۷۲۹۴۰۰
۱۵ نظر
۵۰۱۳
۱۵ نظر
۵۰۱۳
پ

کدام پزشکان درآمدهای چند ده میلیونی دارند

تصور مردم از پزشکان، افرادی پولدار است که هیچ مشکل مالی ندارند. در حالی که بررسی ها نشان می دهد در حدود ۱۰ درصد این قشر درآمدهای چند ده میلیونی دارند که البته مختص چند رشته پزشکی خاص است.

مهر: تصور مردم از پزشکان، افرادی پولدار است که هیچ مشکل مالی ندارند. در حالی که بررسی ها نشان می دهد در حدود ۱۰ درصد این قشر درآمدهای چند ده میلیونی دارند که البته مختص چند رشته پزشکی خاص است.

پزشکی به عنوان رشته ای که در این سال ها بیشتر زیر ذره بین نگاه مردم و مسئولان قرار دارند، همواره با مشکلات و چالش هایی در مسیر حرفه خود مواجه اند که بی ارتباط با طرح تحول سلامت نیست. زیرا، با اجرای این طرح بود که گفته شد درآمد پزشکان به یکباره به چند برابر افزایش یافت و آنها را از سایر مشاغل با درآمدهای بالا، جدا کرد. این در حالی است که جامعه پزشکی، چنین اعتقادی ندارد و عنوان می کنند که بیشترین هزینه های طرح تحول سلامت، صرف دارو، تجهیزات پزشکی و هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح تحول سلامت شده است.

در همین حال، افزایش سرسام آور تعرفه ها در سال ابتدایی اجرای طرح تحول سلامت، یکی از دلایل درآمدهای چند میلیونی پزشکان شد و حالا بازگشت به عقب برای آنها قابل هضم نبود، بطوریکه با افزایش ۵ درصدی تعرفه ها در سال ۹۷، به یکباره شاهد انتقاد تند و صریح پزشکان بودیم. اما، محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، در پاسخ به این ادعا افزایش ۵ درصدی تعرفه ها قابل قبول نیست، با بیان اینکه در مقطعی تعرفه ها ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: چرا همین منتقدان در آن زمان نسبت به افزایش ۲۰۰ درصدی تعرفه ها منتقد نبودند، در آن زمان با اقدامات کارشناسی تعرفه ها تا آن میزان افزایش پیدا کرد و در شرایط فعلی نیز با بررسی های کارشناسی ۵ درصد به میزان تعرفه ها اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه به بخش درمان و سلامت نباید نگاه تجاری داشت، افزود: همه فعالان بخش خصوصی جزء نخبگان بوده و دارای روحیه بالای خدمتگذاری به مردم هستند، بنابراین همین میزان تعرفه ها نیز برای بخش سلامت دارای سوددهی قابل قبولی بوده و طبق جوانب و شرایط باید به اعمال قانون توجه داشت.

از سوی دیگر، سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، با عنوان این مطلب که تفاوت درآمد بین پزشکان و پیراپزشکان بسیار زیاد است، گفت: بخش عمده این تفاوت‌ها بین پزشکان هم متفاوت است، و تنها وضعیت یک درصد محدودی از آنها که شاید ۵ درصد پزشکان هم نشوند به دلیل درآمدهای خاص و بالایی که دارند، باعث تفکر وجود درآمدهای غیر طبیعی برای تمام پزشکان می‌شود.

وی افزود: اکثر پزشکان عمومی به ویژه پزشکانی که به تازگی فارغ التحصیل شده‌اند حتی متخصصان رشته‌هایی که عمومی‌تر هستند از جمله زنان و زایمان، جراحی عمومی، داخلی و اطفال برای پیدا کردن کار و کسب معیشت دچار مشکل هستند، چرا که در مراکز دولتی برای جذب متخصصان ظرفیت وجود ندارد، از سوی دیگر میزان هزینه‌های تاسیس یا اجاره مطب و استخدام پرسنل به اندازه‌ای بالا بوده که درآمد پزشک متخصص پاسخگوی اداره مطب نیست، بنابراین فعالیت آنها در بخش خصوصی به صورت مطب از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، به همین دلیل در این بحران اقتصادی تنها پیراپزشکان با مشکل عدم اشتغال مواجه نیستند و بخش قابل توجهی از پزشکان نیز در این مورد درگیر هستند.

مره صدق یادآورشد: متاسفانه در بخش درمان کشور به دلیل حاکمیتی که به عنوان پزشک سالاری وجود دارد به حقوق بقیه حرفه پزشکی و پیراپزشکیتوجه نشده است و حتی در مورد پزشکان هم اگر تعداد محدودی که در رشته‌های فوق تخصص جراحی فعالیت می‌کنند را کنار بگذاریم، سایر پزشکان از درآمد رضایتبخشی برخوردار نیستند.

اما، دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ، سهم پزشکان با درآمد بالا را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، شاهد افزایش هزینه های بیمارستان ها و بودجه بودیم که تصور می شد بیشتر این پول ها به جیب پزشکان رفته است. به دنبال همین مسئله، انجمن های پزشکی به همراه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، به تفسیر و تجزیه تحلیل هزینه ها پرداختند و نتیجه این شد که پول زیادی به جیب پزشکان نمی رود.

وی، بیشترین هزینه های طرح تحول سلامت را متوجه تامین دارو، تجهیزات پزشکی و هتلینگ بیمارستان ها دانست و افزود: بررسی ها نشان می دهد، درآمد بعضی رشته های پزشکی با اجرای این طرح بالا رفت و اکثریت جامعه پزشکی، درآمد آنچنانی نداشته اند.

خسرونیا، یکی از مشکلات هزینه های بالا در طرح تحول سلامت را متوجه جامعه پزشکی دانست و گفت: این وضعیت باعث شد بیمارستان ها و بیمه ها بدهی های زیادی به بار بیاورند و در نتیجه، پرداختی ها به پزشکان با تاخیرهای چند ماهه همراه شد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اعتقاد به این مطلب که درآمد پزشکان با اجرای طرح تحول سلامت و به دنبال افزایش هزینه های آن، آب رفت، افزود: در این بین، ۱۰ درصد جامعه پزشکی از درآمد بالایی برخوردار است و این شامل برخی رشته های خاص می شود.

وی با عنوان این مطلب که ۲۰ تا ۳۰ درصد جامعه پزشکی نیز درآمد قابل قبولی دارند، گفت: در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه پزشکی، درآمد مناسبی ندارند و بعضا با مشکلات زیادی مواجه اند.

به گفته خسرونیا، جامعه پزشکی که در دایره ۵۰ تا ۶۰ درصدی قرار دارند، وضعیت مالی خوبی ندارند و مجبورند شب ها در درمانگاه ها کشیک باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه، کسی این پزشکان را نمی بیند و فقط همان ۱۰ درصد که درآمد بالایی دارند را می بینند.

خسرونیا، در ارتباط با درآمد ۱۰ درصد پزشکان، گفت: این عده از محل کارانه ماهانه بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان درآمد دارند که بیشتر جراحان قلب، پیوند و مغز هستند.

وی توضیح داد: البته کار پزشکان این رشته ها، سخت و دشوار است و بعضا با ریسک بالایی برخوردار است.

خسرونیا در خصوص درآمد سایر جامعه پزشکی، گفت: این ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه پزشکی، بین ۲ تا ۳ میلیون و حداکثر ۱۰ میلیون درآمد ماهانه هستند که با هزینه های آنها نمی خواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعضس رشته ها باورکنیدازکسی که اکسیر تبدیل مس به طلا راداشته باشدبیشتردرامددارند مثلا دندانپزشکی که دزامدمیلیازدی دارند کلاایشان ککه گفته درامدچندده م شوخی کرده چندصدمیلیونی واقعی تره

    • فرهاد.ک

      یه چیزی میگفتی ملت باور میکردند فقط پولی که هر روز بابت دریافتی ویزیت میگیرن از درآمد یکماه امثال من بیشتره بیمارستان و جراحی و بقیه به کنار از بس از این پزشکان پول پرست دفاع کردید که دیگه در حال مرگ هم باشیم قید دکتر رفتنو میزنیم بخاطر چشمام دکتر رفتم گفت ده میلیون آب میخوره زندگیمم حراج کنم ده میلیون نمیشه همون بهتر کور و کر بشیم که حرص نخوریم

    • بدون نام

      پزشکا یه باند مافیایی بزرگ تشکیل دادن و ظرفیت رشته های پزشکی رو پایین نگه میدارن اینجوری همیشه پولدارن
      و فقط به پول فکر میکنن و سلامت مردم براشون اصلا مهم نیست

    • بدون نام

      مسخره است، طرح سلامت بیشتر به نفع پزشکا شده. مردم واقعیت ها را میبینند. اولا کف درآمد پزشک عمومی خانواده فقط جهت یک شیفت از ۱۲ میلیون شروع میشه.
      با این طرح سلامتتون، اکثر پزشکان متخصص هم در مطب اصلا بیمه قبول ندارن و نقدی میگیرند.
      بعدش هم وقتی که قصور پزشکی حتی برای مسئولین مملکت هم اتفاق میفته مردم عادی که خدا باید به دادشون برسه.
      در مقابل تشخیص اشتباه و هزینه تراشی های الکی هم اصلا جوابگو نیستند

    • بدون نام

      برادر من دندانپزشک هست با ده سال سابقه کار ماهی 100 میلیون درآمد خالص خالص داره تو یه شهر کوچیک هم زندگی می کنه چون برادرم هست حساب و کتاب کارش دستم هست .

    • بدون نام

      خدا رو شکر که همه مردم و به ویژه کادر درمان اطلاع دارن که که چه پولهای هنگفتی صرف کارانه متخصصان میشود.یه جوری نوشتن که دل آدم به رحم میاد.البته این چیز ی جز عوام فریبی و انحراف افکار عمومی نیست.تا این درآمد ناعادلانه جامعه پزشکی رو توجیه کنه. ولی بدانید که تجارت پزشکی سالهاست که به صورت انحصاری و مافیایی در حال انجامه.وزیر بهداشت برای توجیه این درآمد ناعادلانه همنوعان خود را نخبه میخواند و درآمد میلیاردی آنها را و از جمله خودش را توجیه میکند.حال آنکه رتبه یک سایر رشته ها که صد البته نخبگان واقعی هستن یک صدم درامد پزشکان را ندارند.خدا رو شکر که مردم آگاه هستند و اینگونه مظلوم نماییها نتیجه ای ندارد.به امید روزی که این مافیای درمانی نابود شده.واین تضاد طبقاتی بین جامعه پزشکی و سایر رشته های درمانی از بین برود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باش تا نابود شه
        خخ

    • بدون نام

      دلم سوخت....

    • بدون نام

      شما نگران پزشگان نباشید کاری کردید که الان رتبه زیر ده از مهندسی دانشگاه انصراف میده میره پزشکی میخونه

    • بدون نام

      تعداد بالایی از جامعه ی پزشکی ما غیر از پول هیچی سرشون نمیشه
      آخه بابا ! یه انصافی یه وجدانی یه عاطفه ای یه انسانیتی همش پول ؟

    • بدون نام

      چرا اینقدر دروغ میگویید همه می دانند درامد اکثر پزشکان نسبت به مهندسان خیلی خیلی خیلی بالاست شما فکر میکنید با نوشتن این دروغ ها مردم باور می کنند ۰ شما طوری مظلوم نمایی کرده اید که به نظر می رسد نیاز است ۹۰درصد پزشکان زیر پوشش کمیته امداد بروند۰با وضعیت پیش امده هیچ خانواده ایرانی مایل نیست فرزندش در رشته های مهندسی تحصیل کند حتی دانشگاه شریف و متاسفانه عدم توجه به رشته های مهندسی باعث افزابش بیکاری در کشور شده است چشمت را باز کن و به کشور المان نگاه کن ایا شغل هایی که در انجا ایجاد شده پزشکان المانی به وجود اوردند یا مهندسان ۰کاملا روشن است هیچگاه در کشور ما پزشکان حتی با درامد های ملییاردی تنها ممکن است باعث اشتغال یک نفر منشی بشوند۰ومتاسفانه پول های جمع اوری شده توسط پزشکان اکثرا به خارج از کشور انتقال داده می شوند۰

    • بدون نام

      مسخره است، طرح سلامت بیشتر به نفع پزشکا شده. مردم واقعیت ها را میبینند. اولا کف درآمد پزشک عمومی خانواده فقط جهت یک شیفت از ۱۲ میلیون شروع میشه.
      با این طرح سلامتتون، اکثر پزشکان متخصص هم در مطب اصلا بیمه قبول ندارن و نقدی میگیرند.
      بعدش هم وقتی که قصور پزشکی حتی برای مسئولین مملکت هم اتفاق میفته مردم عادی که خدا باید به دادشون برسه.
      در مقابل تشخیص اشتباه و هزینه تراشی های الکی هم اصلا جوابگو نیستند

    • بدون نام

      يادمه تو دبیرستانمون هر کسی معدلش بالای 18 بود باید رشته ریاضی میخوند معدلای بین 18تا15 تجربی اما حالا بعد از چند سال رتبه برتر ریاضی که لیسانس شریف داره کنکور تجربی ميده که پزشک شه به کجا چنین شتابان؟

    • بی نام از اخواز

      آقا واقعا خجالت نکشیدید این متن رو نوشتید.واقعا چی فکر کردی که ما باید حرف نویسنده این متن رو قبول کنیم.سیگار فروشها ماهی 3میلیون درآمد دارن بعد تو اینجا نوشتی بیشتر پزشکان 2تا 3 میلیون درآمد دارن.بابا جان حرف مفت ننویسید.اون 80میلیون هم حقوق دولتی پزشکان میشه.یعنی حقوق یه پزشک ماهی 80میلیون تومنه.البته حقوق ثابت.حق عمل جداست.یعنی من کارمند که 3میلیون میگیرم اون 80میلیون میگیره.بعد هم هفته ای دو بار میاد اون بیمارستان.از یه بیمارستان دیگه هم همین قدر میگیره.مطب و عمل جراحی و بقیه رو جمع کنی یه پزشک قلب حدودا" خرج در رفته که مالیات بده حقوق پرسنلش رو بده برق و همه هزینه هاش رو بزاری کنار ماهی 400 تا 500 میلیون درآمد خالص داره.پزشکان زیبایی تا 600 میلیون.والسلام.

    • بدون نام

      چرا چرتو پرت ب مردم تحویل میدین من حسابدار دانشگاه علوم پزشکی بابلم. دکتر ... جراح قلب بیما ستان روحانی بابل دریافتی کارانه اردیبهشت امسال هشتصدو پنجاه میلیون بود بقیشون بماند مردمو خر فرض نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج