۷۲۹۷۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در کمیسیون حقوقی مجلس؛

لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان رد شد

 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی و ارزیابی عملکرد دو ساله این کمیسیون در نشست امروز، از رد لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان خبر داد.

ایرنا: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی و ارزیابی عملکرد دو ساله این کمیسیون در نشست امروز، از رد لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان خبر داد.


حسن نوروزی در تشریح دستور کار امروز- یکشنبه- کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی و ارزیابی عملکرد دو ساله این کمیسیون در نشست امروز خبر داد و گفت: کمیسیون قضایی بررسی یک سوم لوایح و طرح های مجلس را طی این دو سال بر عهده گرفته و 74 مورد طرح و لایحه به کمیسیون ارجاع شده که 54 مورد آن تعیین تکلیف و 20 مورد باقی مانده که در کمیته ها در حال بررسی هستند.


نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بررسی لایحه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان در نشست امروز، ادامه داد: این لایحه دارای ۵۵ ماده و بخش زیادی از آن مربوط به کاهش شکلی رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان است که در آیین دادرسی کشوری اصلاح شده و آمده و بخش محتوایی آن نیز در قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است؛ بنابراین، این لایحه به اتفاق آرا رد شد.


نوروزی یادآور شد: بررسی طرح اصلاح تبصره ماده (26) قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در نشست امروز در دستور کار قرار گرفت که با بحث های صورت گرفته بررسی آن به جلسات آتی کمیسیون موکول شد.


به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش های مجلس، قوه قضائیه و بهزیستی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.


نوروزی اظهار داشت: در این نشست قاسم رمضان پور نرگسی به عنوان معاون پارلمانی سازمان برنامه و بودجه معرفی شد.


هیات دولت در جلسه (۱۳ خردادماه) خود به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری، درخواست اولویت رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان توسط مجلس شورای اسلامی را تصویب کرد.


لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پیشتر در (49) ماده از سوی دولت با هدف رفع خلاء موجود و نواقص پیشین قوانین، کاهش خطرات آلام و جبران آسیب های ناشی از جرم برای کودکان و نوجوانان در معرض خطر یا بزه دیده، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز این لایحه را با اصلاحاتی در عنوان و متن (افزایش تعداد مواد به 51 ماده) تصویب کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج