراهارو عصباني کردند والا...

    • داغ کرمانشاه

      پرستارها رو با کلت مسلح کنید تا بتونن از خودشون دفاع کنن
      دربرابر این ملت که میگن ۹۰درصدشان روانی شدن تو این مملکت
      تا اگه همراه مریض حرفی زد یه گلوله صاف خالی کنن تو وسط پیشونیش

    • بام

      اخه چه خبره یکی میخواد انجارا ارام کنه میزنن کبودش میکنن یا اشتباه پزشکی چرا مردم اینجوذین

    • بدون نام

      حقش بود کاشکی اون دستشم میشکست

    • بدون نام

      تو ایران که سیستم پرستاری صاحب نداره و مسِئولان مثل کارگر افغانی ب این قشر نگاه میکنند و فقط پزشکهارو میبینن، در صورتی ک یه روز پرستارها بیمارستان نرن، کل ببمارستانها باید تخته بشه!

    • بدون نام

      هر بیمارستانی باید چنین افرادی را به اسارت گرفته و بعد از قتل عام آنها ، اجسادشان را در اختیار دانشجویان پزشکی جهت کالبد شکافی قرار دهد ....

    • بدون نام

      به اکثر همراهان بیمار حق می دهم که احساساتی شوند چون بعضی از پرستارها انگار از دماغ فیل افتادن آن چنان قیافه می گیرند که انسان فکر میکنه مدرک فوق تخصص را دارنند

    • بدون نام

      اگه اکثر مردمان بی فرهنگ ایران توجه کنند میبینن که تعداد پرستار تو بیمارستانهای دولتی کمه، و میزان مراجعین بخاطر اینکه پول نمیدن خیلی زیاده، و دولت نه حقوق مناسب میده نه تعداد پرستارها رو زیاد میکنه،فقط پزشکهارو میبینن و پزشک سالاریه، اگه یک شب جای این پرستارها کار کنید این همه بلف الکی نمیزنید

    • بدون نام

      من نمی دونم تقصیر کی بوده ولی خیلی به قوم لر اعتماد ندارم. زبونشون کتک زدنه!

    • شهاب

      به خداوندی خدا این مطلب کاملا حقیقته من و خانمم پرستاریم بخدا سه برابر هر کارمند دیگه ای زحمت میکشیم تو کارمون جوری که هر وقت برمیگردیم خونه دوتامون پاهامون درد میگیره
      همه یه جور نیستن تو پرستاری ولی همه ی بیمارا و همراها وقتی میان بیمارستان میخان ادمو بزنن امنیت جانیم نداری دیگه سر شغل
      چرا همین مردم میرن بانک یا ادارات دیگه ۴ ساعتم میشینن حرفی نمیزنن یا میبینن از ده باجه یه باجه داره کار مردمو راه میندازه

    • بدون نام

      واقعا برای همتون متاسفم ، همتون بیمارید از لحاظ روانی !! دست پرستارو رو شکوندن چون بهشون گفته آروم باشن و سر و صدا نکنن بعد توی نظدات پرستاره محکوم میشه ؟؟ عجیبه !!

    • بدون نام

      فقرفرهنگی ایجاد خشونت می کند .ریشه خشونت در جامعه فشار بیش از مسایل اجتماعی است و فقر فرهنگی این مشکلات را تشدید می کند

    • بدون نام

      فقط بايد تاسف خورد از كامنتهاى متعدد طرفدارى از حمله كنندگان به پرستار بنده خدا.
      خدا نكنه اينجا مثه سوريه اوضاع بهم بريزه وگرنه مطمئنم با ويدئوهاى سلاخي هموطنان روى هرچى داعشي هست سفيد خواهد شد! مردمى كه ميگن "دستش درد نكنه بايد اون يكى دستشم ميزد ميشكوند" معلومه اگه امكان وحشيگرى بدون مانع براشون فراهم بشه چه حيوانات روانى خواهند بود.

    • بدون نام

      چرا یک قسمت از سرقت مسلحانه خشن و تیراندازی در اغلب جشن ها و میزان بالای دعوا و خشونت متوجه جامعه لرها است . باید با این موضوع از دیدگاه جامعه شناسی برخورد شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی خود نظر نده این همه بی بند باری سرقت مسلحامه توی تهران و مشهد و این همه لواط توی مشهد و قزوین و...... انجام میشه این همه کتک زدن پزشک توی اصفهان میشه این همه چاقو کشی و عربده کشی توی خیابونای تهران میشه این ها را ول کردی گیر دادی به لرها. بی خود میکنی قوم لرها را بد نام میکنی.

    • ...

      حقشون بود باید بیشتر می زدنشون. یه جوری با مردم برخورد میکنن انگار ملکه امپراتوری هانگ تشریف دارن. اگه کار میکنی چرت نگو رایگان که کار نمیکنی حقوق میگیری با مردم درست رفتار کنی تا کتک نخوری از آسمون که نازل نشدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج