۷۲۹۸۸۸
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

هاشمی‌طبا: هتاکان به «صالحی» ناشناس نیستند

هاشمی طبا؛ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به هجمه های کلامی به علی اکبر صالحی در روز قدس گفت: همان کسانی که این بساط را پهن می کنند می توانند جمعش کنند، یعنی همچین آدم های ناشناسی نیستند که چنین کاری می کنند.

نامه نیوز؛ با سیدمصطفی هاشمی طبا؛ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ گفتگو کرده است.

بخشی از گفتگو با هاشمی طبا را در ادامه می خوانید:

روز قدس یکسری هجمه های کلامی به علی اکبر صالحی انجام گرفت که اخبار این روز را در رسانه های خارجی تحت تأثیر قرار داد، دیروز نیز در مجلس شورای یکسری از نمایندگان طومارهایی را به دست گرفتند و در حالیکه آقای لاریجانی می گفت باید با بحث منطقی طرح دیدگاه کنند اما در نهایت توانستند با پروپگاندا مانع تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم شوند و بررسی این لایحه تا دو ماه به حالت تعلیق درآمد. البته قبل از آن عده ای به مقابل دفتر آقای لاریجانی در قم رفتند و تلاش کردند او را وادار به عقب نشینی در مورد این موضوع کنند. به نظر شما اگر این روال نهادینه شود که اقلیتی دائم بخواهند با سیاست های خیابانی و طومارنویسی حرف خود را به پیش ببرند چه آسیبی متوجه کشور می شود؟

من درباره این موضوع تصمیم گیر نیستم و نظرم نیز جایی از اعراب ندارد. مسئولان اصلی کشور باید نظر دهند و تصمیم بگیرند که چه باید کرد و کشور به چه سمتی حرکت کند. به قول معروف صلاح مملکت خویش را خسروان دانند.

اگر به جای احترام به نظر اکثریت، سیاست کف خیابانی باب شود، آیا این اتفاق با ماهیت دموکراتیک نظام جمهوری اسلامی ایران همخوان است؟

من که موافق این روش ها نیستم ولی مسئولان مملکت باید چاره کنند. اگر دوست دارند در مملکت آنارشیسم باشد بحث دیگری است اما اگر دوست ندارند باید با این مسائل برخورد کنند.

برخورد با گروهی که سعی می کنند به شیوه کف خیابانی اراده خود را به اکثریت تحمیل کنند، آیا مصداق ممانعت از آزادی بیان است؟

تا تفسیر از آزادی بیان چه باشد؟ برای بعضی ها آزادی بیان است اما عین همان برای بقیه آزادی بیان نیست. دیگر این تشخیصش با مسئولان اصلی کشور است. بالاخره قوه قضائیه پیش خدا و مردم مسئول است تا آنها باید تصمیم بگیرند.

یک بخش نخبگانی هم در جامعه داریم، آیا نخبگان در مقابل اقدامات کف خیابانی که می خواهد اراده اش را به زور بر نظر اکثریت تحمیل کند، باید بترسد و چیزی نگوید یا آنکه به میدان بیاید؟

همه باید مطابق قانون عمل کنند. حالا برخی قانونی تر و برخی موجه ترند بحث دیگری است اما این روش خوبی نیست و مسئولان کشور باید بدانند که همه ضرر می کنند.

اگر بخواهد پیشبرد اراده با سیاست کف خیابانی دنبال شود این به ضرر کشور و جامعه خواهد بود؟

به ضرر کل جامعه و حتی به ضرر کسانی می شود که از این گروه ها حمایت می کنند.

سال گذشته در روز قدس شاهد این رفتارهای بداخلاقی نسبت به رئیس جمهور بودیم، امسال درباره آقای صالحی اتفاق افتاد. حتی آقای لاریجانی رئیس مجلس نیز در روز 22 بهمن چنین صحنه هایی را تجربه کرد، آیا از سیاست کف خیابانی جواب داده که عده ای همین روش را ادامه می دهند و می خواهند کار خود را جلو ببرند؟

بالاخره بعضی دارند این طور عمل می کنند و گاهی نیز حرف خود را پیش می برند. مسئولان مملکت باید تصمیم بگیرند که می خواهند وضع این طور باشد یا نباشد. بالاخره جنبه های قانونی همه اینها قابل تأمل است.

یعنی اگر اراده باشد جمع کردن این رفتارهای کف خیابانی قابل جمع کردن است؟

بله، همان کسانی که پهن می کنند می توانند جمعش کنند، یعنی همچین آدم های ناشناسی نیستند که چنین کاری می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیطرف

      بله کسایی که اینکارو کردن میدونن پشتشون به جایی گرم وگرنه هرکسی همچین جسارتی نمیکنه

      پاسخ ها

      • سرباز وطن

        و همه مردم هم میدونن اينا از چه گروهی هستند و از کجا پشتیبانی می شوند!!!

    • کاربر

      این چی میگه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا گلهای خندان نبودند

    • حسین

      متاسفانه عد ه ای از نمایندگان اهل جارو جنجال هستند برای ما‌سالمندان که رفتارهای شعبان بی مخ را در ذهن داریم آن رفتار ها مجدا" در ذهن متبادر می شوند ایکاش نمایندگان مجلس شخصیت و شان نمایندگی را حفظ می کردند چه در داخل صحن و چه دراجتماع من از دیدن صحنه های علنی که نماینده خواب است و یا دارد با تلفن صحبت می کند وی انگشت دستش در بینی است وبا در حال بگ وبخند با نماینده دیگری است تعجب می کنم‌که چگونه آنوقت نظر یا رای می دها خوبست نمایندگان هم سطح علمی خودرا ارتقا دهند وهم سطح شعور اجتماعی و مدنی خود را تا شایسته ایرانی بودن ومسلمان بودن باشند

    • جعفرمیرزایی

      حرفشون حرف حق بود.

      پاسخ ها

      • متخصص!!!1

        حرف کییا؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      حرف حق جواب نداره

    • متخصص!!!

      نظر من چون خلاف نظر شماست آن را منتشر نمی کنین!!! اما چراتوی همین مطاللب منتشر شده مطالبی تندتر و صریح تر منتشر می کنین؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج