۷۲۹۷۵۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

تولید کاغذ روزنامه در کارخانه مازندران کلید خورد

 مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد از راه اندازی خط تولید کاغذ روزنامه در شرکت صنایع چوب و کاغذ با ظرفیت پنج هزار تن در استان مازندران خبر داد.

ایرنا: سید محمدرضا دربندی با تشریح روند برگزاری نشست ها و جلسات مختلف برای تامین کاغذ مطبوعات گفت: با پیگیریهای معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستور ویژه رئیس دفتر رئیس جمهور و همراهی مدیرعامل بانک ملی ایران، خط تولید کاغذ روزنامه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با ظرفیت پنج هزار تن راه اندازی شد.


وی با بیان اینکه هدف از رایزنی برای راه اندازی خط تولید کاغذ روزنامه، کنترل قیمت کاغذ روزنامه‌ای و تنظیم بازار فعلی کاغذ است، تصریح کرد: طی نامه ای از سوی مدیرکل پیگیری های ویژه دفتر رئیس جمهور، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران آمادگی خود را جهت انعقاد قرار داد به منظور تولید اولیه 5 هزار تن کاغذ روزنامه اعلام کرد.


مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی همچنین از تشریح شیوه تعامل مدیران نشریات برای دریافت کاغذ مورد نظر خبر داد و گفت: جزئیات بیشتر این طرح در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.


به گزارش ایرنا، محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته های گذشته در نخستین نشست هم اندیشی با خبرنگاران حوزه رسانه ضمن تشریح اقدامات و تلاش های انجام گرفته برای حل مشکلات تأمین کاغذ مطبوعات و رسانه های مکتوب گفت: در ابتدای قبول مسئولیت در این معاونت با افزایش و کمبود کاغذ مطبوعات در کشور مواجه شدیم و بر همین اساس تلاش های فراوانی صورت گرفت تا به سمت مهار و کنترل کاغذ نشریات برویم.
به گفته وی، کاغذ بیش از۴۰ درصد هزینه روزنامه ‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و به همین خاطر این موضوع به صورت فوری مورد پیگیری قرار گرفته و در نتیجه آن، اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان برای واردات کاغذ محقق شد.
سلطانی فر البته به برخی رایزنی ها و اقدامات صورت گرفته در این خصوص هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات و مکاتباتی برای راه اندازی کارخانه چوب و کاغذ مازندران انجام گرفته تا از این طریق بتوانیم بخشی از نیاز کاغذ مطبوعات کشور را مرتفع کنیم.


از این رو با محوریت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای سلطانی فر و سندیکا از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسات فراوانی با حضور ذی نفعان برگزار و مشکلات اساسی و جدی اصحاب مطبوعات و نشر و قلم مطرح شد.


در این نشست های مشترک که شماری از وارد کنندگان شرکت‌های بزرگ خارجی همراه با تولید کننده داخلی کاغذ و چوب استان مازندران و خانم زهرا سعیدی رئیس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند موارد مهمی مطرح و به نتایج خوبی رسید.


براین اساس برای خروج اهالی مطبوعات و نشر از نگرانی، بیانیه ای بصورت مشترک نوشته شد تا جای هیچگونه نگرانی بابت کمبود کاغذ در بازار وجود نداشته باشد چرا که کاغذ به اندازه کافی تامین شده و هم در شرف تامین برای آینده پیش بینی شده بود.


اینگونه تصمیمات در جهت آرامش خاطر شرایط اصحاب مطبوعات گرفته شد و صورت جلسه‌ای هم به امضا رسید.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران درباره چگونگی مبادله کاغذ در کشور گفت: وارد کنندگان هم اکنون این آمادگی را دارند که به هر میزان نیاز باشد به اصحاب رسانه و مطبوعات کاغذ فروخته و بدین صورت دست واسطه ها و دلالان را کوتاه کنند.


ابوالفضل روغنی گلپایگانی تاکید کرد: با هماهنگی هایی که با سندیکای کاغذ انجام شده خوشبختانه شاهد تثبیت قیمت کاغذ و مهار نوسانات مبادله این کالا دربازار آن را شاهد هستیم.


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرده بود با هماهنگی و امضای توافقنامه با سندیکای کاغذفروشان توانستیم تا حدود زیادی قیمت کاغذ را تثبیت و از کش و قوس های آن بکاهیم به همین دلیل کمبودی برای تهیه و استفاده از کاغذ احساس نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مکه کسی هنوز روزنامه میخونه

    • Ss

      کسی دیگه تو این دوران روزنامه نمیخونه این وسط فقط اون یارانه دولت رو چسبیدن این مدیرت روزنامه ها.
      البته که کسی هم به اخبار این رسانه ها و ..... هیچ اطمینانی نداریم.
      این مملکت دروغ نقل و نباته

    • علی

      قطع درخت یعنی پایان زندگی .الان نقشه ویرانی مازندران رو دارن میکشن.هم دریاش و هم جنگلش.خدایا خودت نابودشان کن که بیچاره مان کردند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج